Consumentenvuurwerk met productiefouten - 2015 / 2016

Wat een flauwekul. Als vuurwerkliefhebber wil je toch ook goed functionerend vuurwerk? Het is aan de importeurs om de kwaliteit te verbeteren. Als een struisvogel je kop in het zand steken en doen alsof het niet bestaat is juist méér de tegenstand voeden.

Cakes altijd vastzetten, dan voorkom je dit al een heel eind. Dus is geen productiefout, maar een eigen fout.

Hier ben ik het dus niet mee eens. Je mag als consument (en dus ook de niet-freaks) ervan uitgaan dat als je een cake afsteekt je geen extra maatregelen hoeft te nemen om het af te kunnen steken.

Wat een flauwekul. Als vuurwerkliefhebber wil je toch ook goed functionerend vuurwerk? Het is aan de importeurs om de kwaliteit te verbeteren. Als een struisvogel je kop in het zand steken en doen alsof het niet bestaat is juist méér de tegenstand voeden.

Onzin, ik lees over een Mega Mini,bijna elk jaar gehad, zelf nooit problemen mee gehad. Alles wat je hier leest zijn momentopnames. Het blijft mensen werk.

Eigen schuld dikke bult. had je maar een bril moeten kopen.

/ontopic. alles deed het perfect. geen enkele weigeraar of fout

Precies!! Hier baal ik echt van. Vandaag ook weer in het nieuws dat er zoveel mensen met oogletsel zijn. In het artikel stond expliciet dat niemand daarvan een vuurwerkbril droeg. Als iedereen (en dan vooral wij als freaks) een vuurwerkbril zou dragen dan zou het aantal oogletsel met meer dan 99% teruglopen en dan krijg je niet meer een discussie dat vuurwerk verboden moet worden, maar dat iedereen een bril om moet hebben.

Onzin, ik lees over een Mega Mini,bijna elk jaar gehad, zelf nooit problemen mee gehad. Alles wat je hier leest zijn momentopnames. Het blijft mensen werk.

Precies zoals jij zegt.
En ander gewoon de importeur mailen.
Bonte zei al afkeurd en slecht vuurwerk is gewoon in omloop.
Wij als freaks verzamelen het bewijs van productie fouten.
Arno zegt bedankt.

Ik snap wat sommige mensen tegen dit topic hebben, maar ik vind het wel goed.
Oké, dat een keer een thunderking op de grond klapt, het is mensen werk, maar stel er wordt 15x hier gemeld dat een bepaalde cake weigert... Tja, dan kan er wat gebeuren.

Dus on topic mensen :)

Ik snap wat sommige mensen tegen dit topic hebben, maar ik vind het wel goed.
Oké, dat een keer een thunderking op de grond klapt, het is mensen werk, maar stel er wordt 15x hier gemeld dat een bepaalde cake weigert... Tja, dan kan er wat gebeuren.

Dus on topic mensen :)

Meld het dan in het topic van het product. Net alsof mensen dit volgend jaar lezen.

Ja, dus het benoemen mag dan niet? Met een doofpot schiet niemand iets op. Ik ben voorstander van veiligheid. Dat het mensenwerk klopt helemaal, het is aan de importeurs om uit elkaar knallende cakes te voorkomen, die zouden nooit op de markt moeten komen. Dan maar duurdere cakes.

Onbegrijpelijk dat je dit liever wil stilzwijgen, dan veiligheid beter garanderen, puur omwille van Arno Bonte niet te voeden. Dan heeft Bonte nog een punt ook.. Ieder stuk vuurwerk hoort langs een kwaliteits check te gaan in de fabriek, als een cake uit elkaar knalt, dan betekent dat toch echt dat die check matig tot niet is gedaan. Ook importeurs willen veiligheid. Lijkt me voor de importeurs vooral fijn om te weten wat er goed en fout gaat.

Ja, dus het benoemen mag dan niet? Met een doofpot schiet niemand iets op. Ik ben voorstander van veiligheid. Dat het mensenwerk klopt helemaal, het is aan de importeurs om uit elkaar knallende cakes te voorkomen, die zouden nooit op de markt moeten komen. Dan maar duurdere cakes.

Onbegrijpelijk dat je dit liever wil stilzwijgen, dan veiligheid beter garanderen, puur omwille van Arno Bonte niet te voeden. Dan heeft Bonte nog een punt ook.. Ieder stuk vuurwerk hoort langs een kwaliteits check te gaan in de fabriek, als een cake uit elkaar knalt, dan betekent dat toch echt dat die check matig tot niet is gedaan. Ook importeurs willen veiligheid. Lijkt me voor de importeurs vooral fijn om te weten wat er goed en fout gaat.

Meld productiefouten bij de importeur en cakes die niet helemaal af gaan zet ze apart en neem contact op met de winkelier bijvoorbeeld. Maar goed doe waar je je zelf goed bij voelt.

Rubro - Fatal Screamers knalden allemaal i.p.v. een fluit. Hij knalde ook nog eens heel snel, dus kreeg de vonken in de jas.

Royal - Sky Crowns had het effect van de Sky Palms. En daar baal ik enorm van. Had extra de crowns gekocht omdat ik de verkeerde versie van de Sky Palms van vorig jaar zo mooi vond, en dan krijg je alsnog de ''verkeerde''.

Ah ja, want als consument is deze informatie totaal niet interessant? Wanneer hier een importeur voorbij komt waar veel (aan veiligheid) mis zou gaan, dan is dat toch belangrijk om te weten voor eenieder hier.

Tevens wordt het in dit topic ook duidelijk of een verkeerd effect een incident is of een 'batch' probleem.

Enigste wat ik dit jaar had (gelukkig) was een doosje grondbloemen van de Lidl waarvan de lont totaal niet brandde. Doosje weg kunnen smijten

Rubro - Fatal Screamers knalden allemaal i.p.v. een fluit. Hij knalde ook nog eens heel snel, dus kreeg de vonken in de jas.

Royal - Sky Crowns had het effect van de Sky Palms. En daar baal ik enorm van. Had extra de crowns gekocht omdat ik de verkeerde versie van de Sky Palms van vorig jaar zo mooi vond, en dan krijg je alsnog de ''verkeerde''.

Had ik ook maar dan andersom, ik moest de oude sky palms hebben maar had de sky crown.
Las net in het topic erover dat er labels door elkaar zijn geplakt helaas :(

Dit jaar eens niets te mekkeren, althans ik kan het mij 123 niet meer herinneren! Zelfs alle pijlen die ik had deden het goed! Daar ben ik altijd een beetje huiverig voor! Klamme cakes uit de voornamelijk nieuwe boxen goed laten drogen zodat ze naar behoren functioneren!

Is dit allemaal wel slim?

Dit is toch wel een heel bijzondere reactie komende van een verkoper van vuurwerk...
Jij wil dus niet weten of het spul dat jij verkocht goed functioneert?
Denk je dat het goede reclame is voor je winkel als de bombettes door de straat donderen?
Of wil je dit net stil houden?
Het zijn niet enkel de verkoopcijfers die tellen.

Ik had de voorkant van een Orca van Vulcan weer vastgemaakt, want die was losgeraakt bij de nietjes. In de vooravond geschoten. Een bombette (van de zij schoten, ik geloof Crackling) vloog 'n beetje opzij waar niemand stond. Juist omdat ik het had vastgemaakt, is het toch omhoog geschoten

Later even gecheckt; was gewoon een losse tube. Had ik eerder kunnen opmerken. De tweede ging perfect en was wederom bijzonder mooi.

Meld productiefouten bij de importeur en cakes die niet helemaal af gaan zet ze apart en neem contact op met de winkelier bijvoorbeeld. Maar goed doe waar je je zelf goed bij voelt.

Dat heeft helemaal geen effect, zo een meldingen gaan meteen in de vuilbak.
Ik zie dit bij mij op het werk ook, klachten van klanten worden weggelachen.
Maar maak het publiek en het is opeens heel andere koek.
Als er cakeboxen uit elkaar donderen op demo's vind ik het niet al te best.
Het zijn nochtans deze importeurs die heel graag inhakken op het illegale "gevaarlijke" vuurwerk.
Geef mij maar een Cobra 6 ipv een cake die uit elkaar klapt en de bombettes in het rond begint te beuken.
Het is in het voordeel van iedereen dat we alles goed en correct oplijsten.
Op de kartonnen van Zena zag ik vorig jaar batchnummers verschijnen.
Dat lijkt me geen toeval te zijn.

Ik zie hier trouwens tot nu toe geen grote incidenten in dit topic.
Dus wat is het probleem?
Op Freakpyromaniacs is dit topic alvast verboden, dan moeten ze opeens weten wie je bent.
Je zou zo maar ff een importeur kunnen zijn die de concurrentie wil zwart maken die hen sponsert.

Addicted to gold 4 cakes. 0 reservelonten

Die zul je inderdaad niet precies onder het oranje plakkertje "reserve lont" vinden maar er zitten wel degelijk reserve lonten op. Op de hoek van de cake, ongeveer 4 CM onder het plakkertje "reserve lont" zit een reservelont verscholen onder een paar lagen papier. Je kunt ze door het papier heen voelen

Back
Bovenaan