• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Chooêt] No.3 Match Cracker

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maat van mij kon ze gister bij loots gewoon nog krijgen dus ze zullen er wel weer zijn. Kwamen gister ook weer veel wagens met ladingen spullen aan daar.

Wat een prut dingen waren dit dit jaar...
Van de 100 hebben er serieus maar ongeveer 40 geknald en daar knalde er denk ik maar zo'n 20 van zoals ze horen te knallen.. Ik ben diep teleurgesteld in Chooët en Original want dit vind ik gewoon schandalig.. Ze knallen veel zachter als 2 jaar geleden en de kwaliteit is bedroevend ik hoop dat ze hier wat aan doen, maar deze laat ik volgend jaar toch links liggen daar ben ik al wel over uit 12,50 voor 100 is een leuke prijs maar ik kan ook wel een knaller maken voor 12,50 per 100 als er maar 20 knallen zoals ze horen te knallen, 20 geven een knal die gelijk gaat aan een pirat en 60 die NIET knallen en enkel een vlam geven of een pruttel geluidje.. :frusty:

en dus heeft Photex van het Vuurwerkbelgie forum helemaal gelijk.

Jammer dat ze dit jaar tegenvallen. Ik had nog steeds over van 2 jaar geleden toen ze net uit waren. Had ze als een van de eerste. Vond het altijd hele goede strijkers, en dit jaar nog steeds dus. Maar jammer dat ze tegenwoordig dan blijkbaar een stuk slechter zijn

Te lange vertraging, klap is scheller geworden, niet de reden waar ik ze voor had gekocht.
Helaas.

Ook ik was er niet onder de indruk van. Of ze gingen sissen, klanten fel of helemaal niet. Zeer spijtig. Voor mij liever volgend jaar weer de corsairs van weco. Deze laten je nooit in de steek

Dat is niet helemaal waar. Paar jaar terug zijn er ook weleens problemen geweest met corsairs die niet afgingen.

Ik heb net een doosje gehaald in Olen. 50% korting, dus durfde het wel aan. Ze hebben de rest van het jaar om goed te drogen en dan kijk ik met o/n wel hoe ze dan gaan. Let's hope for the best. :D

Je bent er lekker vroeg bij zeg :)
Hoe goedkoop je ze nu ook kan halen, als ze je teleurstellen krab je nog wel even achter je oor lijkt me.

In Olen zijn deze dingen momenteel ook niet meer te krijgen. Hopelijk einde voorraad en volgend jaar beter.

Ik heb mij vandaag tijdens mijn vrije dag eens bezig gehouden met verschillende 'tests' omtrent vuurwerk. Doorheen het jaar kriebelt het al wel eens en durf ik wat vuurwerk aflaten.

Op de eerste foto is duidelijk te zien hoe dramatisch het gesteld is met de de Chooêt Match Cracker N°3 van dit jaar. Heb twaalf van deze Chooêt strijkers afgestoken en dertien strijkers van Herlat. (z27a bij Original Fireworks). Op de foto is duidelijk te zien dat die van Herlat een constante knal en druk hebben, alle stompjes zijn min of meer even groot.

image.jpg

Bij de Chooêt-strijkers is dit duidelijk niet het geval. De Chooët strijkers kwamen dan ook nog eens uit twee verschillende dozen, en bij deze twee dozen onderling zijn mij enkele duidelijke verschillen opgevallen. Wat ze wel gemeen hadden is dat er strijkers bijwaren die voor geen meter knalden en dat er bijwaren die wel een harde, schelle knal gaven zoals het hoort.. Ik kan alleen niet begrijpen dat wanneer ik 12,50€ betaal voor een doos strijkers, er tussenzitten (om niet te zeggen heel veel) die hoogstens een plofje geven of als het ware als een soort mini-fontein beginnen te spuiten zonder dat er ook maar enige vorm van knal te bespeuren valt.

Bij deze foto is duidelijk te zien dat ze platte, onverzorgde kopjes hebben die dan ook nog voor geen meter strijken.

image (3).jpg

Bij deze foto is dan weer duidelijk te zien dat het om een doos gaat met mooie verzorgde kopjes, maar knalden ook voor geen meter.

image (6).jpg

Wat vooral ook opviel is dat er in de ene doos van de Chooêt geen foam matje zat, en in het andere wel. Ook zaten de strijkers in de dozen in tegenovergestelde richting. Bij de ene wezen ze naar de kant met de flap, bij de andere naar de kant zonder flap. Ook de kleur van de kopjes is verschillend. In de ene doos is het licht roze, en in de andere is het duidelijk geel. Het ene doosje lag vol met kruit, en het andere niet. Desondanks knalden dezen ook totaal niet.

ik denk dat ik dan een ouder pakje had dit jaar ze knalde bij mij top alles was dik in orde
maar als ik dit zo zie tja...zoals hierboven ''toch maar weer terug naar de corsair''

zo dan.
wat een belaberde afwerking op de foto.
Ik schrik daar behoorlijk van.
een gemiddelde pirat ziet er zelfs strakker uit.
Het is tog ff 12.50 euri's wat je neer moet tellen.
Als je dan thuis komt en het doosje opend en je ziet de afwerking (zoals op de foto hier boven.)
dan snap ik dat mensen een beetje teleur gestrld zijn
en als er dan ook 2 op 10 niet afgaan en/of knallen......
tsja das niet al te best!

Dit is het eerste product van original na de ontzettend trage hindoe 3000 waar ook ik ontevreden over was, hoop dat die weer in oude staat wordt teruggebracht in de verkoop.

Die foto op de pagina hiervoor kan ik bijna niet geloven, dit kan echt niet :shocked:
Dat ziet er dan ook absoluut niet zo uit in mijn doosjes.

Ik hoor veel verhalen dat ze veel minder knallen sinds de nieuwe batch maar ik ben er nog steeds goed over te spreken.
Ik heb de 'gele kop', welke de nieuwe batch schijnt te zijn.
Ze knallen goed hard voor een strijker maar ze liggen dan ook goed droog opgeslagen.
Ik verbaas me dan ook telkens als ik de slechte ervaringen lees.
Er zal vast wel een kern van waarheid inzitten maar in mijn geval zijn alle 3 de doosjes in goede staat.
Ik moet er wel bij zeggen dat ik strijkers vaker aansteek dan strijk :frusty: dus met het aanstrijken heb ik bij deze strijkers nog geen ervaring.

Ik ben al met al toch goed te spreken over dit product en de knal is voor een strijker echt super.

Filmpje van mijn kant: Deze Chooêt strijker met een Herlat Pirat ernaast.
Opgenomen met een mobieltje en nog goed te horen, ook de rookontwikkeling verraad het wel. :D

Het is jammer dat sommigen een slecht afgewerkt product voorgeschoteld kregen.
Wellicht is een opmerking als "we gaan weer terug naar de corsair" nog niet helemaal aan de orde.
De chooets die nu te koop zijn, waarvan ik er een meegemaakt heb, knallen als vanouds.

Ik hoop ook echt dat we deze "troep" niet meer aantreffen als we al eenmaal thuis zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan