Carbid schieten

Voor de mensen die van plan zijn dit jaar te beginnen met carbid schieten heb ik een tip. Ga nu alvast opzoek naar een bus. Er worden nu nog normale prijzen voor de melkbussen gevraagd dat is in December wel anders!!

Nee jou post is geschreven in goed algemeen Nederlands :bonk:

Wat die jongens doen is niet helemaal zoals het moet. Maar die beste man kan toch wel een beetje op een normale manier tegen die jongens praten? Als iemand zo tegen mij praat bereik je ook dingen averechts.

Had net iets gerookt kwam inderdaad een beetje wazig over.
En tegen de makers van dit filmpje dit jaar weer lekker ploffen me ventje!

Knal is lekker dof en hard altijd leuk om te doen maar valt niet echt onder vuurwerk 'afsteken' meer gewoon om kabaal te maken met een biertje derbij!

2e3769h.jpg

Hier moet ik het mee doen dit jaar :)

Sta samen met iemand die nog 4 of 5 melkbussen heeft dus gaat helemaal goed komen :)

Vorig jaar voor de fun een blikje gekocht met daarin 2,5 KG carbid.
Na wat experimenteren met de verhouding kon ik op het laatst beste doffe dreunen produceren.
Daarna met oudjaars dag wat geschoten met mijn melkbus afgesloten met een vuilniszak en een spanbandje.
De knallen die daar af kwamen waren op een beste afstand nog tehoren +/- 2.5 KM.
Nog 1.5 KG carbid over van vorig jaar wat ik dit jaar weer gebruik.
Goedkoop en harde knallen dus voor mij dit jaar zeker weer.

Dit jaar ook op een plein paar maten aan het werk gezien met een 30 liter bus, heerlijke klappen komen er vanaf!

Ook even wezen carbidschieten zoals elk jaar.
Dit is overigens mijn zoon.

Laatst bewerkt:
Ik heb er dit jaar ook voor het eerst van mogen genieten en vond het echt geweldig! Naast al het vuurwerk afentoe een doffe dreun op zijn tijd, Geweldig! Ik kwam in november tijdens het opruimen van de schuur een oude melkbus tegen en die mocht ik gebruiken van mn vader dus samen voor het eerst carbid geknald en het ging fantastisch. Gewoon op de gok met de verhoudingen en de eerste knal was al gelijk erg goed dus als je der verstandig mee omgaat is het gewoon super goedkoop knallen en we hadden binnen de kortste keren publiek :). Volgend jaar zeker weer!

Nee jou post is geschreven in goed algemeen Nederlands :bonk:

Wat die jongens doen is niet helemaal zoals het moet. Maar die beste man kan toch wel een beetje op een normale manier tegen die jongens praten? Als iemand zo tegen mij praat bereik je ook dingen averechts.
Zolang er in de APV niet staat dat het NIET mag, mag het.
En vanuit die redenering hebben die jongens helemaal gelijk.

Die man had wel normaal mogen doen, dus ik snap de reactie van die ventjes echt wel.

Zolang er in de APV niet staat dat het NIET mag, mag het.
En vanuit die redenering hebben die jongens helemaal gelijk.

Die man had wel normaal mogen doen, dus ik snap de reactie van die ventjes echt wel.

Het zal wel 'mogen'

Maar een beetje rekening houden met mensen mag ook wel! :wink:

bij ons in gemeente Emmen kun je voor carbid schieten een vergunning aanvragen (gratis)
als je je aan de regels houd van de vergunning is er niks aan de hand!

hier de regels:
Regels carbid schieten
Hierbij de regels voor het laten ontploffen van carbid op een rij.

• Een melding om te mogen carbid schieten moet ingediend zijn voor 28 december 2012.
• Carbid mag alleen op 31 december van 10.00 uur tot 1 januari 02.00 uur tot ontploffing gebracht worden.
• De plaats waarvandaan wordt geschoten is gelegen op een afstand van tenminste 75 meter van de woonbebouwing en op een afstand van tenminste 300 meter van ziekenhuizen, zorginstellingen en voorzieningen voor het houden van dieren.
• Er dient geschoten te worden in een richting die tegengesteld is dan de richting van woonbebouwing.
• Het vrijschootsveld is minimaal 75 meter en hierin liggen geen verharde openbare wegen of paden.
• Er mag slechts gebruik worden gemaakt van melkbussen en /of dergelijke voorwerpen met een maximale inhoud van 50 liter.
• Het carbidschieten gebeurt op eigen risico en eventuele schade kan niet op de gemeente Emmen worden verhaald.

Carbid schieten met andere voorwerpen dan melkbussen met een groter formaat dan 50 liter is verboden en wordt niet langer gedoogd.

Ik ben de afgelopen twee jaren ook begonnen met carbid te schieten. Op internet is een hoop informatie te vinden. Zelf maakte ik gebruik van een melkbus die ik afdichtte door middel van een vuilniszak erover heen te vouwen en dan vast maken met een sjorband of een binnenband van een fietswiel. Dit heeft als voordeel dat er niks weg schiet en je het dan ook kan gebruiken in bijvoorbeeld een woonwijk. Ik vind de prijs die je voor carbid betaald goed met wat voor knal je ervoor terug krijgt. Mijn argumenten; een goed alternatief voor vuurwerk, legaal keiharde knallen die tot ver in de omstreek zijn te horen, een leuke bezigheid.

Back
Bovenaan