COBRA 3 - BLACKPOWDER (Dutch market)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laten we even afwachten op het uiteindelijke product.. Zoals al meerdere malen is vermeld is dit een sample, er kan dus nog van alles veranderen.

Ik ben erg benieuwd en als dit product op de markt komt ga ik zeker mijn best doen om een exemplaar te bemachtigen. En ik hoop inderdaad dat het niet teveel gedoe oplevert.

Ieder lid op dit forum is vrij om een mening te geven. Of dit nu wel of niet strijkt met jou mening zijn die nog niet overdreven te noemen. Met zijn allen zijn wij al een tijd bezig om de traditie in stand te houden. Veel leden zien daarin tegen de knaller opzich erg zitten, maar met de naam en het label hebben zij (waaronder ik zelf) iets meer moeite. Om deze meningen dat te omschrijven als overdreven en hypocriet gaat er bij mij dan ook niet in. Dan kunnen we net zo goed alle topics sluiten.

Dus wat je zegt is: iedereen is vrij om zijn mening te geven, maar omdat mijn mening lijnrecht tegenover die van de meerderheid staat kan dat dan weer niet?
Beetje makkelijk om te zeggen dat de topics net zo goed gesloten kunnen worden op het moment dat jouw standpunt door iemand anders niet wordt gedeeld.

Dus wat je zegt is: iedereen is vrij om zijn mening te geven, maar omdat mijn mening lijnrecht tegenover die van de meerderheid staat kan dat dan weer niet?
Beetje makkelijk om te zeggen dat de topics net zo goed gesloten kunnen worden op het moment dat jouw standpunt door iemand anders niet wordt gedeeld.

Dat is precies wat jij zegt. En ik zeg juist dat het NIET uitmaakt welke mening je hebt. Jou woorden overdreven en hypocriet zijn daarin niet gepast :wink:

Laten we het maar weer over de Cobra 3 BP hebben lijkt me veel verstandiger

Niet om het een of ander maar moet dit allemaal nu echt.
Of het nu wel of niet verstandig is om het cobra la el te gebruiken staat volgens mij nog helemaal niet vast.
Laten we lekker afwachten over hoe of wat en als het definitief is de discussie verder voeren.

Gr

Kunnen mensen hier niet lezen?
Ik heb al meerdere keren vertelt dat het een sample was met een cobra 3 jasje.
De werkelijke versie die (mischien wel) verkocht gaat worden draagt enkel de naam.
Het label zou een kleurrijker en voor de Nederlandse markt herkenbaar label krijgen.
Dit alles wel in een DBE style..
Dus wat is dan het probleem??
Juist ik zie um niet!

Komt er eindelijk iemand met een leuk VOORLOPIG nieuwtje word er van alle kanten op in gebashed lijkt wel,misschien moet er maar eens door een mod aan de handrem getrokken worden.zo blijven we bezig(met een leuk nieuwtje te verdedigen):cry:

Mij betreft gooien ze dit toppic dicht.
Alle info wat ik weet staat in de start post.
Wanneer er wat nieuws te melden is kan ut weer her opend worden..
Tog?

Komt er eindelijk iemand met een leuk VOORLOPIG nieuwtje word er van alle kanten op in gebashed lijkt wel,misschien moet er maar eens door een mod aan de handrem getrokken worden.zo blijven we bezig(met een leuk nieuwtje te verdedigen):cry:

Toch leuk dat als de leden iets posten, dat ze daarop worden aangevallen en zich moeten verdedigen dat er dan wordt gevraagd om een slotje op het betreffende topic.
Wij, de mods hebben dit meerdere keren per jaar als wij iets posten, en als wij dan ingrijpen zijn wij de gebeten hond.

Dus geen slotje op dit topic.

Beetje flauw ik vroeg/vraag niet om een slot gewoon dat er iemand van de mods de boel wat kan bijsturen(gebeurd vaak genoeg hier op vwc).maar als de reactie is van ja maar wij zijn dan de gebeten hond kan je net zo goed geen mods meer instellen,ik dacht dat de job (mod)kwam met leuke maar soms ook met niet leuke beslissingen.

Een discussie om een knaller als deze lijkt ons goed. Er is nu nog niets zeker en diegene die hem probeert binnen te halen, kan dit allemaal mooi meenemen in de overweging van het doorvoeren zoals de sample was of juist een wijziging van het label etc. Die kijkt en leest vast wel mee.

Ik zie het ook niet als verdedigen, want niemand hier zou ermee bezig zijn en hoeft dus zijn / haar artikel ook niet te verdedigen. Het gaat om meningsverschillen, de één ziet hier een goede markt in en dat het geen kwaad kan, de ander ziet ook alle negatieve aspecten ervan naast dat het kwalitatief mogelijk een goede knaller is.

Dus; laat de discussie lekker doorgaan zolang het allemaal netjes gaat! :thumbup:

--------------------------------------------

Zelf heb ik mij er ook niet in gemengd nog, maar ik kan mij volledig vinden in de negatieve reacties op het label en de naam, dat doet in mijn ogen ook meer kwaad dan goed voor de markt en het al negatieve imago dat er heerst. Qua knaller vind ik hem prima, ben er toch niet zo van, maar een goede knal en meer kwaliteit is nooit weg!

Gut gut, waarom voelen sommigen zich zo snel aangevallen? Als je kritisch iets denkt te kunnen bijdragen wordt je een basher genoemd, moet er maar een slotje op. Beetje kortzichtig niet?

Ik vind dat 3xh een prima topic is gestart. Informatief over een eventueel nieuw product. Niks mis mee. Maar wat is het probleem als er dan in een topic ook andere invalshoeken worden belicht? Een harde knaller? Graag! Een imitatie look "echte" Cobra? Liever niet.

Enerzijds om de anti vuurwerk lobby niet zelf een prachtig platform te geven, anderzijds om verwarring door (bijna) gelijke labeling te voorkomen. Een Nederlands vlaggetje en lettertjes BP (de gewone consument heeft geen idee waar dat voor staat) gaat echt niet voorkomen dat kids denken een legaal knallertje te hebben, maar in werkelijkheid een explosief. Als is de kans nog zo klein. Je moet zoiets willen voorkomen. Zeker als importeur.
Wordt de labeling compleet anders dan is het grootste probleem weg, maar dat las ik niet uit je eerste post 3xh, sorry.

In de eerste post van 3xh is inderdaad alleen te lezen dat het een Nederlandse vlag en beschrijving krijgt, maar later ook aangeeft dat dit zal wijzigen van het origineel.

Dat het label een aanname is van de importeur die deze op de markt wil brengen is natuurlijk duidelijk, en die zal ook niet gek zijn om nu de positieve en negatieve reacties links te laten liggen....
Ik weet ook niet of er al meer informatie is of kan worden vrij gegeven van de mening van de importeur, want ondertussen zijn we toch alweer 4 pagina's verder met nogal wisselende meningen.

Ik ben benieuwd of deze knaller/label uberhaubt wel op de markt komt....
Het hele gebeuren rondom de overtrokken media en raadsleden is tegenwoordig namelijk de rode draad door elk product topic waar iets van een kopie-achtig verhaaltje/plaatje achter zit......

Maar goed, het product; de knal is heel goed, de (voorlopige) label is strak en mooi zoals de rest van DBE.
De rode vlam maakt het totaal plaatje af, een leuke kenmerk van DBE.
Als complete knaller zoals nu weergegeven vindt ik dit een mooi totaal plaatje. Zal er dan toch nog een mooie goede knaller op de markt komen......ben benieuwd:wink:

Erg leuk product maar op de film is duidelijk te horen dat de knal nog steeds poep is zoals we van Nederlandse knallers gewend zijn. Hij zal wellicht iets harder gaan als een gemiddelde kanonslag, maar nog steeds geen woow effect geven zoals een gemiddelde belgische nitraat.
Verder vind ik het wel top dat deze door di blasio elio zelf geproduceerd worden. En het dus geen immitatie zooi is zoals de nep buskruit nitraatjes en vlindertjes die de Nederlanse consumentenmarkt de laatste jaren overspoelen.

