Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Joh dit is gewoon bekokstoofd in het nieuwe regeerakkoord door het kabinet. Niets meer niets minder.
Totale flauwekul. Sinds juni 2020 ligt dit al klaar, ingediend door GroenLinks en Partij vd Dieren. Het oude of nieuwe Kabinet hebben hier niets mee te maken, die zijn TEGEN een verbod!!!
Dat kan wel wezen maar heb daar totaal geen vertrouwen meer in.
D66 is het nieuwe GroenLinks en de VVD heult ook met de "vijand".
Ik heb nog letterlijk geen één pro-verbod-reactie gezien! Heb al zeker 50 reacties bekeken.
Dat kan wel wezen maar heb daar totaal geen vertrouwen meer in.
D66 is het nieuwe GroenLinks en de VVD heult ook met de "vijand".
Totale flauwekul. Sinds juni 2020 ligt dit al klaar, ingediend door GroenLinks en Partij vd Dieren. Het oude of nieuwe Kabinet hebben hier niets mee te maken, die zijn TEGEN een verbod!!!
Hoe weet je dat zo zeker?
Allereerst doordat dit zogenaamde nieuwe wetsvoorstel al sinds de zomer van 2020 in de week lag. In die zomer heeft de RvS zich er al over gebogen. Het is dus een oud voorstel, een oud advies en hetzelfde verhaal. Alleen vanwege Corona en het inmiddels tweemalige tijdelijke verbod hebben ze het langer in de kast laten liggen. Ik las ergens dat men verrast was over dit voorstel maar persoonlijk snap ik daar dan weer niks van, ik ken dit voorstel al heel lang.
Daarnaast wordt het Kabinetsbeleid in hoge mate bepaald door het achterliggende partijbeleid. Een meerderheid van de partijen in het "nieuwe Kabinet" zijn t.o.v. vuurwerk neutraal of licht positief. Zij zijn dus geen voorstander van een verbod.
Tot slot dient een wetswijziging of wetsvoorstel altijd eerst ter stemming te worden gebracht in de Tweede Kamer. Op dit moment zijn er o.b.v. partijbeleid ruim 100+ zetels van de 150 TEGEN een vuurwerkverbod (als elk Kamerlid stemt conform het partijbeleid dan zijn het er zelfs ruim 115).
Een voorstel voor een permanent verbod gaat het daarom op dit moment never-nooit-niet halen.