die hebben geen vuurwerk nodig om die hele kamer op te blazen doen ze zelf wel.Of loopt met een sisser af
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
die hebben geen vuurwerk nodig om die hele kamer op te blazen doen ze zelf wel.Of loopt met een sisser af
Zekers gaan we dan ook de grens over… mocht dat verbod er komen, dan is stoken met oud en nieuw vanaf dat moment het ultieme vuurwerkprotest.
Was het maar zo makkelijk, de grensregio's doen ook steeds moeilijker met vergunningen, even een shop daar openen is verleden tijd.En zullen winkels in de grensregio niet 'gewoon' een shop net over de grens aanbieden ?
Werd in corona toch ook voorgesteld om je nederlands besteld vuurwerk op te halen in duitsland
onder een rechts kabinet is het vuurwerk verbod er door heen gekomenPVV haalt de meeste zetels maar niemand wilt met hun samen behalve 3 kleine partijen
En dan schuift het door naar CDA of GL. Zij zullen elkaar wel steunen samen met D66 en aanvullend nog VVD. Dat zie je ook in de cijfers van de laatste peilingen. Verbod is dan volgend jaar in mei geregeld.
Enige hoop is dat PVV erg veel stemmen moet krijgen samen met Ja21, BBB en FVD. Mocht dit droomscenario gebeuren zie ik het erg positief in maar realistisch gezien is onze hobby bijna afgeschreven.
Jij vind NSC en VVD rechts?onder een rechts kabinet is het vuurwerk verbod er door heen gekomen
Was het niet Groen-Links die als eerste pleitte voor een verbod? Je houdt altijd een groep idioten die het verpest. Vuurwerk is ook in veel media geframed als inherent gevaarlijk en overlastgevend. Cobra’s worden als argument gebruikt om legaal vuurwerk te verbieden. Het milieu en dieren argument was in het begin hoofdzaak toen men ging pleitten voor een verbod.Dit verbod zit er al aan te komen sinds 2008, ik kreeg laatst een FB herinnering dat het bericht op teletekst stond. Alleen de reden voor een verbod is voor politieke partijen anders. Eerst was het milieu en de dieren de reden (PvdD), nu is het de veiligheid voor hulpverleners (de andere partijen).
Feit is, dat er een groep idioten is die het voor ons liefhebbers heeft verpest. Dat politieke partijen achter hulpverleners gaat staan is niet zo gek, over de oplossing kun je discussiëren.
Kijken hoelang ze dat kunnen volhouden. Ze zullen achter de schermen natuurlijk aan alle kanten gepaaid worden. De VVD kan ook opportunistisch zijn. Hoop dat ze hun rug recht houden.VVD is toch wel de grootste boosdoener in zijn algemeenheid, maar dat ze nu dwarsbomen op een linkse kabinetsformatie vind ik wel even genieten. Rechts uitsluiten mag wel en links niet? Wie de bal kaatst kan hem terugverwachten.
Als je dat ernstige ongelukken tussen haakjes weghaalt, klopt je stelling.De meeste (ernstige) ongelukken gebeuren met vuurwerk wat al verboden is.
Niet helemaal. In december 2008 was er de stichting 'staakt het vuren' onder leiding van Johan Meijering. Hij was anti vuurwerk en de groep was 1 vd eersten die hierover een symposium hielden. Ik kan me nog herinneren (ik was daar toen bij) dat o.a. Fred (moontan) daar ook was. De stichting vond vuurwerk gevaarlijk en gaf te veel vernielingen.Was het niet Groen-Links die als eerste pleitte voor een verbod? Je houdt altijd een groep idioten die het verpest. Vuurwerk is ook in veel media geframed als inherent gevaarlijk en overlastgevend. Cobra’s worden als argument gebruikt om legaal vuurwerk te verbieden. Het milieu en dieren argument was in het begin hoofdzaak toen men ging pleitten voor een verbod.