• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Chooêt] No.3 Match Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb deze ook :). geweldige dingen mooie harde knal :) vorige week zaterdag uitgeprobeerd wat een dingen :).

kopen die dingen!

Ik heb er meteen 2 pakken van genomen, je kan die 12 euro beter hierin steken dan chooet Double bang, of Golden Dragon crackers :/

Ze gaan harder dan pirats, harder dan WECO Corsair, en ook nog een grappig geel uiterlijk

Kopen kopen kopen :P

12 euro bij Gsmeets :D

heb deze gister bij loots gehaald, 2 pakken. de knal kan je vergelijken met de chooet banger, hij is iets zachter. veder top kwaliteit

Vannacht heb ik er even een getest en ik kan niet anders zeggen dan dat ik voor mijn eerste indruk super tevreden ben! Wat gaan deze strijkers hard!

Politieagenten hebben mijn corsairs gestolen een paar maanden geleden. Wel heb ik hem kunnen vergelijken met de widowmaker met lont van pyrostar. Die knalde stukke zachter.

Edit: Oja, strijkkop, die is anders dan van de corsair. Corsairs zijn moeilijk aan te krijgen en de strijkkop brandt heel fel. No3 match crackers zijn makkelijk aan te krijgen en branden minder fel. Het witte lichtpuntje waaraan je kunt zien dat er een strijker ligt ontbreekt bij de no3~ De achterkant van de no3~ zit op dezelfde manier dicht als de corsair, zo'n rondje van papier achterin, in ieder geval geen bentoniet of hoe dat heet.

Laatst bewerkt:
Vergelijkbaar met een TT nitraat, die er nu niet meer te koop is.. de 1,6 grams. En met een silvercracker.

ok, een vriend van me is pas wat gaan halen bij loots en zag daar een nieuw chooet product liggen en kocht het natuurlijk, hij heeft ook corsairs en de chooet gaat duidelijk harder ! prijs is wat veel maar zeker goede kwaliteit hij komt zelfs in de buurt van een chooet banger heb ik horen zeggen !:D

Zeker geen hoge prijs! Beste prijskwaliteits strijker op het moment en maar iets zachter als babyvlinder. Voor de prijs een echte aanrader. Alleen jammer dat het een strijker is ,want die kunnen soms onbetrouwbaar zijn. Het blijft handwerk.

dit zijn echte aanraders!
kijk naar de kwaliteit en de prijs
deze zijn ongeveer hetzelfde als silver crackers

Idd goede strijkers die de weco's evenaren, ook kwa knal....(Ik heb al jaren Corsairs) Ze moeten zichzelf nu nog bewijzen waar de Corsair (altijd met hoofdletter voor deze strijker koning...) voor staat: afwerking, betrouwbaarheid en vertrouwen...
Als dat allemaal klopt na deze jaarwisseling is het snel gedaan met de Corsair...

vuurwerkavp.jpg

:D

Laatst bewerkt:
ze lijken me geweldig
maar is het zo dat bij deze strijkers als ze ontploffen in je hand en je aan het uiteinde vast hebt
er geen verwondingen komen??

Dezen hebben een heel goede vertraging de chooet strijkers. Jammer dat ze niet veel via via te koop zijn!

ze lijken me geweldig
maar is het zo dat bij deze strijkers als ze ontploffen in je hand en je aan het uiteinde vast hebt

Zou het niet proberen iedergeval:bye:

Nee maar dat is bij rotjes misschien zo, maar met dit soort producten hebje niet alleen schade aan je hand als je dat doet, maar ook oorbeschadiging etc.

ze lijken me geweldig

Als je strijkers niet vertrouwd, moet je ze niet kopen. Je gaat bij het afsteken echt niet denken....oh ja, bij het uiteinde vasthouden....en dat bij elke strijker

Daarom is de Corsair nog nooit verslagen, die is absoluut BETROUWBAAR. Dat kan ik zeggen na 100 en afgestoken te hebben. Om dat niveau te evenaren.....we zullen zien...:wink:

Ze klappen geleel uit elkaar, net zoals de Corsair, je vind er meestal niet veel van terug.....de achterkant dat is het gedeelte waar het dopje voor zit, daar zit geen kruit maar wat de schade is...zou het niet weten op piepende oren na....

Heb er gister 1tje getest en ik kan met zekerheid zeggen dat ze op zn minst net zo hard gaan als de corsairs :D mooi afgewerkt ook ! Original moet deze er zeker in houden.

Als je strijkers niet vertrouwd, moet je ze niet kopen. Je gaat bij het afsteken echt niet denken....oh ja, bij het uiteinde vasthouden....en dat bij elke strijker

Daarom is de Corsair nog nooit verslagen, die is absoluut BETROUWBAAR. Dat kan ik zeggen na 100 en afgestoken te hebben. Om dat niveau te evenaren.....we zullen zien...:wink:

Ze klappen geleel uit elkaar, net zoals de Corsair, je vind er meestal niet veel van terug.....de achterkant dat is het gedeelte waar het dopje voor zit, daar zit geen kruit maar wat de schade is...zou het niet weten op piepende oren na....

ja k vertrouw strijkers nooit steek ze ook aleenmaar vanaf de grond af
vriend van mij dacht ook
gebeurt niks 1 vinger eraf
maar goed mischien was het verhaal waar
iedergeval lijkt me wel dat ze aan het uiteinde minder schade opleveren dan als je ze in het midden vasthouddt

Als je het echt niet vertrouwt kan je er lontjes opplakken. kom je wel weer duurder uit..

Een gebroken rotje ervoor is ook een prima vertraging. Duurt voor dat de strijker aangaat zeker 5 seconde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan