Tips voor het fotograferen/Filmen/aankoop

Vandaag weer me camera opgehaald. Nikon kon niets vinden... Reparatieomschrijving. Defect als omschreven na uitgebreid testen niet geconstateerd. Camera gecontroleerd en in orde bevonden.
Blijft het toch raar vinden. Het klinkt nog steeds zo vaag. Had op internet een filmpje gevonden van een andere Nikon coolpix camera, en daar klonk het precies hetzelfde. Dus misschien hoort het wel zo en is het bij alle coolpix camera's.

Even een vraag in het algemeen, in Maart ga ik dus naar Valencia voor Las Fallas. Alleen wil ik hier nog een camera voor kopen omdat ik het toch wel graag op film wil hebben. Dus ik ben nu aan het zoeken voor een videocamera, prijscategorie €150-€180. Zag zelf de De Sony HDR-CX220E. Weet alleen niet of het een goeie/redelijke videocamera is (Film kwaliteit en geluid).

Alle hulp is welkom :D

Wat vreemd zeg. Wel heel erg slecht geluid dan (no offense) :bonk:
Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook geen videocamera, ik denk dat ze 'm meer gemaakt hebben om foto's mee te maken :D

Verder succes met het vinden van de juiste camera, met Sony heb ik geen ervaring dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen :)

Jwtjuh :bye:

Ik ben van plan om vrijdag bij de media markt een nieuwe videocamera te gaan halen namelijk de: Panasonic HC-V510
weet iemand of dit een goede camera is om vuurwerk mee te filmen/te fotograferen was benieuwd naar jullie meningen over deze videocamera :)en ik ben vooral opzoek naar een camera met goed beeld en goed geluid daarom de vraag wat vinden jullie van deze camera?

Koen

Kijk vooral ook naar de tests op youtube... geen slechte cam denk ik.

[video]http://www.youtube.com/results?search_query=Panasonic+HC-V510+&sm=12[/video]

Ik ben van plan om vrijdag bij de media markt een nieuwe videocamera te gaan halen namelijk de: Panasonic HC-V510
weet iemand of dit een goede camera is om vuurwerk mee te filmen/te fotograferen was benieuwd naar jullie meningen over deze videocamera :)en ik ben vooral opzoek naar een camera met goed beeld en goed geluid daarom de vraag wat vinden jullie van deze camera?

Koen

Ik heb zelf de Panasonic HC-V700 gehad, hier even een filmpje om een beeld te geven hoe deze camera presteert (op vuurwerkstand):

Bekijk in 1080p!

De HC-V510 heeft ook een vuurwerkstand :wink:

Echter heeft de HC-V510 maar 2,51 Megapixels waar de HC-V700 15,3 Megapixels heeft.
Dit zou nog best wel eens kunnen zorgen voor een verschil in scherpte etc.
Daarom ben ik ook benieuwd wat je budget ongeveer is.
Als je nou een paar meiers erbij legt, heb je al gelijk een stuk betere camera :)

Je mag me ook een PM sturen als je wil :wink:

Sony CX220E, beeld gaat nog net maar het geluid is blikkerig. Meerdere freaks die hem om die reden hebben weggedaan, volgens mij kon er ook geen externe mic op.
De duurdere modellen van Sony zelf geen ervaring mee, maar zie hele mooie films bv deze:
Sony HDR CX550:

Kwa goedkopere camera's ben ik de laatste tijd eens rond aan het snuffelen in het JVC gedeelte.
Heb afgelopen jaar weer naast freaks staan filmen, die ook een Jvctje op het statief hadden staan wat toch best wel goede resultaten gaf.

Op kieskeurig zijn de revieuws prima van deze modellen, het gaat dan over de Everio GZ E105-300-305.
Deze zitten allemaal in de prijsklasse 150-200 euro, HD, en schijnen ook erg klein en licht te zijn.

Wat betreft Panasonic, film er nu zelf 7 jaar mee en heb ongeveer 1100 films gemaakt met dezelfde camera. Krijg vaak te horen dat het geluid erg goed is, of dit bij alle Panasonic modellen nu nog zo is geen idee, maar zelf vind ik een dik geluid ook zeker meetellen voor een goede film. Vuurwerk moet knallen en niet klinken of je een ei bakt.

Zelf ben ik er nog niet helemaal over uit, ik weet wel dat ik heel veel plezier heb beleefd aan het ding maar er moet gewoon iets beters komen hier.
Dat gaat of weer Panasonic, of JVC worden...:wink:

Wat vreemd zeg. Wel heel erg slecht geluid dan (no offense) :bonk:
Maar aan de andere kant is het natuurlijk ook geen videocamera, ik denk dat ze 'm meer gemaakt hebben om foto's mee te maken :D

Verder succes met het vinden van de juiste camera, met Sony heb ik geen ervaring dus daar kan ik je helaas niet verder mee helpen :)

Ja het geluid is bagger... Maar inderdaad, het is een fotocamera en geen videocamera, toch had ik wel verwacht dat je wat meer zou horen, wat dus niet is.

