Cruel Traction

Ik had de Rage, waarvan 2 cakes A en geen C erin zaten.
Het is voor mij de laatste, het blijft een mooie box.
Volgend jaar een box van Funke.

Zou ik niet doen. Ik zag de Azul live en die viel vies tegen. In het Vivaldi topic ook weinig enthousiasme. Zou een Broekhof/Magnum , Wolff of Pangu box nemen.

Dit jaar 2x de Full Traction gehad van Katan, dus ook een omlabling.
Die viel ook behoorlijk tegen zeg, de Cruel heb ik jaar of 5 terug gehad.
Was toen wel erg goed.

Als ik kijk naar wat wij hebben afgeschoten...Dan viel alles tegen. Prototype X, Extreme Tsunami, Supercharged sensation, Alpha Adrenaline...Het best is wat we schoten aan het begin van de avond met minder wind, zoals de KIngstown Hangover. Het slechtse was de laatste: Prototype X.
De gemene deler in dit verhaal: De wind. Ik ben pas rond 20 uur naar mijn vrienden gegaan, waar het bovenstaande afschoten. Daarvoor wat ik nog thuis aan blokjes had staan (The Goat, Sidewinder, Double Defense etc). Thuis is meer landinwaarts in een stad...minder wind. Deze blokken vielen plotsklaps ineens niet zo tegen...

Dus ik waak ervoor om allerlei klokken die minder waren af te schrijven, de wind lijkt in vrijwel elk blok een stevige hand te hebben gehad. Niet alleen waaiden de effecten, met name goud, snel uit. Ook zagen ze er slorig uit en waaiden weg. Dat beinvloed dus bij talloze bakken het eindresultaat.

Hier exact dezelfde ervaring met de omlabeling Black Cobra. Niet dat deze box slecht is, maar de 1.2” Bad #SS Box presteerde beduidend beter vond ik. Die is bij mij ook meer blijven hangen dan deze box.
ah verrek ik had dit jaar de Black Cobra maar vond alleen de doos al lijken op de Cruel Traction :)

Afgelopen jaar heb ik de Cruel Traction eindelijk een keer mogen schieten. Ik vond het een prachtige box, die nog steeds heel erg goed mee komt tussen de nieuwere compounds.

Afgelopen jaar heb ik de Cruel Traction eindelijk een keer mogen schieten. Ik vond het een prachtige box, die nog steeds heel erg goed mee komt tussen de nieuwere compounds.

zeker lekker bakkie, ik heb die omlabeling black cobra nog staan, ben benieuwd dit jaar :)

Lang geleden dat ik hier een nieuwe straatfilmpje van voorbij heb zien komen. Toch bizar dat deze box vuurwerkland zo lang gedomineerd heeft en je er nu niet heel veel meer over hoort. Toen ik op VWC kwam was de CT echt king haha. Langzamerhand heeft de Transbomber dat overgenomen.
Tijden komen en gaan, zullen we maar zeggen.

Heb er dit jaar ook nog naar gekeken, maar was er al bang voor. Bijna alles wat met vuurwerk te maken heeft was vorig jaar uitverkocht dus helaas ook oudere artikelen. Vond dit altijd een prachtige box die ik graag nog terug zou zien.

Als ik nu zo terugkijk op deze box was het een fantastische box voor zijn tijd, maar tegenwoordig zou hij denk ik niet meer opvallen. Er is inmiddels zoveel 30mm geweld op de markt, en ook nog eens met een gevarieerder tempo en meer effecten. Ik denk niet dat de box het nu nog goed zou doen.

Als ik nu zo terugkijk op deze box was het een fantastische box voor zijn tijd, maar tegenwoordig zou hij denk ik niet meer opvallen. Er is inmiddels zoveel 30mm geweld op de markt, en ook nog eens met een gevarieerder tempo en meer effecten. Ik denk niet dat de box het nu nog goed zou doen.

Ik heb dit oud en nieuw nog de allerlaatste geschoten; en hij blijft top.

De diversiteit, het tempo, maak dit nog steeds een steengoede box.

Ja; er zijn inmiddels boxen die harder gaan, sneller schieten, en allicht iets beter in elkaar zitten; maar vergeet niet dat de traction voor een euro of 80 in de freakacties stond.

Als ik nu zo terugkijk op deze box was het een fantastische box voor zijn tijd, maar tegenwoordig zou hij denk ik niet meer opvallen. Er is inmiddels zoveel 30mm geweld op de markt, en ook nog eens met een gevarieerder tempo en meer effecten. Ik denk niet dat de box het nu nog goed zou doen.[/QUOT

Noem er eens een paar? 30 mm 120 sh i shape

ik heb de omlabeling nog staan, black cobra 120. misschien dat ik hem volgend jaar film zodat we het kunnen vergelijken met andere 30mm

Noem er eens een paar? 30 mm 120 sh i shape

Dat is natuurlijk haast niet op te noemen, want de CT stamt nog uit de pre-compound tijd, dus meer cakes per box. Maar een voorbeeld is bijvoorbeeld de 1.2" Bad #ss box van Mania. Ik schat dat als je nu een vergelijkbare anderehalve compound op de markt zou brengen, zonder de kennis dat de CT ooit bestaan heeft, dat hij waarschijnlijk niet enorm zou opvallen op het forum.

Ik heb hem zelf drie keer gehad en was eigenlijk nog eens op zoek naar deze, maar de roze nostalgiebril ging toch al snel weer af toen ik de filmpjes zag en de discussie hierboven tegenkwam. Het zijn mooie strakke boeketten hoor, maar inmiddels voorbijgestreefd door de boxen met meer showelementen.

Prijzen van toen kan je moeilijk met nu vergelijken, ik schat dat de CT nu ook voor €150 verkocht zou worden.

Dat is natuurlijk haast niet op te noemen, want de CT stamt nog uit de pre-compound tijd, dus meer cakes per box. Maar een voorbeeld is bijvoorbeeld de 1.2" Bad #ss box van Mania. Ik schat dat als je nu een vergelijkbare anderehalve compound op de markt zou brengen, zonder de kennis dat de CT ooit bestaan heeft, dat hij waarschijnlijk niet enorm zou opvallen op het forum.

Ik heb hem zelf drie keer gehad en was eigenlijk nog eens op zoek naar deze, maar de roze nostalgiebril ging toch al snel weer af toen ik de filmpjes zag en de discussie hierboven tegenkwam. Het zijn mooie strakke boeketten hoor, maar inmiddels voorbijgestreefd door de boxen met meer showelementen.

Prijzen van toen kan je moeilijk met nu vergelijken, ik schat dat de CT nu ook voor €150 verkocht zou worden.

Ik kan je er enigszins gelijk in geven. Vorig jaar de Black Cobra en de Bad #SS Box geschoten. Die laatste is me echt blijven hangen, de Black Cobra heb ik niet als gelijke topper ervaren. Hoewel het in z’n soort gewoon een goede box is. Wellicht dat deze wat meer last had van de wind en de Bad #SS minder.

Ondanks dat had ik de Cruel Traction of een van de omlabelingen graag nog eens geschoten (nog liever de Bad #SS). De Bad #SS ben ik nergens meer tegen gekomen en voor de Cruel Traction heb ik toch andere keuzes gemaakt. Wat rest zijn de herinneringen. Owja, ook de omdoos nog die als verhuisdoos door m’n ouders is gebruikt. Pas nog weer tegengekomen, kon een glimlach niet onderdrukken...

Back
Bovenaan