COBRA 3 - BLACKPOWDER (Dutch market)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat is precies waar het om gaat. Om te vermijden dat er ook maar eens kans gecreëerd kan worden is het gewoon geen goed idee om iets met de cobra style te doen. De knaller op kwaliteit niks op aan te merken.

Zelfs in de branche wordt die mening gedeeld. Wat mij betreft is de knaller geen probleem, maar een ander jasje zou beter zijn voor de knaller, het imago van consumenten vuurwerk en de traditie die onder druk staat.

DBE is de enige producent die goede knallers maakt, uit china zou je dit soort goed afgewerkte knallers niet krijgen, dan eindigt het toch weer in een flop. Italiaanse makelij altijd goed.

Ik zie ook wel gebeuren dat als deze knallers eenmaal een jaar op de markt zijn, dat je dan ook een Atomyc 3 BP gaat krijgen :)

Het gaat niet om de kwaliteit die is top. Die Cobra 15 van Rubro heeft niet het uiterlijk van een bekende knaller waardoor die toestand minder is.
D'r zal nauwelijks een burger noch journalist zijn die weet hoe een Cobra 6 eruitziet...de gemiddelde agent waarschijnlijk niet eens tot hij er eentje onder ogen krijgt.

Ik zie hier veel gemende reacties.
Is het mischien verstandigger om eerst even af te wachten tot er duidelijk is hoe deze eruit komt te zien en of die dit of volgend jaar komt.
Mij lijkt het verder geen probleem dat hij op de echte lijkt maar ik heb begrepen dat dit mischien word verranderd door een vlag of de cobra in rood,wit blauw te laten drukken.

Gr

Jaaren geleden was er ook een importeur ( weet zo snel ff niet meer welke ) die een X-treme Blitzknall vuurpijl op de markt bracht. Een sierpijl nota bene, maar leek sprekend op het uiterlijk van de illegale lawinepijl versie. Ding was ook zo weer verdwenen uit het assortiment..

Vraag me dus ook af hoe lang deze Cobra 3 het gaat volhouden. Maar we gaan het zien :) Slimme marketing in ieder geval, de hele jeugd praat rond oud en nieuw over de Cobra's dus dit is wel een slimme zet dan.

Jaaren geleden was er ook een importeur ( weet zo snel ff niet meer welke ) die een X-treme Blitzknall vuurpijl op de markt bracht. Een sierpijl nota bene, maar leek sprekend op het uiterlijk van de illegale lawinepijl versie. Ding was ook zo weer verdwenen uit het assortiment..

Vraag me dus ook af hoe lang deze Cobra 3 het gaat volhouden. Maar we gaan het zien :) Slimme marketing in ieder geval, de hele jeugd praat rond oud en nieuw over de Cobra's dus dit is wel een slimme zet dan.

Klopt, ken me herrineren dat ze hier bij honcoop die nederlandse extreme blitzknall raketten verkochten.

Met die cobra 15 hadden ze geen moeite want dat zijn verpakte muggenpoepies grote kartonploffers en weinig knal maar als deze er daadwerkelijk komen zijn heel wat mensen blij omdat het een leuke knaller lijkt

Grappig dat iemand die eigenlijk overal wel een mening over heeft juist dit topic maakt. Proberen we met zijn allen de traditie te redden en enigszins imitatie tegen te gaan, gaat iemand dit bedenken. Nee dit hoeft voor mij niet zo. Een kanonslag met een "vlinder-look" is genoeg. Voor de liefhebber misschien een leuk item, maar de consument zal hier zijn vraagtekens bij zetten, vooral consumenten met religieuze levensstijl waar ik mijn vuurwerk aan verkopen zal dit niet accepteren.

Maak er dan een uniek item van met een eigen imago. Een goede knaller heeft niet zo'n imitatie/illegale look nodig.

Ik vind de boven staande opmerking niet erg aardig.
Ik heb deze knaller enkel gekregen met de vraag er een filmpje van te maken.
Dit om de diverse reacties te pijlen.
Ik heb toen gevraagd of ik er alvast een toppic van mocht openen..
Dat mocht ge***kig... op een voorwaarden, dat ik de importeur nog geheim moet houden.
En ik heb enkel mijn ervaring er bij verteld..
En idd ik ben erg enthousiast!
Ik heb verder persoonlijk nix te maken met het ontwerp of het uitbrengen op de nederlandse markt.

