Cees van der Horst Breda

Los van Breda Vuurwerk, ik heb nog niet vaak in maar een paar berichten van één persoon zoveel kortzichtigheid gelezen. Daar moet ik M1ke mee feliciteren.

U had een kookplaat en een afzuigkap besteld?
Die kunnen we niet leveren.
In plaats daarvan krijgt u een koelkast en een vriezer.
Wij gaan er vanuit dat u hier tevreden mee bent?

Als we alles vooraf hadden geweten dan hadden we wel een staatslot gekocht. Niemand heeft dit voorzien en ik vind het bijzonder dat mensen zo vast houden aan hun eigen wensen zonder oog te hebben voor de situatie. Die 2 boxen zijn op zich niet speciaal, dus de vraag is willen we deze 2 boxen zo graag of willen we gewoon op onze strepen staan want klant.

Wat een trieste bedoeling. Ben je bijna 5 jaar lid hier op VWC, heb je nooit wat gepost en kom je nu ineens met een vrij bijzondere reactie en felle uithaal / vooroordeel naar andere freaks, die echt wel hun best hebben gedaan om mee te bewegen. Deels wie weet uit eigen belang, maar bijna iedereen heeft hier doorgaans wel een gezonde dosis sympathie voor de winkelier waar hij (soms al jaaaren) bestellingen plaatst en de situatie waarin de winkeliers zich de afgelopen twee jaar hebben bevonden.

Het zou mooi zijn als je je uitzonderlijke dosis empatie ook op de freaks (en klanten van) toepast in plaats van alleen digitaal te knuffelen met Cees en consorten.

Zelf heb ik gelukkig geen bestellingen uitstaan daar overigens.

Laatst bewerkt:
Heren, laten we gewoon even afwachten hoe eea zal verlopen bij Breda, vorig jaar hebben we het topic moeten sluiten, maar dat hoeft dit jaar toch niet?
Ik vermoed dat er gewoon geleverd zal worden en voor diegene die de bestelling niet compleet zullen krijgen is volgens mij al contact mee opgenomen.

Vergeet niet dat de afgelopen twee jaar voor alle winkeliers enorm moeilijk was he?

Heren, laten we gewoon even afwachten hoe eea zal verlopen bij Breda, vorig jaar hebben we het topic moeten sluiten, maar dat hoeft dit jaar toch niet?
Ik vermoed dat er gewoon geleverd zal worden en voor diegene die de bestelling niet compleet zullen krijgen is volgens mij al contact mee opgenomen.

Vergeet niet dat de afgelopen twee jaar voor alle winkeliers enorm moeilijk was he?

Met vermoedens kom je niet al te ver toch? Helaas heeft de afgelopen 2 jaar aangetoond dat deze winkel niet capabel genoeg is om goed te communiceren met hun klanten.

Dus snap ik wel dat er onrust ontstaat..

En dat de afgelopen 2 jaar moeilijk was voor ze zal niemand ontkennen. Maar je hoort ook geen enkele winkelier of importeur zeggen dat ze de jaren daarvoor genoeg verdiend hebben.. of wel?
Lijkt me niet dat ze dit voor de hobby doen.

Laatst bewerkt:

Er worden hier in mijn ogen gewoon normaal dingen aangekaart, het vuurtje werd echter aangewakkert door M1ke, die een 'medefreak' zijn boxen misgunt die al 2 jaar in bestelling staan.

Logisch dat mensen er dan zo op reageren, om dan gelijk het topic te sluiten:confused:

Iedereen weet dat winkels het moeilijk hebben gehad, maar was voor de freaks nou ook niet echt feest de laatste 2 jaar:wink:

Voor de rest zal ik het hierbij laten in dit topic, heb er zelf niet eens besteld. Maar vond het een walgelijk reactie van M1ke.

"Maar dat hoeft niet jaar toch niet?" Hahaha wat een zooitje weer zeg.

Ook ik ben het ermee eens dat de winkeliers het 2 jaar moeilijk hebben gehad. Daar zul je mij nooit over horen praten. Diezelfde winkeliers hebben gesmeekt om alle bestellingen door te zetten zodat ze een buffer hebben om het eea op te kunnen vangen. Wij als liefhebbers en uit coulance hebben dit bijna vanzelfsprekend gedaan. Lees, ik en vele anderen moeten 2 jaar wachten op bestelde goederen. Om vervolgens na die 2 jaar (bijna niks) te horen dat er een groot deel niet (meer) is??? Ja sorry hoor, dat gaat er bij mij ook echt totaal niet in. En dan hetgeen waar het echt compleet misgaat bij deze winkel. IETS van communicatie is echt nergens te bekennen.

Maargoed, als iedereen het verder normaal vind dat je ergens een bmw besteld, daar vanwege een "rijden in een bmw-verbod" vervolgens 2 jaar op moet wachten en uiteindelijk niks of een smart uitgeleverd krijgt, zal ik er verder ook maar geen woorden meer aan vuil maken...

ps. aub niet sluiten indd, ik kijk enorm uit naar dit topic tijdens de laatste dagen van 2022.

Rustig heren. Ik ging ervanuit dat er reeds gecommuniceerd was. Dit is niet het geval dus. Zonde als je het mij vraagt.
Sluiten doen we alleen als het niet anders kan, dus maak elkaar niet zwart of ga niet lopen zuigen. We hebben allemaal twee lange jaren moeten wachten tor we het weer vanouds kunnen gaan vieren!

Het is gewoon erg jammer dat deze winkel sinds corona zo afgegleden lijkt te zijn.
In ieder geval kwa communicatie en de omgang met het verbod.
Nu is communicatie nooit hun allersterkste vak geweest, echter werd dat altijd ruimschoots gecompenseerd met de rest.
Ze hadden een top assortiment, lage prijzen en hadden gave extra's zoals de freakmiddag!
Ik heb zelf ook wel eens een dikke box daar gewonnen.
En ook op zo'n middag probeerde ze echt om iedereen tevreden te krijgen.
Tuurlijk gingen er ook genoeg dingen wel eens mis, ontbrekende artikelen en verkeerde vervangers, slechte tot geen communicatie. Dat hoort er denk ik (op communicatie na) wel een beetje bij bij zo'n grote freakwinkel. Als je de drukte om 00:00 zag zei dat genoeg.
Echter sinds corona is dat mooie wat ze opgebouwd hadden niet meer zichtbaar.
Geen communicatie op het forum, voor de mensen die besteld hebben geen duidelijkheid, geen outlet/freaksite.
Al met al lijkt het verworden tot een normale grote winkel met normale prijzen, alleen dan intens slechte communicatie (wat zo ongeveer een van de belangrijkste dingen is)
Dat is gewoon erg jammer!
En ik snap ook zeker dat mensen graag de door hun bestelde producten willen krijgen!
Als ik een bepaald product bestel wil ik die, geen andere.
Het lijkt sowieso wel of ineens overal alle oude voorraad weg is.
Genoeg sites met oude voorraden pangu en evo die nu ineens niks meer hebben staan, terwijl er officieel niet verkocht is. Sommige dingen blijven raar.
Zodra iets besteld is, moet het van de voorraad af en is het voor diegene die het gekocht heeft.
Maargoed, laten we eerst eens afwachten wat de praktijk gaat brengen.
Wie weet hebben ze het feitelijk prima voor elkaar en is uiteindelijk iedereen tevreden.
Nu hopen dat ze in ieder geval snel duidelijkheid scheppen voor iedereen.
Ik heb nu niks bij hun staan en afhankelijk hoe ze het oppakken ben ik volgend jaar weer van de partij, blijft het zo zijn ze me kwijt als klant.

Daaraan wil ik nog wel toevoegen dat het niet nakomen van beloftes die op papier staan, lees bijvoorbeeld 10% tegoed voor doorschuiven die ineens niet doorgaat, echt schandalig is. Dan ook nog stellen dat ze het niet verplicht zijn is kolder. Zodra je dat zwart op wit beweerd moet je je daar als winkel aan houden, veranderende omstandigheid of niet.

Laatst bewerkt:
Een ieder hier heeft begrip voor de winkelier. Echter heeft een ieder hier ook gewoon recht op zijn of haar bestelde producten. Vele klanten hebben enorm veel sympathie getoond door twee jaar lang hun bestelde goederen in de wacht te zetten, ondanks de waardeloze communicatie vanuit Breda. Om dan na twee jaar plotseling met het bericht te komen dat wellicht niet alle reeds bestelde artikelen meer beschikbaar zijn, is je reinste kolder. Óók wij, de liefhebber, en tevens de klant, zijn de dupe van de huidige situatie. Niet slechts de verkoper. Ik vind dit dan ook ronduit schandalig van Breda Vuurwerk. Het is bijna in de slachtofferrol kruipen en om je heen slaan naar zij die wél begrip hebben getoond.

Ik kwam vele jaren met plezier bij Cees, ook freakdagen, en ik heb er duizenden euro's gebracht, maar na dit debacle haak ik af.

Kan niet iemand vanuit VWC contact opnemen? Zij stellen hun platform beschikbaar voor een actie aan hun leden. Lijkt me niet meer dan logisch dat zij zich hard willen maken dat er gewoon netjes geleverd wordt aan hun leden?

Zelf helaas ook een mindere ervaring bij deze winkel... Het was 2 jaar niet mogelijk om m'n geld terug te krijgen en geen enkele vorm van medewerking. Nu dit jaar niks meer in de weg leek te staan, werd onlangs mijn bestelling geannuleerd (onaangekondigd).

Bredavuurwerk gooit het erop dat ze na het afwikkelen van de overheidscompensatie direct zijn overgegaan tot uitbetaling en dat ze mijn keuze om te annuleren 'gewoon' aangehouden hebben. Dit terwijl annuleren eerder nooit bespreekbaar was (als je al contact kreeg) omdat ze naar eigen zeggen gewoon aan hun leveringsplicht konden voldoen (zij het op een later moment). M.a.w. de consumentenregels zijn naar eigen inzicht geïnterpreteerd en vervolgens hun eigen spelregels zomaar aangepast.

Ik kan me niet onttrekken aan de indruk dat het vooral te maken heeft met het feit dat de geannuleerde producten nu een stuk duurder worden aangeboden. Ben blij dat ik het geld nu kan uitgeven bij een zaak die wel netjes met z'n klanten omgaat, ik heb nog nooit zo'n slechte service meegemaakt.

Elke winkel is commercieel ingesteld en wilt zoveel mogelijk winst maken. Alleen hoe Breda dit aanvliegt is gewoon schandalig. Op allerlei manieren interpreteren ze veel zaken vooral in hun eigen voordeel.

Eerst kon annuleren niet en worden allerlei drogredenen aangevoerd en nu kunnen ze hun goed ingekochte vooraad voor meer verkopen en dan kan het ineens wel. En in de tussentijd heb jij als klant als bank gespeeld. En waarvoor?
Voor een mooie compensatie die er NOOIT kwam. En dan na veel commentaar krijg je een stuk gratis vuurwerk vooral uit coulance door hen maar daarbij even benadrukken dat dit komt omdat jij als klant alles verkeerd hebt geïnterpreteerd.

Ik stoor mij mateloos aan hun communicatie. Al jaren maar sinds corona en ze hier van het forum weg zijn vind ik het helemaal slecht geworden.

Gevoelsmatig een beetje grootheidswaanzin ook. Ze doen alsof de freaks hen nodig hebben maar zonder freaks denk ik dat Cees een hoop omzet kan inleveren. En schijnbaar loont het genoeg want met zoveel (terecht) commentaar (al jaren) zouden veel winkeliers al lang gestopt zijn denk ik met een freakactie.

Kan niet iemand vanuit VWC contact opnemen? Zij stellen hun platform beschikbaar voor een actie aan hun leden. Lijkt me niet meer dan logisch dat zij zich hard willen maken dat er gewoon netjes geleverd wordt aan hun leden?

Dat werd vorige jaren ook al eens geopperd maar naar mijn weten doet Breda hier ook niks meer aan acties oid.

Wat ik mij afvraag en wie weet zit ik er finaal naast maar kan de reden tot het doorschuiven van een bestelling er niet aan bijdragen dat dan de overheidssteun hoger uitvalt? Want ik begreep dat je minimaal een bepaald bedrag aan omzet moet verliezen om in aanmerking te komen en dat het doorschuiven naar een volgend jaar dat dit dan meteen ook als een nieuwe bestelling gezien kan worden voor dat jaar en men dan compensatie kan aanvragen als ware ze dit dan aan omzet misgelopen? Ik roep maar wat, want dat zou dan ook de reden kunnen zijn waarom ze het nu wel ineens annuleren en terugbetalen, immers is er dit jaar geen verbod.

Erg veel speculaties hier!
Ik kom hier al jaren en bestel er ook al jaren en ben nog nooit teleurgesteld!

Ja, afgelopen jaren ben ik voorzichtig geweest ivm Corona maatregelen. Dit jaar is anders en ga ik er voor.

Het is spijtig te lezen dat de communicatie beter kan, herken dat deels ook, maar ik ga toch vertrouwen hebben en een mooie bestelling ophalen :)

Ik vind het nog steeds knap: Er is feitelijk nog niks gebeurt en weer komen de emmers met stront massaal te voorschijn......

Ik vind het nog steeds knap: Er is feitelijk nog niks gebeurt en weer komen de emmers met stront massaal te voorschijn......

Daar ben ik het niet mee eens. De afgelopen 2 jaar is er genoeg gebeurd. Eerst smeken om de bestellingen te laten staan. Daarna geen enkele communicatie meer. Mensen die hun geld terug wilden hebben kregen nul op het rekest. Pas als er gedreigd werd met juridische stappen kreeg men het geld terug. Nu wordt om onduidelijke redenen ineens de order wel geannuleerd en wordt het geld teruggestort.

Back
Bovenaan