Carbid schieten

Heb nu zo'n beginnersblik. Is geloof ik 750ml. Dus kan gerust bij de verfboer een 1 of 2 liter blik halen. Want dat beginnersblikje is na de 2de schot aan de achterkant al helemaal bol. Niet dat de onderkant gaat scheuren ofzo.

repsz;545561;2010-12-25 10:37:41 zei:
[...]

gewoon een verfblik 1-2 liter. Van ijzer natuurlijk en liefst zo stevig mogelijk met een deksel die je met een schroevendraaier onder de rand eraf moet wrikken. Plat leggen en de deksel schiet opzij weg...het is voor mij al heel wat jaren geleden maar ik weet het nog als de dag van gisteren...nu alleen nog geknal met een melkbus...

Nadeel van de huidige generatie blikken is dat ze steeds dunner worden en niet meer zo sterk zijn als die van vroeger (jaren 80)

veel succes... :D

Zeker een mooi stukje, maar wij doen het tegenwoordig zo,
strijker door midden breken, en in het gat stoppen aan de zijkant van de melkbus en de bus gewoon recht op. Zeker een aanradar dan gaat het alleen maar harder en ook makkelijker dan met een fakkel.

Dat het harder gaat is onzin. Daarnaast is het ook nog eens gevaarlijk! Wat als er gas lekt bij de strijker ? dan hang je er mooi met je hoofd naast. Naja de rest kun je zelf wel bedenken.

Gewoon fakkel of gasbrander gebruiken!

Ik schoot altijd met een 25 liter vat, dit was goed te doen, alleen de onder kant van het blik was vrij rot! Was er bijna zeker van dat de onderkant er een keer uit zou knallen, dus om ongelukken te voorkomen, het blik weg gegooit! Nu schiet ik af en toe nog met een 5 liter blik, stelt niet veel voor, maar toch voor weinig geld wat leuke knallen en veel plezier:)

Dat blik wat ik nu heb is de onderkant al helemaal bol. Was ook zo'n beginners blik. Kan de onderkant er zo uitknallen of zal dat meevallen. Denk zelf eerlijk gezegd dat dat wel zou kunnen.

Dat blik wat ik nu heb is de onderkant al helemaal bol. Was ook zo'n beginners blik. Kan de onderkant er zo uitknallen of zal dat meevallen. Denk zelf eerlijk gezegd dat dat wel zou kunnen.

Ja je weet het nooit, ik zou toch voor je eigen veiligheid kiezen, en even naar een verfwinkel gaan en een nieuw blik halen...:wink:
Vaak hebben ze nog wel oude blikken die je gratis kan mee nemen:rolleyes:

Zo net weer ff drang gehad om te knallen. Ouders waren er en wouden t wel eens horen. Tja daar zeg ik geen nee tegen:D Knal ging goed. Ging zo goed dat ik de deksel nu kwijt ben. Iemand suggesties om deksel niet kwijt te raken van verfblik.

Zo net weer ff drang gehad om te knallen. Ouders waren er en wouden t wel eens horen. Tja daar zeg ik geen nee tegen:D Knal ging goed. Ging zo goed dat ik de deksel nu kwijt ben. Iemand suggesties om deksel niet kwijt te raken van verfblik.

Ik boor vaak een heeeel klein gaatje in de deksel en doe er een touwtje door heen...
Het touwtje bind ik vast aan het handvat van het blik:wink:
Ik heb eer touwtje van zo'n 6 meter:wink:

Oke bedankt vuurwerkgekkie. Had zoiets ook al in gedachten maar dacht laat ik ff vragen hiero. Nogmaals bedankt.

Net van de week de bussen weer netjes geschilderd:) We kunnen er weer tegen aan met oud en nieuw:marlinde:
Redelijk filmpje van melkbusschieten in Genemuiden op pagina 2, het lijkt wel Kampen in het klein met oudjaarsdag, beetje weinig melkbussen:p

Ja ga maandag wel ff op pad. Ook maar ff een groter blik zoeken:p

movie

Opnieuw voor robert

Wat een mongoolen zeg! Bussen onder de arm kop erachter houden en dan aansteken. Ze mogen blij zijn dat de achterkant niet eruit is geknald want die hebben ze geen eens verstevigd :s

Hier in Kampen(waar het melkbus schieten vandaan komt, het gebeurd hier gok ik al wel 40 jaar zo)is deze manier gewoon de traditie. Daar kan en mag je van vinden wat je wil. Ik vind die boeren die met gasfakkels langs rijen melkbussen in een afgelegen weiland lopen nitraat12-jes.(mogen alleen moderators en admins met mongoolen schelden?)
Achterkanten knallen er nooit in zijn geheel uit, alleen op de zwakste plek knalt hij los. Dit is me al eens overkomen btw. Veiligheid is minder? Tja, ik vind dat iedereen voor zichzelf maar moet beslissen hoe gek hij het maakt, die omstanders staan er vrijwillig. Kampen komt btw vaak in het nieuws door ongelukken met melkbus schieten, vorig jaar had een ventje het nog voor elkaar gekregen een deksel tegen zijn eigen lop te schieten..
btw helemaal getypt vanaf de ipad:shocked:

Laatst bewerkt:
Heb nog een mooie ijzeren verfblik 2.5 liter gevonden in de schuur. Wie wat bewaard heeft wat :p Morgen ff goed schoonmaken en dan ff proberen. Zal wel lekker knallen. :D

ik zag het je, zo'n blikje gaat echt verdomt hard. Ik had vorig jaar ook zo'n verfblikje, van 750ml, en de eerste keer was het toevallig een perfect gas/zuurstof-mengsel. Het knalde balachelijk hard, het blikje schoot tegen m'n middenhandsbeentjes aan, de achterkant bolde helemaal uit, en de deksel was over een sloot 20 meter verderop gevlogen.

Toch maar een fakkeltje gemaakt. :cool:

Snap wat je bedoeld pyro-power. Voet erop en zelf gebruik ik een lange aansteker voor kaarsjes bv. Maar klopt belachelijk hard die blikjes. Ennuh deksel nog niet gevonden hier. Haha

Hier in Kampen(waar het melkbus schieten vandaan komt, het gebeurd hier gok ik al wel 40 jaar zo)is deze manier gewoon de traditie. Daar kan en mag je van vinden wat je wil. Ik vind die boeren die met gasfakkels langs rijen melkbussen in een afgelegen weiland lopen nitraat12-jes.
Achterkanten knallen er nooit in zijn geheel uit, alleen op de zwakste plek knalt hij los. Dit is me al eens overkomen btw. Veiligheid is minder? Tja, ik vind dat iedereen voor zichzelf maar moet beslissen hoe gek hij het maakt, die omstanders staan er vrijwillig. Kampen komt btw vaak in het nieuws door ongelukken met melkbus schieten, vorig jaar had een ventje het nog voor elkaar gekregen een deksel tegen zijn eigen lop te schieten..
btw helemaal getypt vanaf de ipad:shocked:

heb ook wel eens een deksel tegen me aangehad in kampen:P
t valt best mee;)
en melkbus schieten hoort gew zo!!!
en niet zo bang doen met een fakkel;)
maja iedereen moet t zelf weten maar dat de achterkant der uit klapt kan ook met fakkel gebeuren!!!

Back
Bovenaan