China Böller B - Thunder Crackers

Hoe komt dat eigenlijk dat grijslont soms snel weigert als je hem weggooit? Gaag dat dan gewoon kapot ofzo? Zelf nooit gehad kom uit 95 namelijk, deze waren wel heeeeel erg gaaf :D

Hoe komt dat eigenlijk dat grijslont soms snel weigert als je hem weggooit? Gaag dat dan gewoon kapot ofzo? Zelf nooit gehad kom uit 95 namelijk, deze waren wel heeeeel erg gaaf :D

Dat komt omdat dit soort lont veel minder beschermd is als het hard valt op een harde ondergrond. Je kunt het vuur er als het ware vanaf schudden met een schok of flinke tik. Visco heeft daarentegen veel meer bescherming voor het miniatuur "front" waarin het vuur door het lont loopt. Het kleine kanaaltje waardoor het vuur kruipt is bij Visco al aanzienlijk verder dan je met het blote oog kunt zien aan de buitenkant.

Dit was een perfect product. Knalde bijzonder hard. Lont was met een aansteeklont wel lastig aan te krijgen! Maar als de lont brandde, brandde hij sierlijk.

Vet! Wat kosten die grote Böller D / SB2 eigenlijk? En zijn die kwalitatief net zo goed?

Thunder Crackers Böller II €43,50
Thunder Crackers Böller D €41,50

Gaan nog een stuk harder als de B variant en zijn kwalitatief net zo goed gerold, vergelijkbaar met de varianten van Funke. Echt mooi spul voor de liefhebbers. Bijna zonde om af te steken.

Inderdaad, en dan van die zwarte klauwen. En aan het eind van de dag ook zere duim van de aansteker met dat “klote” wieltje ....

Mijn complimenten voor Katan. Wat een prachtige knaller. Goed afgewerkt, geweldig label, een grijslont en natuurlijk een prima knal voor Nederlandse begrippen. Ook hier waren er voldoende snippers!

Ik had deze mooie knallers nog tijdens de ophaaldagen gekocht bij Topvuurwerk Breda.
Maar toen ik de slofjes zag schrok ik wel hoe klein ze waren maar kwa label echt prachtig gedaan beetje vaal zodat het oud lijkt.
Maar eenmaal opengekrabbelt onder het rijden (kon niet wachten tot dat ik thuis was) bleken ze best wel zacht leek net een spons maar eenmaal paar getest was ik aangenaam verrast over de knal.
Maar ik heb deze niet meer gestookt omdat de funke D en thunder cracker D mij toch het meeste bevallen en had erg veel vuurwerk dit jaar dus is er gewoon niet meer van gekomen.
Wat ook erg relaxt was dat we hele middag konden afsteken politie 2x geweest en vond het wel best terwijl de meeste behoorlijk zwaar spul stond te stoken.
Alleen ze zeiden over het carbid schieten dat ze maar niet te vaak moesten doen.
Was ook enorme gastank:D

20200102_212520.jpg

Komen ze niet bij zena BE terecht? Maarja als je daarheen gaat kan je net zo goed de wat grotere nemen.
Is alleen wel zwaar illegaal:sad:

Als er al productie loopt oid dan moet Katan rechtelijk stappen ondernemen tegen het besluit. Wat er al is gezegd, dit soort beslissingen kunnen en mogen niet zó abrupt genomen worden in verband met lopende productie van de artikelen die onder de categoriën vallen die nu verboden worden.

Back
Bovenaan