Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Heb nu zo'n beginnersblik. Is geloof ik 750ml. Dus kan gerust bij de verfboer een 1 of 2 liter blik halen. Want dat beginnersblikje is na de 2de schot aan de achterkant al helemaal bol. Niet dat de onderkant gaat scheuren ofzo.
repsz;545561;2010-12-25 10:37:41 zei:[...]
gewoon een verfblik 1-2 liter. Van ijzer natuurlijk en liefst zo stevig mogelijk met een deksel die je met een schroevendraaier onder de rand eraf moet wrikken. Plat leggen en de deksel schiet opzij weg...het is voor mij al heel wat jaren geleden maar ik weet het nog als de dag van gisteren...nu alleen nog geknal met een melkbus...
Nadeel van de huidige generatie blikken is dat ze steeds dunner worden en niet meer zo sterk zijn als die van vroeger (jaren 80)
veel succes...![]()
Dat blik wat ik nu heb is de onderkant al helemaal bol. Was ook zo'n beginners blik. Kan de onderkant er zo uitknallen of zal dat meevallen. Denk zelf eerlijk gezegd dat dat wel zou kunnen.
dit is bij ons
hou niet zo van fakkels!!!
http://www.youtube.com/watch?v= dWcFS3xTXV8/YOUTUBE
Zo net weer ff drang gehad om te knallen. Ouders waren er en wouden t wel eens horen. Tja daar zeg ik geen nee tegenKnal ging goed. Ging zo goed dat ik de deksel nu kwijt ben. Iemand suggesties om deksel niet kwijt te raken van verfblik.
Ja ga maandag wel ff op pad. Ook maar ff een groter blik zoeken
movie
Opnieuw voor robert
Hier in Kampen(waar het melkbus schieten vandaan komt, het gebeurd hier gok ik al wel 40 jaar zo)is deze manier gewoon de traditie. Daar kan en mag je van vinden wat je wil. Ik vind die boeren die met gasfakkels langs rijen melkbussen in een afgelegen weiland lopen nitraat12-jes.
Achterkanten knallen er nooit in zijn geheel uit, alleen op de zwakste plek knalt hij los. Dit is me al eens overkomen btw. Veiligheid is minder? Tja, ik vind dat iedereen voor zichzelf maar moet beslissen hoe gek hij het maakt, die omstanders staan er vrijwillig. Kampen komt btw vaak in het nieuws door ongelukken met melkbus schieten, vorig jaar had een ventje het nog voor elkaar gekregen een deksel tegen zijn eigen lop te schieten..
btw helemaal getypt vanaf de ipad![]()