Buurt Assortiment XXL [Uitloop]

Eigenlijk gelijkwaardig. De prijs van de Valk Big 19 is gunstiger. Effecten wijken wat af maar presteren vergelijkbaar, even goed dus. Voor de afwisseling leuk om deze setjes beiden aan te schaffen. Vind ze zelf iets groter uitgewerkt maar minder vol dan bijvoorbeeld de Mega 6 Star van VuurwerkMania.

Ik ben er in ieder geval weg van. Het Buurtassortiment heb ik in de afgelopen jaren bijna elk jaar gehad, soms wel 4 assortimenten, als ik de mogelijk had zou ik er zo weer wat van nemen om te verwerken in een project of show. Maar als ik de Big 19 van Valk zou kunnen nemen dan zou ik het combineren.

Lekker assortiment blijft dit toch. Heb hem afgelopen nacht ook weer geschoten. Weet dat er 1 fimpje is gemaakt van dat ik ze per 3 teglijk schoot, zal hem eerdaags uppen :wink:

Het blijven erg goede cakes qua prijs/kwaliteit, zeker om lekker in de vooravond te stoken. Effecten zijn goed en de crackling is hard. Wellicht wel wat saai om na 0:00 te stoken als losse cakes.

wat een heerlijke potten zijn dit. We hadden ze op het laatst nog een paar geschoten. Wat vooral opviel was de grote van de effecten. Dit jaar maar weer een karton van pakken. Misschien wel 2:p

Slecht nieuws, ik begrijp dat Rubro het buurtassortiment NIET meer gaat uitleveren.

In plaats hiervan komt een buurtassortiment 2.0, waarschijnlijk soortgelijk aan de Mega 5 star. Afwachten wat de beelden van deze nieuwe set gaan laten zien!

Slecht nieuws, ik begrijp dat Rubro het buurtassortiment NIET meer gaat uitleveren.

In plaats hiervan komt een buurtassortiment 2.0, waarschijnlijk soortgelijk aan de Mega 5 star. Afwachten wat de beelden van deze nieuwe set gaan laten zien!

Betreft inderdaad Buurtassortiment 2.0 met 5 cakes. Heb de beelden gezien en ziet er goed uit!

En wordt het dan 5 x 19, 5 x 20 schoten, of gaan ze hier ook terug in het aantal tubes ?

Hopelijk laten ze wel die tail bak er in zitten.

Jammer, dit was altijd een heerlijk assortiment. Maar met de huidige prijzen niet meer te doen waarschijnlijk. 15shots 1” lijkt het op de foto. Dit soort model cakes begrijp ik niet echt, rond en veel lucht, minder efficient met vervoer. Heb liever rechthoekige cakes dan maar zal ook met stabiliteit te maken hebben.

Jammer, dit was altijd een heerlijk assortiment. Maar met de huidige prijzen niet meer te doen waarschijnlijk. 15shots 1” lijkt het op de foto. Dit soort model cakes begrijp ik niet echt, rond en veel lucht, minder efficient met vervoer. Heb liever rechthoekige cakes dan maar zal ook met stabiliteit te maken hebben.

Het heeft alles met sabiliteit te maken, even uit het hoofd mag bijvoorbeeld een cake niet hoger zijn dan breed, maar pin me daar niet aan vast..
Alles om zoveel mogelijk letsel/ongelukken door bijvoorbeeld omvallen te voorkomen.
Op deze manier probeerd men vanuit de branche ook de veiligheid nog meer te vergroten

Het is jammer dat het nodig is, maar het is wel verstandig. Dit soort ronde cakes zijn veel stabieler en dus veiliger, vooral als de tubes niet al te hoog zijn. De freaks nemen de moeite om cakes tussen bakstenen te klemmen, maar de gewone consument, die graag dit soort setjes koopt, heeft geen idee. Ook de uitklapbare voetjes worden altijd vergeten, dus het was nodig om dit soort maatregelen te nemen. En als dit helpt om minder bombettes horizontaal door de straat te krijgen, dan haalt dat ook weer wind uit de zeilen van de anti-lobby.

Dat zal best zo wezen, maar is een ronde cake nou echt zoveel stabieler dan een hexagon?
Ofwel: waarom 15 shots en geen 19?
Nu zit er een bonk klei of lucht waar net zo goed 4 tubes hadden kunnen zitten.

Ook verpakkingstechnisch begrijp ik hier helemaal niks van. Een ronde vorm in een rechthoekige doos betekent veel loze ruimte.
Om nog maar te zwijgen over het terugbrengen van het aantal cakes van 6 naar 5, wat vast niet toevallig ook bij de Mega 6 gebeurd is.
Waarschijnlijk zijn 5 cakes stabieler dan 6?! :copper:
Je kan mij best veel wijsmaken, maar ergens houdt dat wel op...

Back
Bovenaan