• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Chooêt] No.3 Match Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het is jammer dat sommigen een slecht afgewerkt product voorgeschoteld kregen.
Wellicht is een opmerking als "we gaan weer terug naar de corsair" nog niet helemaal aan de orde.
De chooets die nu te koop zijn, waarvan ik er een meegemaakt heb, knallen als vanouds.

Ik hoop ook echt dat we deze "troep" niet meer aantreffen als we al eenmaal thuis zijn.

Even in de winkel checken op grove misstanden. Probleem is dat je dan nog steeds niets over de knal weet. Mocht het inderdaad weer uitlopen op troep, dan kunnen ze naar hun centen fluiten daar bij Zena.
Maar de batch 2013 is dus niks mis begrijp ik uit je post?

Ongelooflijk, wat een achteruitgang... 2 jaar geleden toen ik ze kocht knalde ze enorm, en knalde alle 100 even hard. Nu, vandaag heb ik 2 pakjes gekocht en getest, en het viel me echt tegen... De knal verschilt gewoon? Het ene pakje zit er rommelig uit, met gescheurde papiertjes. En de andere zo mooi en netjes als ik weet niet wat... Het verschilt gewoon per pak. Heel jammer dit! Ik hoop dat het snel opgelost wordt.

Oh ja, en nog iets wat mij heel tevreden maakt. De Black Thunder van Pyrostar knalt de Chooet Match Cracker No3 er gewoon uit! Alleen de vertraging is nogal overdreven en met weigeraars.

Groet!

Verschil tussen 2 doosjes.

Hier zitten ze perfect en netjes in het doosje.
2013-10-14 16.19.37.jpg

En hier weer niet.
2013-10-15 13.57.08.jpg

Nogmaals, het verschilt dus per doosje!

Laatst bewerkt:
Ik heb vorige week zon doosje gehaald met de gele strijkkop ben dus heel erg benieuwd hoe ze gaan i.v.m de nieuwe batch. als iemand er info over heeft laat het me weten ik hoop dat ze nog net zo hard gaan als 2 jaar geleden toen ik ze had

Hier een filmpje van een vegelijking tussen een aantal strijkers en de supero. Te zien zijn de Black thunder, Corsair, Choeet strijker(oude versie), Silver Widow en de Supero. De supero knalde het hardste maar voor de prijs vind ik persoonlijk de Silver Widow het best. Zeker voor een strijker knalde deze echt goed.Black thunder vond ik erg tegenvallen. Vertraging is erg slecht en knal ook niet super hard. Dit is overigens gefilmd in België.

Even in de winkel checken op grove misstanden. Probleem is dat je dan nog steeds niets over de knal weet. Mocht het inderdaad weer uitlopen op troep, dan kunnen ze naar hun centen fluiten daar bij Zena.
Maar de batch 2013 is dus niks mis begrijp ik uit je post?

Ach dabombe, ik heb misschien toevallig een paar gehoord die goed waren. Het zou kunnen dat er een paar slaperige chinezen aan het werk zijn geweest Om een goede indicatie te krijgen zul je ze toch ook dit jaar aan moeten schaffen.

Ach dabombe, ik heb misschien toevallig een paar gehoord die goed waren. Het zou kunnen dat er een paar slaperige chinezen aan het werk zijn geweest Om een goede indicatie te krijgen zul je ze toch ook dit jaar aan moeten schaffen.
Daar heb je helemaal gelijk in hoor. Toch laat ik deze gele staafjes staan. Nederlandse single shots, daar kan ik net zo veel (zoniet meer) van genieten :D. Dus die komen er in vele soorten en maten wel in.

Ik weet zeker dat je daar ook plezier mee gaat hebben. Hou de ervaringen van mensen hier op het forum in de gaten, wellicht is het deze jaarwisseling weer als vanouds. En daarnaast kun je met die gele staafjes weer handig die mortiertjes "opruimen".. Wel een bril dragen uiteraard:p

Zijn er nog mensen die deze hebben gehaald? En waren die pakjes goed?

Ik ga komende week nog effe om wat te halen en ik vroeg me af of ik ze toch maar een jaartje moet overslaan.

Alleen zijn die prijstechnisch niet gunstig. Gewoon een pakje halen en vraag anders gewoon of de jongens (of meiden) van Zena even een pakje open maken. Als het er schoon uitziet gewoon doen. Veel kruitlek e.d. laten liggen. Just saying:wink:

Alleen zijn die prijstechnisch niet gunstig. Gewoon een pakje halen en vraag anders gewoon of de jongens (of meiden) van Zena even een pakje open maken. Als het er schoon uitziet gewoon doen. Veel kruitlek e.d. laten liggen. Just saying:wink:

Doen ze dat denk je? :confused:

Lijkt me een beetje onbeleefd om te vragen:

"Heey ik heb gehoord dat jullie stijkers ruk zijn dit jaar! Mag ik even een doosje controleren?"

Wel op een nette manier vragen natuurlijk!
Bijv, 'Zou ik misschien mogen kijken of er geen kruitlekken in zitten?'. Ze zullen het heus niet weigeren want 'Zena' is een top winkel

Zucht.. ik heb de gok toch maar genomen naar de zeer goede ervaring met toen ze nog goed waren..
Doosje open gemaakt en ik zie enkel rotzooi in het doosje zitten, kan ze dubbelvouwen als ik wil, heel jammer.

Ik zou nu voor de El Loco´s gaan.
Want elke strijker knalt hetzelfde en bij de Match Cracker niet echt... Je weet nooit wat er in het pakje zit. En de El Loco´s zijn ook nog ´s 2,50 goedkoper

doosje opengemaakt..... had geen kruitlek gelukkig en ze waren keurig afgewerkt maar een ding viel me op, ze waren bij het hele pakje vergeten label om de strijkers te doen hij was (beetje donker) geel zonder chooet teken of letters.....
moet een ding zeggen, de huls was behoorlijk sterk!

en waar kan ik hem ong mee verglijken bijv thunderking opsekop?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan