BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Woww begint op den haag vandaag te lijken zolangzamerhand hier in dit topic, politiek en religie als het even kan blijf ik er zover mogelijk van weg🤫

Vuurwerktraditie zoals de meesten van ons het onderhand kennen was toch al klaar, zowel wat betreft links als rechts. Wees blij dat dit kabinet niet eerder in het jaar is gevallen want dan was het komende jaarwisseling waarschijnlijk ook al gebeurd qua legaal vuurwerk. Geniet er dit jaar nou maar gewoon van en vul je kruitsnuifbehoefte daarna zelf een beetje tactisch in. Vergeet niet dat door de decennia heen de regels steeds verder versoepeld werden omdat niemand zich er toch aan hield ;)

En wat is je visie op de ontwikkelingen van vandaag mbt het verbod? PVV staatssecretaris is van de portefeuille af, dus zou het proces zo maar versneld kunnen worden?
Mijn verwachting is dat de huidige Politieke ontwikkeling vooralsnog geen negatieve impact heeft op het bijbehorende te doorlopen proces. Sterker nog, in de beantwoording van de vragen van de Eerste Kamer hebben de initiatiefnemers van het Wetsvoorstel veelvuldig doorverwezen naar het Kabinet en de regering. Die zijn per direct demissionair en er zijn belangrijkere zaken waar zij zich over moeten gaan buigen. De Kamer zal de komende dagen beslissen, middels stemmingen, welke onderwerpen, wetsvoorstellen, enz. als controversieel worden bestempeld. Die zullen zolang er geen nieuwe regering zit, en de vorige keer duurde dat in totaal ruim 1,5 jaar, in de ijskast worden gezet en niet behandeld worden. Zaken als Asiel en Migratie, Stikstof, Woningnood, enz. zullen juist worden bestempeld als belangrijk en dat die dus wél behandeld dienen te worden. Of er in de Kamer een meerderheid is om het Wetsvoorstel voor een Vuurwerkverbod ook op die lijst van belangrijke zaken te zetten valt nog te bezien. In de komende weken zullen we meer weten.

Controversieel verklaring kan alleen nog in de Eerste Kamer, waar het wetsvoorstel nu in behandeling is. Ik denk zelf dat hier geen meerderheid voor is, hoewel een grote minderheid dit ook nog wel eens voor elkaar kan krijgen. Er wordt vooral gekeken of een wetsvoorstel met een ander kabinet tot een andere uitkomst zou leiden. In dit geval lijkt me dit niet heel realistisch, gezien bijna alle partijen inmiddels voor zijn. Maar we gaan het zien de komende weken!

Overigens begreep ik dat er sowieso een tweede vragenronde komt, omdat de vragen in eerste ronde niet afdoende zijn beantwoord, vindt met name de BBB.

Er is dringend een nieuw systeem nodig, maar welke?
Het wordt hoog tijd dat er gestopt met al die (splinter) partijtjes.
Die hebben hun eigen standpunten en zo kom bijna nooit tot en meerderheid.
Het wordt tijd dat er een politiek systeem als een republiek wordt ingevoerd.
Maar ja, met koning pils de 4de kan dat eenmaal niet ingevoerd worden.
Maar een partijsysteem met links, rechts en midden of zo iets.

En dat verhaal afschaffen als je van de BBB maar D66 overstapt je automatisch je zetel kan meenemen.
Doe je dat dan ben je dus ook je zetel kwijt en doei geen wachtgeld.

Aldus gesproken door een dikke gek met bruin haar.

Controversieel verklaring kan alleen nog in de Eerste Kamer, waar het wetsvoorstel nu in behandeling is. Ik denk zelf dat hier geen meerderheid voor is, hoewel een grote minderheid dit ook nog wel eens voor elkaar kan krijgen. Er wordt vooral gekeken of een wetsvoorstel met een ander kabinet tot een andere uitkomst zou leiden. In dit geval lijkt me dit niet heel realistisch, gezien bijna alle partijen inmiddels voor zijn. Maar we gaan het zien de komende weken!

Overigens begreep ik dat er sowieso een tweede vragenronde komt, omdat de vragen in eerste ronde niet afdoende zijn beantwoord, vindt met name de BBB.
Hmm, officiële tekst van de website van de Rijksoverheid:

"Een aangenomen wetsvoorstel kan tijdens een demissionaire periode uitgevoerd worden, maar de Tweede Kamer kan wel besluiten om het controversieel te verklaren."

Dat zou betekenen dat de mogelijkheid er wel degelijk is. Maar inderdaad: we gaan het zien!

Mijn verwachting is dat de huidige Politieke ontwikkeling vooralsnog geen negatieve impact heeft op het bijbehorende te doorlopen proces. Sterker nog, in de beantwoording van de vragen van de Eerste Kamer hebben de initiatiefnemers van het Wetsvoorstel veelvuldig doorverwezen naar het Kabinet en de regering. Die zijn per direct demissionair en er zijn belangrijkere zaken waar zij zich over moeten gaan buigen. De Kamer zal de komende dagen beslissen, middels stemmingen, welke onderwerpen, wetsvoorstellen, enz. als controversieel worden bestempeld. Die zullen zolang er geen nieuwe regering zit, en de vorige keer duurde dat in totaal ruim 1,5 jaar, in de ijskast worden gezet en niet behandeld worden. Zaken als Asiel en Migratie, Stikstof, Woningnood, enz. zullen juist worden bestempeld als belangrijk en dat die dus wél behandeld dienen te worden. Of er in de Kamer een meerderheid is om het Wetsvoorstel voor een Vuurwerkverbod ook op die lijst van belangrijke zaken te zetten valt nog te bezien. In de komende weken zullen we meer weten.
Hebben inderdaad andere dingen aan hun hoofd;

tip van flip ,investeer in een goede vr bril ,dikke headset en een trilplaat om op te staan ,kan je wellicht nog heel lang genieten van wat "vroeger"gewoon was en wat we ooit oud en nieuw noemde !!!lekker elk apart product downloaden met daaraan gekoppeld een programma waar je met de losse producten je eigen showtje kan samenstellen en hoppa ,en voor de snelle en slimme jongens onder ons ............ ondernemingskans ?? hee geef ze gewoon gratis weg he dit soort ideeën:handsup:😉😂 ,koppel meerdere brillen aan elkaar en boem buurtshow, wat zeg ik nationaal aftelmoment ;)

• Haha
Waarderingen: GMP
Whahaha grapjas....ik heb ze allemaal al uitgespeeld. Deze zomer ook weer genoeg op de planning staan dus, maak je om mij heen zorgen..😎
kan alleen maar zeggen geniet ervan man , :handsup: :thumbup: steek het liever ook gewoon nog heel lang zelf aan maar voordat je het weetkomt het zo ver he :mad:

Mensen die nu nog een keer gaan stemmen op pvv *koekoek*

Besef wel dat onder een pvv als grootste in een kabinet het verbod reel is geworden.

Waarom?, omdat niemand wil samenwerken met zo'n onkundige partij die niet verbergt dat het een populistische schreeuwpartij zonder echt inhoud is.

In principe heb je je stem weggegooid en tegenwerkende krachten wakker gemaakt. Applaus.

Ik dacht dat na het FvD fiasco rechtse stemmers dat lesje wel hadden geleerd. Ik wel destijds.
Maar je laat als 2,5 miljoen PVV stemmers wel zien aan de rest van Nederland dat er een groot aantal mensen niet tevreden zijn met de huidige politiek wat betreft immigratie en andere urgente zaken....dat de PVV dat niet 'zomaar' op kan lossen is logisch maar door het geroep van Geert Wilders komt het in iedergeval wel onder de aandacht....en waar andere partijen zich niet over durven uitlaten...

Maar je laat als 2,5 miljoen PVV stemmers wel zien aan de rest van Nederland dat er een groot aantal mensen niet tevreden zijn met de huidige politiek wat betreft immigratie en andere urgente zaken....dat de PVV dat niet 'zomaar' op kan lossen is logisch maar door het geroep van Geert Wilders komt het in iedergeval wel onder de aandacht....en waar andere partijen zich niet over durven uitlaten...
Het is volkomen terecht dat (alle partijen in) de politiek zich dit ernstig moeten realiseren EN er iets mee moeten. Dat moesten ze ook al toen PVV in de oppositie zat. Er is een duidelijke analogie tussen PVV en SP (en NSC eigenlijk ook), die beiden om het hardste roepen vanaf de zijlijn, niet komen met werkbare oplossingen en als ze een keer de grootste worden, er alsnog niks mee doen. SP (tijdperk Roemer) door niet eens te willen regeren (watjes), PVV probeerde dit dan wel, maar is niet vaardig genoeg om te regeren, omdat het niet kan samenwerken/onderhandelen, maar alleen drammen als een peuter. Dit zijn typische vingerwijzende 'beste stuurlui' partijen. En gek genoeg heb je die ook nodig, in signalerende zin. Maar in regerend/beleidsmakend opzicht heb je er helaas niet veel aan.

Daar moet dan weer bij gezegd dat er zat punten zijn die zij aankaarten, die ik ook heel belangrijk vind en er stevig van baal dat er te weinig doelmatig wat aan gedaan wordt door 'de rest'. Maar PVV dus net zo min. Afgezien van het roepen...

Back
Bovenaan