Heb even wat filmpjes gezocht van de videocamera's waar ik tussen kies. Sony HDR-CX220E:
Film kwaliteit ziet er niet verkeerd uit alleen het geluid is wel stukken minder.

Panasonic HC-V110:
Ben gelijk verkocht. Je ziet gelijk het verschil tussen deze van de Panasonic en de Sony. Film kwaliteit is scherp en het geluid is top. Begrijp toch niet hoe de geluidskwaliteit zo kan verschillen, prijs is gewoon hetzelfde van beide(€179,00).

Ben nou tot de conclusie gekomen om voor de Panasonic HC V520 te gaan, gezien m'n budget en ik denk dat deze camera super geschikt is voor vuurwerk :) gezien ook het filmpje van de HC-V110 bedankt voor het filmpje.

Zo ik heb gisteren m'n nieuwe camera gekocht het is de Panasonic HC V520 geworden en ik ben er erg blij mee! :D Ik heb er al een paar filmpjes mee gemaakt oordeel zelf wat je van de camera vindt ik heb het getest met een paar rotjes vandaag :wink: en bij dit filmpje heb ik wel iets te ver gezoomt ik had hem iets ingezoomd maar dat had ik beter helemaal niet kunnen doen nu zie je soms het rotje niet helemaal in beeld dus daar let ik de volgende keer op :)

gr. Koen

Ik ben van plan om een Panasonic HC-V110 te kopen voor het filmen van vuurwerk.
Ik wilde niet al te veel geld uitgeven aan een camera.
Is dit een goese keuze? En zo nee heeft iemand suggesties?
Mijn budget ligt rond de 200-250 euro.

Nice. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Vanwaar dat je voor deze lens hebt gekozen?

Haha, dat vind ik een goede vraag :p
Deze lens ís tweedehands, maar werkt en ziet er werkelijk uit als nieuw!
Dus wat ik wilde was een snellere lens, de kitlens is F3.5 - 5.6 en dat werkte me echt tegen. Bijvoorbeeld als we met de familie uiteten zijn is het iets donkerder en met de kitlens werkt dit niet optimaal. Daarbij blijft deze F2.8 door heel de range dus ook op de meer portret 50mm kant is er evenveel licht beschikbaar.
Daarbij wilde ik voor een prima gaan in eerst instantie, de Sigma 30mm 1.4 of misschien Canon 50mm 1.5, maar daarbij is de flexibiliteit te laag.
Ik ga nog wel eens naar Oostenrijk of de natuur in, dus dan is die wide angle zeker fijn, maar ik fotografeer/film alles en iedereen als ik er zin in heb dus dit is een prima all-round lens.
Hij heeft een flink gewicht en voelt ook een stuk steviger dan de kit, ook ziet het er zo beter uit :p

Kortom waarom:
-Prijs
-Meer licht (constant diafragma)
-Walk around lens met betere bouwkwaliteit

Enige minpunten:
-Focus maakt enorm veel lawaai
-Werkt in tegengestelde richting van Canon lenzen (Focus en zoom draaien in tegen gestelde richting)

Ik ben van plan om een Panasonic HC-V110 te kopen voor het filmen van vuurwerk.
Ik wilde niet al te veel geld uitgeven aan een camera.
Is dit een goese keuze? En zo nee heeft iemand suggesties?
Mijn budget ligt rond de 200-250 euro.

Panasonic is sowiezo een goede camera voor vuurwerk want er zit ook een vuurwerk stand op ik heb sinds vorige week de Panasonic HC V520 deze bevalt me erg goed hier een film van hoe die film.
Je hebt ook de Panasonic HC V510 deze kost 279,euro en die filmt hetzelfde als de v520 alleen enige verschil is 60 euro en wifi zo gauw ik kon vinden :p dus weet niet of je budget iets kunt vergoten als je voor de V510 wilt gaan veder heb je ook nog erg goede camera's van Sony voordat budget zoals de: SONY HDR-CX280E, en veder heb je van JVC ook nog de JVC GZ-E305 dat lijkt me ook wel een goede camera ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen :wink:

*Neemt een aanloop*
*SCHOP*

Qua microfoon instellen...
Wat zou de beste setting (of soundfield) zijn met een richt microfoon?
5vvps7.jpg

(Sorry brak plaatje)

Back
Bovenaan