Toch sta ik er wel een beetje sceptisch tegen over als ik dit mag zeggen. Aan de ene kant vind ik zo'n legale cobra wel lachen, zal het ook zeker niet laten om deze te kopen. Aan de andere kant zie ik de krantenkoppen al voor me

- Cobra nu ook in nederland verkrijgbaar
- Levensgevaarlijke cobra legaal in nederland te koop

Want de pers zal hier 100% zeker gelijk bovenop springen.
Ik hoop dat winkeliers duidelijk zullen vermelden dat het om een buskruit versie gaat, want anders zullen veel kopers teleurgesteld gaan worden.

Toch zal ik deze "knaller" zeker te weten aanschaffen, want mijn interesse heeft hij zeker.

Uiteraard is het het niet vergelijkbaar met knallers met flash poeder,maar het is meschien wel het maximale met BP wat voor deze markt eruit gehaalt kan worden.

Mooi filmpje Jawe.
Echter komt de knal bij jou op het filmpje niet zo goed over.
Wat waren jou ervaringen.
Natuurlijk is het geen flash powder knallertje.
Maar vond de knal persoonlijk tog echt richting een silvercrackertje komen.

@dennis pyro.
Leuk dat jij de knaller poep vindt.
Best grappig want heb je um al in het echt gehoord?
Je oordeeld van af een fimpje.
Maar geloof me.. dit is zeker het maximale wat in NL haalbaar is kwa knal!
Iig vond ik um stuk harder dan welke Nederlandse knaller die ik tot nu toe heb gehoord.

Dat is ook de reden dat ik hem zeker zal kopen. Ik waardeer het ook van harte dat bepaalde importeurs/winkeliers de moeite willen nemen om het beste/hardste er uit te halen. Maar een knal alla nitraat/silvercracker zal je never nooit voor elkaar krijgen.
Maar goed de toekomst zal het zeggen, misschien doet de knal ons nog verrassen. Eerst maar is afwachten of deze knaller definitief door de keuring gaat komen, en wat de prijs is natuurlijk.

Edit:

@dennis pyro.
Leuk dat jij de knaller poep vindt.
Best grappig want heb je um al in het echt gehoord?
Je oordeeld van af een fimpje.

Lees je reply nu pas. Mijn reactie dat ik de knaller poep vind was misschien iets te voorbarig. Maar misschien ligt dat er ook aan, omdat mijn vertrouwen in de Nederlandse knallers steeds meer afneemt. Ieder jaar krijg je weer nieuwe legale nitraten/vlinder met BP en steeds komt het weer op hetzelfde neer. Een poepknalletje, en je betaald er torenhoge prijzen voor. Maar zoals ik hier boven al aangaf, zal ik het zeker niet laten om ze te kopen. En 1 Januari zullen we het wel weer zien

Bedankt voor je toelichting Dennis.
Ook ik ben erg wantrouwig na alle Nederlandse knallers de afgelope jaren.
Als deze knaller op de markt komt zal hij zeker velen doen verrassen.
Maar ik begrijp je Reactie!
Juist omdat ik ook erg wantrouwig ben over de Nederlandse knallers was ik juist erg verrast na het testen van deze knaller.
Maar goed de toekomst zal het uitwijzen.

Bedankt voor je toelichting Dennis.
Ook ik ben erg wantrouwig na alle Nederlandse knallers de afgelope jaren.
Als deze knaller op de markt komt zal hij zeker velen doen verrassen.
Maar ik begrijp je Reactie!
Juist omdat ik ook erg wantrouwig ben over de Nederlandse knallers was ik juist erg verrast na het testen van deze knaller.
Maar goed de toekomst zal het uitwijzen.

Je reactie klinkt in ieder geval veel belovend haha. Als de knaller daadwerkelijk een silver cracker haalt neem ik al mijn woorden terug :p
Dat de cobra 3 door di blasio elio zelf geproduceerd word is in ieder geval al een heel groot pluspunt. Want als er een vuurwerkmaker is die mij altijd doet verrassen en kwaliteits vuurwerk produceerd zijn hun het wel!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan