Consumentenvuurwerk met productiefouten - 2015 / 2016

Ik zie eigenlijk ook wel in dat dit weinig waarde heeft. Bijvoorbeeld:
Ik heb o.a. afspraken met Cafferata, mocht er iets mis zijn dan bespreken we dit. Als fan heb ik er baat bij dat het veilig is en de uitwerkingen kloppen.

Is dit allemaal wel slim?

En dan klikt arno bonte op de knop print en zeg zie je wel allemaal fouten.

Lekker verwijderen dit topic, blijft mensen werk.

Meld het dan in het topic van het product. Net alsof mensen dit volgend jaar lezen.

Eens!
Het blijft mensen werk en massa productie om het maar zo te zeggen.
Daarbij is dit allemaal veel minder gevaarlijk als je er met een gezond verstand mee omgaat en jezelf en het publiek op afstand houdt.

Ook al snap ik wel dat dit ook op het forum thuis hoort, toch is er een kans dat dit topic in verkeerde handen gaat vallen waardoor onze traditie:) in de toekomst gevaar loopt. (Nog meer beperkingen of een verbod).

Wat ook zo jammer is, betreft siervuurwerk waren er geen klachten, alleen de knallers die voorafgaand aan oud en nieuw afgeschoten worden (illegaal dus).

Dit topic zet toch wel het NEDERLANDSE siervuurwerk in een slecht daglicht. Terwijl dit juist erg goed en vooral veilig te noemen is. En natuurlijk gaat er wel eens iets fout, maar dit wordt gelijk bestempeld als ''ONveilig + verbieden'' Terwijl dit totaal niet aan de orde is!

Ik heb inmiddels contact opgenomen met de importeur.

Ik zal trouwens misschien wel een van de weinige zijn die dit zal vinden, maar ik hoop toch op een soort vergoeding ofzo. Natuurlijk is het mensenwerk en kan er altijd iets fout gaan, maar je betaald uiteindelijk wel voor een product en dan verwacht je dat dit product doet wat er beloofd/getoond is.

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je 25 euro betaald voor 3 schoten en dat hij er daarna mee ophoudt

Mijn mening:

Afstand houden. (zoals vermeld staat op vuurwerk)
Veiligheidsbril op.

Bij problemen met een stuk vuurwerk; neem contact op met de winkelier.
Dit doe je normaal ook met een product wat je ergens koopt.

Je gaat een slechte TV toch ook niet melden op internet, je gaat er mee terug naar BCC/Media Markt etc.

In het verleden wel eens een slecht product gehad, uitgelegd bij de fietsenmaker, netjes via de importeur een tegoedbon ontvangen.

Bij problemen met een stuk vuurwerk; neem contact op met de winkelier.
Dit doe je normaal ook met een product wat je ergens koopt.

Je gaat een slechte TV toch ook niet melden op internet, je gaat er mee terug naar BCC/Media Markt etc.

Welkom op het internet; ik zou toch eens googlen naar shop/product reviews.

Die zul je inderdaad niet precies onder het oranje plakkertje "reserve lont" vinden maar er zitten wel degelijk reserve lonten op. Op de hoek van de cake, ongeveer 4 CM onder het plakkertje "reserve lont" zit een reservelont verscholen onder een paar lagen papier. Je kunt ze door het papier heen voelen

Misschien de reden dat deze bak uit het assortiment is?

Whistling Thunder Queen, waar je enorm veel voor moet betalen, maar waar soms maar 1 van de 6 bombettes in een pakje af ging.

Dit topic blijft open, het is juist belangrijk dat iedereen die dingen heeft ervaren die niet kloppen, dit hier meldt. Wij geven dit 1 op 1 door aan importeurs per mail of tijdens een bezoek, het is voor hun van groot belang om mee te nemen in de evaluatie en nieuwe productie. Importeurs stellen dit juist op prijs, het is geen goed nieuws, maar wel belangrijk.

Er is blijkbaar een discussie of dit topic open moet blijven of juist verwijderd moet worden, want dan zou een andere partij als GroenLinks juist dit kunnen gebruiken? We laten hier zien hoe serieus wij het nemen en de veiligheid voorop stellen, laat ze dat gerust overnemen! :wink:

De hitparade pijltjes van lesli vlogen amper/niet. Zorgde voor een gevaarlijke situatie.

De thundercanon, ook van lesli, schoot de eerste 2 schoten tegelijk.

De rotjes van cafferata zijn gewoon compleet ruk.

Bij mij klapte bij de tweede cake van de exodus cakebox de eerste bombette in de tube hierdoor raakte er 4 of 5 tubes los die nog wel de bombette afvuurde alleen alle kanten op,hierna ging hij wel gewoon weer goed door,was wel even schrikken,gelukkig geen omstanders gewond geraakt.Er was niets van tevoren te zien aan de tubes,ze waren allemaal mooi rond en zag niet dat ze in de verdrukking hadden gezeten.

Laatst bewerkt:
1 kleine pijl uit het GBV/Weco Countdown pijlen pakket besloot om na een meter omhoog te zijn gegaan horizontaal door de straat te vliegen en op de grond te knallen,
en nog een kleine pijl en een bol pijl uit het zelfde pakket knalden op een meter of 3 hoog...

komt er bij mij niet meer in dat pakket...

Laatst bewerkt:
De Zena Oldschool Kanonslagen hadden gewoon schietlont, met tinitus tot gevolg.

Ik heb door de Shising Crackers gewoon een dikke piep in m'n linker oor,omdat ie 1 seconde na aansteken al knalde.
Hij was gelukkig uit m'n hand maar knalde zo dichtbij dat het een piep tot gevolg heeft.

Ik vind het gevaarlijk spul en heb de rest gewoon in het water gegooid.

https://www.youtube.com/watch?v=mnEjjMR-B4I

Is dit wel getest in China? Is dit getest door Zena zelf?

Het moet toch niet gekker worden... ik kan dit niet snappen.

Blue Thunder Evolution. Meerdere bombettes op ooghoogte ontploft, zullen er op een karton toch zeker 10-15 geweest zijn. Niet fijn als je er in de straat omheen staat (uiteraard op ruimte afstand).

Rubro raptor box: De reserve lont zat in plaats van onder de sticker helemaal in de tube.
De laatste cake had het rode plastic met daaronder ook nog een soort van crepe papier. Moest het er allemaal afhalen... Hij werkte daarna wel perfect

Back
Bovenaan