Concerto Rosso

Heb ik vorige jaar en het jaar daarvoor gehad. De fluit is goed te noemen. De zwarejongens zelf nog niet gehad. Wel op een show gehoord en die van concerto rosso klink harder. vind ik !!!!!!!!!!

vyr0jr.png

Heerlijke schelle fluiters komen er uit deze cake.
Ideaal om veel stuks door te lonten of te werken in projecten.

Aanvullende informatie voor startpost

Artikelnummer: 1890
Artikelnaam: Concerto Rosso
Afmeting: ...
Bruto Gewicht: 1140 Gram
Netto Kruitgewicht: 200 Gram
Aantal Schoten: 25 Schoten
Effectomschrijving: rode, groene, paarse en crackling peonys
Tijdsduur: 25 Seconden
Stijghoogte: 25 Meter
Kartoneenheid: 12/1
Richtprijs: €18,80

Is bovenstaand filmpje op de laatste demo (2012) geschoten? Ik was hard op zoek naar een vervanger van de zware jongens (Marijn). Deze is wel wat korter maar lijkt er vrij veel op. Heerlijk om er een paar simultaan te ontsteken :D.

Na een aantal films bekeken te hebben zie ik geen gekleurde peonies? Of komt dat omdat de boeketten best hoog gaan?

Het is inderdaad wat flets, voor de kleur moet je hem niet kopen. Boeketten stellen ook niet zoveel voor.
Maar dat maakt hem zeker niet minder goed, zeker een aanrader.

Had al z'n vermoeden. Maar vind de combi rauwe fluit + boeket wel wat hebben. Alleen dan ga ik liever voor de Matrix van lesli al is die wel wat sloom.

Ik twijfel tussen deze en de hypnothized (zena). Welke zouden jullie aanraden? Qua prijs zijn ze voor mij exact even duur...

Ik zou dan persoonlijk voor de Hypnotized gaan. De fluit van deze Concerto Rosso is een stuk minder luid en schel, hoewel er nog wel een leuk boeketje bij zit. De Concerto vind ik gewoon kwalitatief minder; mager fluitje, magere burst, mager boeketje. Op zich voor het geld nog steeds geen slechte cake, maar de Hypnotized vind ik imposanter, ondanks dat die geen boeket heeft. Als je dus een echte fluitcake zoekt, zou ik voor die gaan.

Het is heel simpel wat dat betreft. Dit is een product wat al jaren meegaat. Nog van vóór de 500-grams regeling. Voor een 200-grams blokje heb je gewoon een uniek product in huis. Vooral toen de prijs nog rond de 15/16 euro lag.

Het enige vergelijkbare product in Nederland destijds, was de Amazing Yellow Caps van Pro Line. En dat product was op zijn goedkoopst 17,50 en was altijd duurder dan dit blokje, terwijl je met de Concerto Rosso nog meer schoten en betere boeketten had ook. Het duurde niet lang met de Amazing Yellow caps, want de prijs ging razendsnel naar de 23,50 en later 25 euro, terwijl de prijs van de Concerto Rosso hier altjd onder is gebleven en de kwaliteit altijd beter is geweest.

Echter, de door gestegen prijs van de Concerto Rosso is het product langzaamaan te duur geworden. De kwaliteit is namelijk niet mee verbeterd en Wolff heeft daarnaast geen 49s variant met Scherpe prijs op de markt gebracht die kan wedijveren met bijvoorbeeld de Zware Jongens van Marijn. In dat opzicht is dit een product dat door de jaren heen zijn glans verloren heeft ja.

Quote van Tony op FPM:

De concerto rosso is 1 van de beste cakes op de Nederlandse markt.
Elk jaar dezelfde kwaliteit en de fluit blijft geweldig. In Valencia, Spanje gebruikt Ricardo Caballer dezelfde cake alleen met een andere label in zijn zeer grote finales. Volgens mij schiet hij er dan rond de 40 tegelijk. Dat zou genoeg moeten zeggen over deze cake.

Geschoten op de demo van Orthen:

Erg leuke cake die ook vaak te vinden is in diverse showtjes en projecten.

Back
Bovenaan