BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Meer gezeik uit de buurt van de enorme hoeveelheid hondenbezitters hier, dus het zal wel beperkt moeten blijven tot vanaf 00u. Daarvoor rijdt politie/boa hier altijd al veel rond, zal toch niet minder zijn dan of ze moeten echt zo dom zijn te denken dat...

Weet iemand toevallig wanneer het nou definitief is of niet? Wil weten waar ik en denk vele met mij waar aan toe zijn. Je kunt ook niks op internet vinden over de stand van zaken.

Ik ben benieuwd wat de importeurs gaan doen nu alles nog zo onzeker is. Als het pas in september bij wijze van spreken definitief wordt, is het te laat om nog vuurwerk in te kopen.

Ik ben benieuwd wat de importeurs gaan doen nu alles nog zo onzeker is. Als het pas in september bij wijze van spreken definitief wordt, is het te laat om nog vuurwerk in te kopen.
Ik hoop dat de importeurs gewoon hun lijnen voortzetten zoals elk jaar met de hoop dat het toch nog een keer kan.

Met alle omlabelingen in BE en de laatste jaren steeds meer NL merken in DE zou men het toch allemaal "makkelijk" kwijt moeten kunnen mocht het in NL ophouden. Een hoop NL gaan en zullen toch echt over de grens gaan.

Daarom was ook een soort van toegezegd dat rond 1 november dit jaar meer duidelijk zou zijn.
Zoals het nu lijkt, gaat rond die datum de concept-regeling voor ontheffing aan verenigingen in consultatie. Hoewel er vertraging is opgelopen lijkt het erop dat het ministerie nog vastberaden is om 1 juli 2026 te halen. Eind oktober weten we vermoedelijk weer iets meer.

Daarom was ook een soort van toegezegd dat rond 1 november dit jaar meer duidelijk zou zijn.
Zoals het nu lijkt, gaat rond die datum de concept-regeling voor ontheffing aan verenigingen in consultatie. Hoewel er vertraging is opgelopen lijkt het erop dat het ministerie nog vastberaden is om 1 juli 2026 te halen. Eind oktober weten we vermoedelijk weer iets meer.
Ik ben ook wel benieuwd met wat voor briljant plan ze op de proppen komen voor de handhaving. Dat hebben ze ondertussen vast al tot in de puntjes uitgewerkt zodat alles opgelost is wanneer het verbod een feit is geworden.

het ministerie nog vastberaden is om 1 juli 2026 te halen.
Dat dus. Ik moet het nog zien. Wordt vast weer net 1 dec :bonk:
Ik ben ook wel benieuwd met wat voor briljant plan ze op de proppen komen voor de handhaving. Dat hebben ze ondertussen vast al tot in de puntjes uitgewerkt zodat alles opgelost is wanneer het verbod een feit is geworden.
Ik geloof dat dat nog een voorwaarde was van VVD voor het laten doorgaan, fwiw überhaupt maar zeker met hun verkiezingsuitslag komende, waardoor kans is dat ze in de oppositie belanden dus dan kunnen die drie voorwaarden zomaar van geen belang meer zijn.

Helaas vrees ik dat ze, ipv de shells/knal strooiende kutgassies na te jagen (te moeilijk, geen personeel), ze de brave voor de deur sierstokende liefhebbers bezoekjes gaan brengen om druk te zetten. Daarnaast gerichte surveillancerondjes langs de bekende stokers in de buurten, ook ik kan na jaren op zicht in een straal van een kilometer ze zo aanwijzen. Zogenaamd zo ze dán de snotapen pas kunnen onderscheiden... :frusty:

Ik geloof dat dat nog een voorwaarde was van VVD voor het laten doorgaan, fwiw überhaupt maar zeker met hun verkiezingsuitslag komende, waardoor kans is dat ze in de oppositie belanden dus dan kunnen die drie voorwaarden zomaar van geen belang meer zijn.
Ik denk dat VVD in de oppositie niet kan, want er lijkt anders geen enkele realistische meerderheid haalbaar zonder de VVD. Dat moeten er echt nog flinke verschuivingen gaan komen (bijv een nog grotere pvda/GL of cda)

Ik denk dat VVD in de oppositie niet kan, want er lijkt anders geen enkele realistische meerderheid haalbaar zonder de VVD. Dat moeten er echt nog flinke verschuivingen gaan komen (bijv een nog grotere pvda/GL of cda)
Er moet ook wel heel veel water bij de wijn gedaan gaan worden door andere partijen om de VVD mee te laten regeren denk ik....denk aan hypotheekrenteaftrek enz dat is weer de keerzijde. Ben wel heel erg benieuwd waar alles op uit gaat draaien..

Er moet ook wel heel veel water bij de wijn gedaan gaan worden door andere partijen om de VVD mee te laten regeren denk ik....denk aan hypotheekrenteaftrek enz dat is weer de keerzijde. Ben wel heel erg benieuwd waar alles op uit gaat draaien..
Klopt, maar zonder de VVD valt er zowel over links, centrumlinks, centrumrechts of rechts geen realistische meerderheid te behalen. Zeker niet als ze nog wat meer zetels behalen in vergelijking met huidige peilingen.

En dan is de vraag of Yesilgöz blijft, en of zij degene was die de drie voorwaarden stelde en/of dat dat heel gek opééns van tafel blijkt...

Nee, dit qua verbod is nog wel tot zeker diep in het voorjaar spannend.

PVV haalt de meeste zetels maar niemand wilt met hun samen behalve 3 kleine partijen
En dan schuift het door naar CDA of GL. Zij zullen elkaar wel steunen samen met D66 en aanvullend nog VVD. Dat zie je ook in de cijfers van de laatste peilingen. Verbod is dan volgend jaar in mei geregeld.

Enige hoop is dat PVV erg veel stemmen moet krijgen samen met Ja21, BBB en FVD. Mocht dit droomscenario gebeuren zie ik het erg positief in maar realistisch gezien is onze hobby bijna afgeschreven.

Back
Bovenaan