Cruel Traction

Ik zit in twijfel wanneer deze te schieten. Of deze net na 00:00 te schieten (voor mij als tweede projectje) of als finale blok. De reden dat ik twijfel is dat de cruel traction een flinke burst met dito boeket heeft waardoor de rest met een wat mindere burst/boeket wat kan tegenvallen.

Dus mijn vraag aan jullie, wanneer schieten jullie de cruel traction.

Ik heb er 2 gehaald. 1 schiet ik denk ik los tussen 9-12 en 1 bewaar ik als afsluiter.

Ziet er zeker goed uit, die foto's van voorgaande pagina. :D

De doos, te zien op Cornel's zijn foto, is een omdoos als het goed is. Hoeft niet te betekenen dat de kooi er nog in zit om de oorspronkelijke doos heen. Sommige dealers verwijderen deze kennelijk en zetten de echte doos terug in de omdoos, zie hieronder waarom.

Mocht je de omdoos hebben; behouden zou ik zeggen. De oorspronkelijke verpakking is nl. niet zo stevig om alle 6 de batterijen goed bij elkaar te houden.

Trouwens... het lont lijkt niet te bestaan uit 3mm spul, maar uit aanelkaar geweven dunne lonten (> 1mm?)? Is dat normaal visco lont of een soort snellont? Iemand?

P.S.: Op het etiket van de doos/batterijen staat iets in te trant van importeur/producent "Panda Feuerwerk". :p Op de omdoos Wolff Vuurwerk natuurlijk.

Hem gelukkig ook 1 van de gelukkige. Zijn er mensen die hert gewoon van bovenaf door linten?

Dat moet je niet doen, dan krijg je pauzes er tussen en dat verknalt serieus je showtje. Zover mogelijk beneden aan elkaar verbinden, zorg dat de verbinding dicht bij de tubes zit. Precies zoals Darksoul heeft omschreven moet je het uitvoeren, en ik ga net zoals hem een stukje snel visco lont erbij plakken zodat de vertraging minimaal is.

Dat moet je niet doen, dan krijg je pauzes er tussen en dat verknalt serieus je showtje. Zover mogelijk beneden aan elkaar verbinden, zorg dat de verbinding dicht bij de tubes zit. Precies zoals Darksoul heeft omschreven moet je het uitvoeren, en ik ga net zoals hem een stukje snel visco lont erbij plakken zodat de vertraging minimaal is.

Oké bedankt voor de tip. Vind het altijd een beetje riskant om te gaan snijden in vuurwerk maar ha een poging wagen. Vorig jaar met succes ook GOE, 4 elements en Big Mamma door gelont.

Oké bedankt voor de tip. Vind het altijd een beetje riskant om te gaan snijden in vuurwerk maar ha een poging wagen. Vorig jaar met succes ook GOE, 4 elements en Big Mamma door gelont.

Het lont loopt naast het label dus snijden is overbodig, je kan het labeltje zo scheuren. En als je wel gaat snijden, het is dus enkel het label wat je open maakt he, dat is geen probleem voor je lijkt mij.

Back
Bovenaan