Cruel Traction

Het is niet helemaal goed (maar zo zou het misschien ook wel goed gaan).
Om het beter te doen moeten de lonten niet 1 op 1 gezet worden. Als > (welke kant de visco uitbrand) van cake 1 is en < (van welke kant de visco moet worden aagestoken) van cake twee dan heb je dus > naar < (><)

Jij hebt het nu van b einde > naar c begin >.

Je moet de lont van c draaien dat het >< wordt.

Hopelijk snap ej er wat van :D

dit snap ik niet helemaal :P haha

van b einde naar c begin is toch goed. zolang de lonten elkaar maar raken.

heb het ook zoals op de foto

Dit is de reserve lont van A ----------->
Dit is de hoofdlont van B <-----------

Dus dan verbind je hem -----------> <------------

Nu staan ze opd at plaatje reservelont ------------> en hoofdlont ook naar die kant ----------->

Zal dus moeten overlopen.

Inprincipe maakt het niet echt veel uit denk ik, maar het is wel netter om het op die manier te doen. Mocht het op de > > niet goed gaan, dan kan volgens mij de lont wegbranden.

dit snap ik niet helemaal :P haha

van b einde naar c begin is toch goed. zolang de lonten elkaar raken.

heb het ook zoals op de foto

Volgensmij bedoelt hij dat je de lonten naar elkaar toe moet laten wijzen en zo moet vastplakken, dan brand A als het waren de richting in waarin B moet gaan. Ik (en jij ook zo te horen) heb gewoon de lonten aan elkaar geplakt met schilderstape terwijl ze beide naar boven wijzen, hierdoor brand A weg van de richting waarin B moet gaan branden.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen zonder tekening of foto maar hoop dat je het snapt. En trouwens nogsteeds de vraag: is het erg als je de lonten op de >> manier hebt (2e uitleg) ipv de >< manier (1e uitleg)?

Volgensmij bedoelt hij dat je de lonten naar elkaar toe moet laten wijzen en zo moet vastplakken, dan brand A als het waren de richting in waarin B moet gaan. Ik (en jij ook zo te horen) heb gewoon de lonten aan elkaar geplakt met schilderstape terwijl ze beide naar boven wijzen, hierdoor brand A weg van de richting waarin B moet gaan branden.

Het is een beetje moeilijk uit te leggen zonder tekening of foto maar hoop dat je het snapt. En trouwens nogsteeds de vraag: is het erg als je de lonten op de >> manier hebt (2e uitleg) ipv de >< manier (1e uitleg)?

Het beste is inderdaad om de beide uiteinden niet tegen elkaar te doen, maar zoals hierboven is uitgelegd. Als beide uiteinden dezelfde richting op wijzen dan is de vertraging groter en de kans dat op doorgeven kleiner.

ah ik snap het. hmm daar heb je inderdaad wel gelijk dat dat beter is. Maar opzich zoals op de foto moet ook goed gaan, heb geen zin om het te veranderen :P Maar het beste is inderdaad zoals fireworkaddict het zegt.

2qva003.jpg

zo heb ik het gedaan. Stukje van de lont afgeknipt en dan met schilderstape doorgelont. Tussen A&B en E&F een stuk karton + alu folie. Gaat het goedkomen zo?

2qva003.jpg

zo heb ik het gedaan. Stukje van de lont afgeknipt en dan met schilderstape doorgelont. Tussen A&B en E&F een stuk karton + alu folie. Gaat het goedkomen zo?

Ziet er prima uit.
Even een tip voor de volgende keer, probeer eigenlijk niet te knippen in je lonten (veligheid).

Yes zo komt t goed. Het idee is dat een lont bij het uiteinde wordt aangestoken, daar ligt het kruit ook bloot. Als je ze zo naast elkaar legt
--->
---->
Heb je kans dat de onderste niet eens aangaat omdat de bovenste niet bij t puntje komt. Zo
---->
<-----
loop je dat risico niet.

Ben niet zo goed met paint maar eigenlijk bedoel je dit?, hoewel het beide wel doet, maar met iets minder vertraging. dat gele is tape haha
foto1234512.jpg

Nu heb ik het dus met schilderstape gedaan. Helaas wel voordat ik de verdere opmerkingen hier had gelezen. Heb dus niet de uiteinden precies bij elkaar. Heb eigenlijk niet veel zin om alles weer los te halen ... Zal het goed gaan ?

Nu heb ik het dus met schilderstape gedaan. Helaas wel voordat ik de verdere opmerkingen hier had gelezen. Heb dus niet de uiteinden precies bij elkaar. Heb eigenlijk niet veel zin om alles weer los te halen ... Zal het goed gaan ?

Dit is juist de goeie manier die wordt bedoelt, Cake A loopt naar de ingang van cake B.

Owh ik snap hem.

Ehmm, ja dan is het eigenlijk hetzelfde verhaal dat deze wel ---> <---- gaat maar niet op de punten. Is dan eigenlijk hetzelfde als ---> --->

Wellicht dat het wel goed gaat omdat die schildertape ook in de fik gaat.

Ik heb als verbindingspunt van het lont tot de visco in het rode glimmende papier gaat, maar zoals ik op bovenstaande foto zie is dat dus nog lang niet het punt waar ik dat moest doen? Ik vond het al vreemd dat daar het lont verdween, aangezien het aansteek punt van de tubes altijd beneden zit. Kan ik mooi weer alles opnieuw doen.....:frusty:

Edit: Bij nader inzien heb ik het op hetzelfde punt gedaan als bij de bovenstaande foto, maar het leek anders doordat de labels waren gescheurt.

Back
Bovenaan