Buurt Assortiment XXL [Uitloop]

Dat zal best zo wezen, maar is een ronde cake nou echt zoveel stabieler dan een hexagon?
Ofwel: waarom 15 shots en geen 19?
Nu zit er een bonk klei of lucht waar net zo goed 4 tubes hadden kunnen zitten.

Ook verpakkingstechnisch begrijp ik hier helemaal niks van. Een ronde vorm in een rechthoekige doos betekent veel loze ruimte.
Om nog maar te zwijgen over het terugbrengen van het aantal cakes van 6 naar 5, wat vast niet toevallig ook bij de Mega 6 gebeurd is.
Waarschijnlijk zijn 5 cakes stabieler dan 6?! :copper:
Je kan mij best veel wijsmaken, maar ergens houdt dat wel op...

Ik lees deze discussie nu pas, maar het hoeft niet he? 6 van deze in een rechthoekige doos, rechtopstaand. Je kunt ze ook zijlings achtereen plaatsen in een vierkhoekige doos en dat is dan gelijk compact en je zit met weinig loze restruimte.

Gek idee misschien maar zal het productietechnisch goedkoper zijn? Een lontje rond rijgen lijkt me makkelijker en sneller gaan dan zigzag door een blokcake heen? Al scheelt het mss een paar cent per cake, met pallets vol....

Gek idee misschien maar zal het productietechnisch goedkoper zijn? Een lontje rond rijgen lijkt me makkelijker en sneller gaan dan zigzag door een blokcake heen? Al scheelt het mss een paar cent per cake, met pallets vol....

Kan zijn, maar dan zijn ze van goedkoop (rondwerken) in het verleden > naar duur (zigzag) gegaan, om vervolgens weer in de toekomst naar > goedkoop (rondwerken) te gaan.

Je kan toch ringen maken en een batterij maken door steeds een ring toe te voegen? Dan ben je niet zigzaggend bezig en heb je in het midden ook geen onbenutte ruimte.

Nog een ander ding: de Pyromould techniek moest toch juist een goedkope manier van produceren zijn? Waarom dan geen Pyromould ronde blokjes waarbij alles is opgevuld met buizen? Het geperste karton is dan overal (d.w.z. opvulling is maximaal), wat waarschijnlijk de stabiliteit ten goede komt?

Toevoeging: Intern zigzaggen wordt in de praktijk toch bijna nooit gedaan?
Het gangbare zigzaggen van buiten (rij buizen toevoegen, van buiten de ene met de andere rij verbinden - weer rij buizen toevoegen, wederom van buiten, maar dan van de andere kant, met de andere rij verbinden, enz.) hoeft toch niet zoveel te kosten?

Laatst bewerkt:
Ontzettend zonde dat dit product uitlopend is. Het zal niet uit luxe zijn, maar dit was wel een icoon voor mij in vuurwerkland. En bovendien een zekerheidje in de collectie als 'ie bij de dealer lag waar ik heen zou gaan!

Echt heel jammer. Ik weet nog dat ik deze voor het eerst had. Waren de eerste cakes voor mij, waarvan mensen vroegen of het illegaal vuurwerk was volgens mij …

Die aanpassing is gewoon grote bullshit. Katan levert zelfs met de huidige marktprijs een assortiment van 12 stuks 19 Shots 25mm cakes voor rond de 120€, een tientje per pot en stabiel.

Die aanpassing is gewoon grote bullshit. Katan levert zelfs met de huidige marktprijs een assortiment van 12 stuks 19 Shots 25mm cakes voor rond de 120€, een tientje per pot en stabiel.

Maar dat is volgens mij én oude productie én oude import. En zit die van Katan in de kooi? Want het Buurtassortiment XXL zat dat wel. Zijn alleen al 3 factoren die tenminste 30 tot 40% kostenverhoging met zich meebrengt om een dergelijke set cakes nu vandaag de dag naar Europa te halen. En dan heb ik het nog niet over de inflatie. Alle importeurs, ook Katan, hebben de prijzen van artikelen moeten verhogen. Zeker als het nieuwe productie en import betreft.

Bij Morssink in Goor stond nog een Space Intruder los op de plank. Die heb ik voor €15 maar meegenomen :p

Helaas uitloop waren toch wel toppers zeer harde burst foto uit 2019 met op de achtergrond Zena Triumph was ook top! :yes:Buurtassortiment.jpg

Zojuist nog een complete xxl buurtass kunnen bestellen.
Eerlijk gezegt zag ik deze vorig jaar nog op de site staan. En de 31e stond er nog steeds op. Vandaag ging de site weer online en ja hoor, hij stond daar nog steeds. Nu is tie van moi.

Eerlijk gezegt zag ik deze vorig jaar nog op de site staan. En de 31e stond er nog steeds op. Vandaag ging de site weer online en ja hoor, hij stond daar nog steeds. Nu is tie van moi.

Waren er nog meer? Zo ja, waar?

Lekker man, ik denk dat je er zwaar van hebt genoten :)

Lekker man. Ik had dit jaar nog een cake van dit assortiment staan. Keer meegepakt in de losse verkoop. Het label was van de Space Intruder, dus ik verwachte goud met blauw. “helaas” kwamen de magnesium tails er uit.

Back
Bovenaan