Carbid schieten

Als ontsteking gebruikte ik altijd een fakkel aan een lange stok en een gatje van 3 mm. Dit werkt perfect. Ik zit er aan te denken om dit jaar een groter gat erin te maken en daarop een buisje te lassen. Aan dat buisje wil ik dan een stukje tuinslang doen en als ontsteking er een rotje in de slang drukken en aansteken, zodat ik wat meer afstand kan nemen. Ik zou graag jullie mening horen en/of tips.

Als je het veilig wil afsteken, neem dan de onsteking van carbidteambarneveld! Werkt echt fantastisch!

Zelf heb ik afgelopen jaarwisseling weer een kilo of 2 geschoten. Helaas is mijn snelsluitring ook weg geschoten en was die onvindbaar snachts... Daar zal ik dus een nieuwe voor moeten gaan bestellen, misschien ook maar gelijk een extra ontsteking erbij want heb door slecht onderhoud m'n vorige nogal laten verroesten ;)

Dit jaar werd er carbit in de straat afgestoken hier.
Gewoon met een plastic zak voor de melkbus. Mooie knallen komen hiervan af :)!

Hierbij nog een filmpje uit Nijkerkerveen :thumbup:

" Het Carbidteam verzorgt jaarlijks een waar spektakel in Nijkerkerveen op oudjaarsdag.
Ook dit jaar was er weer voldoende te beleven bij het Carbidschieten.
Hierbij een korte impressie. Veel plezier en oordoppen in!"

http://www.carbidteam.nl/

3:10 = ik durft het eigenlijk bijna niet te vragen..:p

Laatst bewerkt:
toch gaat het wel hard hoor, ik was bij me zus wezen vieren, en 3 km vandaan waren ze aan het schieten met giertanken, of iets dergelijks, over trillen gesproken!

Back
Bovenaan