Consumentenvuurwerk met productiefouten - 2015 / 2016

Had een pakje van de monster van rubro (singleshot) waarbij er 3 in de tube ontplofte i.p.v in de lucht. Toch de helft die niet normaal afgaan. Overigs de andere pakken deden wel gewoon wat ze moesten doen.

de red devil pijlen totaal geen stijgkracht. stijgen een meter en keren dan om naar de grond bloedlink ben na 3 pijlen maar gestopt.

Aftershock XL van vuurwerkmania; een aantal bombettes kwamen zonder te ontploffen weer naar beneden vallen.

Verder plofte ongeveer de helft van de kanonslagen 'Rebel Thunder'.

Dit is toch wel een heel bijzondere reactie komende van een verkoper van vuurwerk...
Jij wil dus niet weten of het spul dat jij verkocht goed functioneert?
Denk je dat het goede reclame is voor je winkel als de bombettes door de straat donderen?
Of wil je dit net stil houden?
Het zijn niet enkel de verkoopcijfers die tellen.

Je reageert wel erg kort door de bocht beste.

Uiteraard wil ik graag weten of er iets fout is. Het gebeurt gelukkig zelden, maar ik wil dan inderdaad graag een melding krijgen van de klant wat het probleem is om het op te nemen met de importeur etc. Deze melding hoef ik niet hier te lezen, maar rechtstreeks in onze mailbox.

Mijn zorg is (was) of zo'n opeenstapeling van foutjes (ook kleinere haperingen komen hier naar voren) niet verkeerd wordt uitgelegd door de tegenstanders. We weten welke kronkels er allemaal gemaakt worden om vuurwerk in een negatief daglicht te stellen.

De uitleg van Mike Mattenfreak kan ik ook billijken.

- Had een karton Weco Tequila Sunrise gekocht. 10 Euro per 500 grams cake (want overjarig product). Denk nou das best leuk voor die prijs, maar overjarig is kennelijk ook niet altijd goed, leek wel of de stijglading z'n werk niet meer deed. Alle kleinere kalibers floepten de cake uit en knalden op de grond uit elkaar. Gelukkig geen tubes die daardoor omver knalden en had het karton me maar 40 gekost.

- Zena classics box. Zoals eerder vermeld. Erg gevaarlijk. Gelukkig had ik oordopjes in bij het testen, want ik vertrouwde het korte lont gelijk al niet.

- Brullende Pieter. Deden niet altijd wat ze horen te doen.

Voor de rest is eigenlijk alles naar verwachting gegaan en ik had toch zo'n 30 kartonnen cakes. Kan eigenlijk daaruit wel concluderen dat de kwaliteit van het consumentenvuurwerk wel steeds beter wordt.

Dit is ook geen Nederlands goed gekeurd vuurwerk he

Is die keuring toch nog ergens goed voor :D.

Zelf geen problemen ondervonden!! Top!!
Had wat cakes van VDN, had hier weinig over gehoord, dus was bang voor slechte kwaliteit of veel weigeraars. Nee hoor, gewoon super verlopen!!

Wij hadden een mooi finaleproject gemaakt, van circa 70 cakes. Helaas stopte de finalebatterij 2x, de eerste keer ging het reservelont van de Ghettoblaster (Lesli), cake 4, niet branden. Opnieuw aangestoken, daarna ging het reservelont van de Silver Hero (lesli), cake 4, ook niet branden. Was wel een beetje een domper in de finalebatterij.

Eén van de Ninja III pijlen explodeerde op de grond. M'n vrouwtje die een vuurpijl aan het afsteken was zat vol in de line of fire. Gelukkig heb ik haar goed opgeleid, zorg dat je wegdraait/ weggedraaid bent als er dicht in de buurt vuurwerk wordt afgestoken en je vertrouwt het niet. Zij had geen schade, zelf had ik alleen tijdelijke piep in m'n oren.

Even later, explodeerde één en ander van een Gate of Heaven 1 bij de grond. Precies op het moment dat een gozer met een grote bek langsliep. Hij was twee meisjes aan het commanderen en was vuurwerk aan het afkraken. Het leek alsof die GOH 1 wraak op hem nam, haha. :)

Back
Bovenaan