Cruel Traction

Twijfel om deze toch nog mee te pakken door de wisselende reacties op de latere batches (vanaf 2018) Kan iemand bevestigen dat de CT met artikel nummer 1466 ook nog een dikke bak is? :)

Twijfel om deze toch nog mee te pakken door de wisselende reacties op de latere batches (vanaf 2018) Kan iemand bevestigen dat de CT met artikel nummer 1466 ook nog een dikke bak is? :)

De batch die ik had was de 2018 batch, die is volgens mij zeker minder dan de oudere batches, maar ook stukken goedkoper. Deze is tegenwoordig op sommige plekken onder de 75 euro te krijgen, dat is voor 120 shots 30mm niet duur. Voor dat geld zou ik hem zo nog een keer halen.

Die prijzen zullen er wel mee te maken hebben dat het een bunker-opruim-artikel is bij Wolff omdat dit nog een cakebox is en plaats moet maken voor de compounds. Hij is inderdaad beduidend minder dan de 1e batch zo te zien, maar alsnog gewoon prima. Alleen niet bijzonder vergeleken met andere cakes/compounds.

Hij is niet echt bijzonder, maar dat hoeft ook niet altijd. Deze blijft gewoon een regelrechte topper zeker voor dat geld. Ik heb zelf de 2016 batch gehad, grote spreiding en een prima burst.

Na de introductie in 2014 heeft deze bak duidelijk aan kwaliteit verloren. Dreunende bursts van toen zijn minder indrukwekkend en passen nu perfect in de grote massa, en de immense boeketten zijn een stuk kleiner. Neemt niet weg dat deze bak nog steeds prima is, maar op het niveau van het eerste jaar is 'ie nooit meer terug gekomen. Vanuit de importeur begrijpelijk dat op safe spelen...maar zó jammer voor ons :D.

Deze hebben wij 3x gehad. Is dus minder als de 2012 versie?

2019

2020

Als de 2014 versie, dat is de 1e. Dat was écht een beest, leek veel groter dan 30mm wat er uit kwam en echt een bizarre burst. Het jaar daar op gelijk een aantal gekocht van de 2015 versie dus en die was echt beduidend minder. Ik vind het nu meer een leuke 25mm box qua uitwerking. Leuke bak verder hoor voor het geld wat je in de freakacties betaalt, maar het is een schim van de 1e versie.

Zojuist afgestoken.
Was weer prima, als vanouds.
Spreiding was prima, zelfs groter dan de 1.2'' Titanium Brocade 2 Blue.

Meer heb op een paar fonteinen na niet afgestoken.

Benieuwd of hier nog wat recente beelden van voorbij gaan komen. Blijft toch wel één van de eerste toppers die ik heb afgestoken. Benieuwd of hij nog een beetje meekomt in het huidige boxen geweld.

Wat is het toch jammer dat deze topper uitloop is geworden. Je ziet ze ook nergens meer in de shops staan. Ik denk dat heel veel freaks het met me eens zijn als ik zeg 'Cruel Traction is een van de beste cakeboxen aller tijden!'.

Allereerst nooit zelf gehad. Op film valt me op dat de effecten groots zijn, mooi uiteenvallen en vrij lang blijven hangen. Wat ik nog leuker vind is dat het niet weer een 100 shots 2 Kg blok is maar 120 en 2,2 Kg. net wat anders dus.
Van alle l-shape blokken van Nl makelijk zeker een topper! Maar aangezien ik van waaiers en l-shape hou zijn er heel wat blokken die ik toch liever koop. Zoals Willow Wave, Mission-131, Event Shock Block en zo nog een paar. Maar voor 70 euro enige jaren geleden gewoon geen geld voor hetgeen je krijgt. Want ondanks dat ik de W shape boxen mooier vind staat de Cruel traction nog steeds op mijn lijstje. Maar waar he?

Back
Bovenaan