Ik begrijp jou stand punt alleen vind ik het wel erg overtrokken.
Kom op we leven in 2013!!
God weet wat de nieuwe wetgeving wel niet in petto heeft voor ons.
En dit is geen imitatie of look a like cobra,
Deze worden gewoon door DBE geproduceerd.

Maar goed we wachten even af!
Het ging om een SAMPLE!
Deze had de Italiaanse cobra 3 label.
De daat werklijke cobra 3-bp zal een aantal kleurrijke toe voegingen krijgen waardoor deze extra herkenbaar wordt voor de Nederlandse markt.
Ook krijgt deze knaller het logo van de importeur en een duidelijke Nederlandse gebruiks aanwijzing.
Nu maar hopen of/wanneer deze tekoop zal zijn.

@Apollo
Die xtreme blitz knall pijl kwam van B&W.
Helaas ging deze firma faliet en was de pijl voor een jaartje verdwenen.
Nu Wolff vuurwerk deze firma heeft over genomen is deze pijl gewoon weer tekoop.
Nu maar weer ontoppic over dit toppic.

Btw volgens mij zeuren de liefhebbers op dit moment meer dan de media zelf.
Wij als liefhebbers weten wat er achter de schermen gebeurd.
De gewone burger zal ut allemaal nix uitmaken.
Dus eigenlijk maken we oms druk om helemaal niets!

Groetjes:wink:

Deze was volgens mij van Brave en Wichers wat toen werd overgenomen waarna de pijl verdween.
Oude voorraden hiervan werden tot vorig jaar nog hier om de hoek verkocht, de verdwijning had volgens mij niets te maken met het uiterlijk.

Iets te vroeg gepost, 3xH plaatste het al:bye:

Ik vind de boven staande opmerking niet erg aardig.
Ik heb deze knaller enkel gekregen met de vraag er een filmpje van te maken.
Dit om de diverse reacties te pijlen.
Ik heb toen gevraagd of ik er alvast een toppic van mocht openen..
Dat mocht ge***kig... op een voorwaarden, dat ik de importeur nog geheim moet houden.
En ik heb enkel mijn ervaring er bij verteld..
En idd ik ben erg enthousiast!
Ik heb verder persoonlijk nix te maken met het ontwerp of het uitbrengen op de nederlandse markt.

Ik begrijp jou stand punt alleen vind ik het wel erg overtrokken.
Kom op we leven in 2013!!
God weet wat de nieuwe wetgeving wel niet in petto heeft voor ons.
En dit is geen imitatie of look a like cobra,
Deze worden gewoon door DBE geproduceerd.

Maar goed we wachten even af!
Het ging om een SAMPLE!
De daat werklijke cobra 3-bp zal een aantal kleurrijke toe voegingen krijgen waardoor deze extra herkenbaar wordt voor de Nederlandse markt.
Ook krijgt deze knaller het logo van de importeur en een duidelijke Nederlandse gebruiks aanwijzing.

@Apollo
Die xtreme blitz knall pijl kwam van B&W.
Helaas ging deze firma faliet en was de pijl voor een jaartje verdwenen.
Nu Wolff vuurwerk deze firma heeft over genomen is deze pijl gewoon weer tekoop.
Nu maar weer ontoppic over dit toppic.

Btw volgens mij zeuren de liefhebbers op dit moment meer dan de media zelf.
Wij als liefhebbers weten wat er achter de schermen gebeurd.
De gewone burger zal ut allemaal nix uitmaken.
Dus eigenlijk maken we oms druk om helemaal niets!

Groetjes:wink:

Ik snap je enthousiasme ook wel :) Ik vindt de knaller ook prima. maar hoop wel op een ander labeltje. We hebben allemaal onze meningen. De één vindt het wat de ander niet. dus we wachten het rustig af.

Het ging om een SAMPLE!

Dat is sowieso een goede zet om misverstanden te voorkomen.:)
Een 1 op 1 kopie zonder enige herkenning dat het om een legale versie gaat vind ik een minder strak plan.(zoals die sample uit de startpost dus)

ik persoonlijk ben zeer blij met dit nieuws,want in nederland miste we goede bp knallers
,zoals je wel in duitsland hebt denk maar aan de kubusische kanonslagen die doffe knallen geven
en aan de grote Böllers daar die meer dan 2 gram bp hebben.
die komen dan wel uit china en zijn slecht geproduceerd met veel klei erin maar ja het knalt in ieder geval harder dan een rotje.
trouwens over de media en anderen die hier dan weer over gaan zeuren, die zeuren altijd wel zelf als het volkomen nergens op slaat.
ja het draait tenslotte in de media meer om sensatie dan om de feiten.
dus alles wordt uitvergroot voor de kijkcijfers ( geld vooral voor de commerciele omroepen) maar de nos doen hier ook aan mee.
dus maak je maar niet teveel zorgen dit product komt wel door de keuring heen lijkt me
,en dan hebben we hopelijk eindelijk eens fatsoenlijke grondknallers in nederland.
voor hopelijk een goede prijs.

Voor mij hoeft dit ook niet.
Vind het prima en zelfs goed dat een importeur het maximale uit een knaller probeert te halen.
Echter vind ik het persoonlijk ook erg jammer dat hij op enkele aanpassingen na op de echte cobra's lijkt.
We weten allemaal dat de media totaal geen onderzoek doet en de verhalen vaak juist overdrijft.

We zullen het gaan mee maken.

Vind het ook niet echt verstandig. Ander wikkeltje en je voorkomt een hoop ongenuanceerd gedoe. Koren op de molen voor Bonte en Co. Media ziet alleen een verhaal, die hebben zich nog nooit druk gemaakt om waarheidsvinding. Zeker niet als het om vuurwerk gaat.
Snap eerlijk gezegd ook niet dat een importeur dit zo op de spits zou willen drijven.

'echte' cobra's op de nederlandse markt? ik zie net als velen nog wel wat haken en ogen mbt het label design. alleen vermelden dat het van de zelfde fabrikant als de cobra 6 lijkt me wel voldoende toch?

mocht dit product met wel wikkeltje dan ook op de markt gaan verschijnen ga ik me best doen om een (aantal) pakje(s) te bemachtigen!

Vind het ook niet echt verstandig. Ander wikkeltje en je voorkomt een hoop ongenuanceerd gedoe. Koren op de molen voor Bonte en Co. Media ziet alleen een verhaal, die hebben zich nog nooit druk gemaakt om waarheidsvinding. Zeker niet als het om vuurwerk gaat.
Snap eerlijk gezegd ook niet dat een importeur dit zo op de spits zou willen drijven.

En als ze weer dom loellen, dan kan je ze diskwalificeren als incompetent. On going game. Blijf je toch wel houden :wink:

wie overdrijft er nou eigenlijk?
Dit product is nog niet eens op de markt en ik lees alqeer verschillende negatieve berichten.
Onzin dat deze knaller de hobby gaat verpesten door het uiterlijk.
En wacht af wat de media zegt wanneer er meer duidelijkheid is, nu zijn het alleen doemscenarios.

Ik snap de tegenstand niet zo.
Toen de Zink vuurpijlen voor de Nederlandse markt geïntroduceerd werden, stond ook iedereen te juichen.
Terwijl Zink ook een ,,negatieve'' klank heeft ivm de Zink 901/902/903 pijlen die grote aantallen in Nederland via de illegale handel verkocht en later afgestoken worden.

Ik zeg laat maar komen die Nederlandsche cobra.
Als ie net goed knalt als op het filmpje dan kan El Di Blasio een dikke neus trekken naar de Nederlandse importeurs.
De vuurwerk liefhebbers vragen al jaren achtereen om een legale knaller met pit, die dus wel lekker hard knalt en ook de nodige snippers geeft.
Terwijl we al jaren met ,,nieuwe'' knallers worden overspoeld die net zo vochtig zijn als een koud fles bier, wat een half uur buiten de koelkast heeft gestaan.
En over de knal wil ik niet eens beginnen, want daarvan gaan we toch weer spontaan weer huilen.
(He huilen, vocht ik zie een verband...)

wie overdrijft er nou eigenlijk?
Dit product is nog niet eens op de markt en ik lees alqeer verschillende negatieve berichten.
Onzin dat deze knaller de hobby gaat verpesten door het uiterlijk.
En wacht af wat de media zegt wanneer er meer duidelijkheid is, nu zijn het alleen doemscenarios.

Hoezo wordt er hier volgens jou overdreven?
Er zijn blijkbaar dus vele leden tegen een knaller et dit uiterlijk.
En daarbij, alle reacties zijn netjes en goed onderbouwt, dus overdreven is er volgens mij niet bij.
Je haalt ook nog aan dat het volgens jou doemscenarios zijn, ik hou mn hart er voor vast.
De media heeft de laatste jaren, zo niet altijd, bewezen geen enkel onderzoek te doen en de zaken goed te overdrijven zodat de mensen bang gemaakt worden.
En zoals velen al aan gaven in hun post, ik ook, zijn ze het enkel niet eens met de naam en het label.
De knaller opzich vind ik helemaal goed, hij voldoet immers aan de regels.
Je moet er, vind ik, alleen voor zorgen dat je de media geen stok geeft om de vuurwerk branche mee te slaan.

Ja er zijn vele leden tegen dit uiterlijk, geen probleem daar heeft iedereen het olste recht op.
En in mijn ogen is het wel overdreven
dit soort reacties, nog voordat dit seizoen is begonnen al hele voorspellingen uiten over wat de media mogelijk kan gaan zeggen over een knaller die misschien volgend jaar op de markt komt.
Overdrijven is ook totaal iets anders als een goede onderbouwing.
Er is in mijn ogen geen enkele reden om je hart hieevoor vast te houden.
Dat hele mediacircus rondom vuurwerk en ook ronsom nog beel belangrijkere zaken in de wereld is al vele jaren aan de gang. en wordt nu dan ook nog flink versterkr door de social media.
Hier is echter nooit iets mee veranderd, hoe tenenkrommend die berixhten opk zijn.
En als dit product gewoon aan de eisen voldoet is er ook verder niks aan de hand.
Met de nepvlinders/nepnitraten/nepstrijkees/neplawinepijlen/etc..etc.. werd hier ook een mediacircus voorspelt wat uiteindelijk amper het geval bleek te zijn.
Wat ik nog het vreemdste zinnetje vind is dat je zegt dat je de media geen stol moet geben om de vuurwerkbramche mee te slaan.
In dit topic wordt, weliswaar op een andere manier, toch hetzelfde gedaan?
En ieder jaar worden er op de forums toch bepaalde importeurs en prpducten uithekozen om zwart ye maken?
begrijp me niet verkeerd ik ben blij met alle forums waar je vrij kunt dia ussieren, maar er kunnen hier producten of gebeurtennissen maanden van te voren de grond ingastampt qordwn, al dan niet terexht.
Vind het een beetje hypocriet.
excuses voor de spelfouten mijn toetsenbord hanht vaak vast.

Ja er zijn vele leden tegen dit uiterlijk, geen probleem daar heeft iedereen het olste recht op.
En in mijn ogen is het wel overdreven
dit soort reacties, nog voordat dit seizoen is begonnen al hele voorspellingen uiten over wat de media mogelijk kan gaan zeggen over een knaller die misschien volgend jaar op de markt komt.
Overdrijven is ook totaal iets anders als een goede onderbouwing.
Er is in mijn ogen geen enkele reden om je hart hieevoor vast te houden.
Dat hele mediacircus rondom vuurwerk en ook ronsom nog beel belangrijkere zaken in de wereld is al vele jaren aan de gang. en wordt nu dan ook nog flink versterkr door de social media.
Hier is echter nooit iets mee veranderd, hoe tenenkrommend die berixhten opk zijn.
En als dit product gewoon aan de eisen voldoet is er ook verder niks aan de hand.
Met de nepvlinders/nepnitraten/nepstrijkees/neplawinepijlen/etc..etc.. werd hier ook een mediacircus voorspelt wat uiteindelijk amper het geval bleek te zijn.
Wat ik nog het vreemdste zinnetje vind is dat je zegt dat je de media geen stol moet geben om de vuurwerkbramche mee te slaan.
In dit topic wordt, weliswaar op een andere manier, toch hetzelfde gedaan?
En ieder jaar worden er op de forums toch bepaalde importeurs en prpducten uithekozen om zwart ye maken?
begrijp me niet verkeerd ik ben blij met alle forums waar je vrij kunt dia ussieren, maar er kunnen hier producten of gebeurtennissen maanden van te voren de grond ingastampt qordwn, al dan niet terexht.
Vind het een beetje hypocriet.
excuses voor de spelfouten mijn toetsenbord hanht vaak vast.

Ieder lid op dit forum is vrij om een mening te geven. Of dit nu wel of niet strijkt met jou mening zijn die nog niet overdreven te noemen. Met zijn allen zijn wij al een tijd bezig om de traditie in stand te houden. Veel leden zien daarin tegen de knaller opzich erg zitten, maar met de naam en het label hebben zij (waaronder ik zelf) iets meer moeite. Om deze meningen dat te omschrijven als overdreven en hypocriet gaat er bij mij dan ook niet in. Dan kunnen we net zo goed alle topics sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan