vandaar dat de meeste blokken van rubro 25g p/s beginnen met een dikke mine als shot,
of heb ik het verkeerd begrepen ??
Dat klopt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
vandaar dat de meeste blokken van rubro 25g p/s beginnen met een dikke mine als shot,
of heb ik het verkeerd begrepen ??
Dat klopt.
Even een vraag over CE markering. Is alle vuurwerk wat (legaal) in België te koop is CE gekeurd?
Ik heb (als Belg) thuis eenns gekeken en op bv. doosje ugly joe en op pakje choet banger merk ik nergens een CE op, wel een C... is dit het zelfde of niet?
Beide produkten zijn in België perfect legaal (maar dat weten jullie natuurlijk), alvast bedankt voor jullie deskundig advies.
Dat leek mij dus allemaal ook zo te zijn maar werd me weerlegd in de winkel. Praatjes dus, ik weet genoeg, dank je.100k is onzin. Worden gewoon geleverd zoals ze altijd zijn. Reden van 100 ipv 200 per slof rotjes en pijltjes is puur vraag vr aanbod. Klant wil graag 10 slof voor zo min mogelijk. Door ce is de prijs flink omhoog gegaan van deze artikelen dus nu ipv 200 maar 100 uitleveren geeft de klant gevoel dat hij net zoveel als anders krijgt voor de zelfde lage prijs.
Zover ik heb kunnen uitzoeken is AL het CE-gecertificeerde vuurwerk t/m cat 3 legaal voor paticuleren boven de 18 jaar, zolang je maar aan de transport- en opslageisen voldoet. Vuurwerk mag in belgië heel het jaat verkocht worden en je max 1 kilo kruit per persoon vervoeren. Helaas in NL inrijden met het vuurwerk illegaal omdat transport door particulieren enkel is toegestaan tijdens de verkoopdagen. Tijdens de verkoopdagen is het wel toegestaan om in heel de EU CE-gecertificeerd vuurwerk te kopen en te vervoeren zolang je maar weer aan die transporteisen voldoet. Dit houd in dat er in NL max 25 kilo vuurwerk per vervoersmiddel toegestaan is.
aanvulling: en er moet een Nederlandse gebruiksaanwijzing op aanwezig zijn.
Waarom CE-vuurwerk toegestaan is? Het europese verdrag gaat boven nationale wetgeving, laat je dus niet wijsmaken dat het verboden is om het te bezitten of te kopen op de verkoopsdagen.
Ofwel: Europese wetgeving is supranationaal en heeft voorrang op nationale wetgeving.
Zover ik heb kunnen uitzoeken is AL het CE-gecertificeerde vuurwerk t/m cat 3 legaal voor paticuleren boven de 18 jaar, zolang je maar aan de transport- en opslageisen voldoet. Vuurwerk mag in belgië heel het jaat verkocht worden en je max 1 kilo kruit per persoon vervoeren. Helaas in NL inrijden met het vuurwerk illegaal omdat transport door particulieren enkel is toegestaan tijdens de verkoopdagen. Tijdens de verkoopdagen is het wel toegestaan om in heel de EU CE-gecertificeerd vuurwerk te kopen en te vervoeren zolang je maar weer aan die transporteisen voldoet. Dit houd in dat er in NL max 25 kilo vuurwerk per vervoersmiddel toegestaan is.
aanvulling: en er moet een Nederlandse gebruiksaanwijzing op aanwezig zijn.
Waarom CE-vuurwerk toegestaan is? Het europese verdrag gaat boven nationale wetgeving, laat je dus niet wijsmaken dat het verboden is om het te bezitten of te kopen op de verkoopsdagen.
Ofwel: Europese wetgeving is supranationaal en heeft voorrang op nationale wetgeving.
Ja en volgens de belgische wetgeving niet meer dan 1 kg KRUID en volgens de nederlandse wetgeving niet meer dan 25 kilo VUURWERK en uiteraard die NL-gebruiksaanwijzing, maar dat is in belgie geen probleem en in duitsland staat het volgens mij ook vaak op.
Dat is nog niet duidelijk (voor ons, in de wandelgangen worden de plannen vast al rondgefluisterd voor de importeurs om rekening mee te houden) en is afhankelijk van de keuzes die de NL maakt; welke onderdelen van welke categorieën ze wel/niet toelaten.