Ik geloof dat de mensen er niet eens echt overlast van ervaren, maar het irritant vinden en zelf slecht in het velletje zitten.
Ik heb de oorzaak: geluidsallergie
Die mensen hebben vast last van "misofonie".
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
Ik geloof dat de mensen er niet eens echt overlast van ervaren, maar het irritant vinden en zelf slecht in het velletje zitten.
Ik heb de oorzaak: geluidsallergie
Paar jaartjes en dan fietsen we allemaal met zijwieltjes.Wat er nou wordt doorgedramd; fietshelmen... Zorg ns dat mensen weer richting aangeven, mobieltje uit de klauwen slaan en koptelefoon van de kop, heb je meer dan de helft van de ongelukken al voorkomen. Heb ik het nog uit over de fatbikejeugd. Maar ze laten ze liever pleuren zodat er weer een regeltje bij kan en een nieuwe markt aangeboord. Fucklandje geworden.
Nou. Ik heb weleens momenten gehad dat ze toch wel van pas waren gekomenPaar jaartjes en dan fietsen we allemaal met zijwieltjes.![]()
Nou. Ik heb weleens momenten gehad dat ze toch wel van pas waren gekomen![]()
Ach de huidige jeugd vindt het ook normaal om bij hun "examenstunt" zwaar knalvuurwerk af te steken. Hebben ze toch niet al teveel geleerd in de voorgaande jaren...Wat er nou wordt doorgedramd; fietshelmen... Zorg ns dat mensen weer richting aangeven, mobieltje uit de klauwen slaan en koptelefoon van de kop, heb je meer dan de helft van de ongelukken al voorkomen. Heb ik het nog niet over de fatbikejeugd. Maar ze laten ze liever pleuren zodat er weer een regeltje bij kan en een nieuwe markt aangeboord. Fucklandje geworden.
Het lijkt alleen verboden te zijn van 31 december 18.00 tot 1 januari 2.00 uur, de rest van het jaar mag het wel.Ja, ving dat ook op. Wel gek, dacht dat zwaar knalvuurwerk verboden was....
Denk je dat vuurwerkhandelaren nog wel gaan importeren volgend jaar?Onderstaand zinnetje lijkt me ook wel belangrijk:
Ook moet de wetgeving getoetst worden aan uitvoerbaarheid, handhaafbaarheid en EU-regelgeving. De PVV’er verwacht dat dit minstens anderhalf jaar zal opslokken.
Anderhalf jaar verder, zitten we in oktober 2026. vuurwerkhandelaren kopen al veel eerder in dus ik denk 26/27 ook nog wel veilig.
Ik denk een wassen neus, sinds wanneer kun je de politiek nou 100% vertrouwenVVD is ook lekker duidelijk over hun voorwaarden, maar niet heus. Blijven ze daar nu strikt aan vasthouden of niet?
Ik denk dat er in Europa altijd wel vuurwerk te halen valt. Dat zag je toen met cat 1 ook dat kwam echt overal vandaan.Denk je dat vuurwerkhandelaren nog wel gaan importeren volgend jaar?
Heb het gevoel dat hoe dan ook vuurwerk wel schaars zal zijn na komende jaarwisseling, mocht er volgend jaar ook nog geen verbod komen dan is het te laat om nog vuurwerk over te laten komen uit China mocht er inderdaad pas in oktober duidelijkheid zijn
Denk niet dat importeurs de gok gaan nemen en toch de normale hoeveelheid uit China laten komen, wellicht alleen voor de Duitse markt
Het is over het algemeen wel aan te raden om zwaar knalvuurwerk niet op te vangen....Ja, ving dat ook op. Wel gek, dacht dat zwaar knalvuurwerk verboden was....
Dus de bespreking in de eerste kamer vindt plaats op 13 mei 2025?Huidige status kan je hier vinden https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/35386_initiatiefvoorstel_klaver_en
En dit is er op 15 april besloten: https://www.eerstekamer.nl/korteaantekening/20250415_i_w_vro?dossier=vl5xgklysgzt
Volgens mij alleen het tijdspad van de bespreking van de wet, dus een planning bespreken wanneer ze de rest van de wet gaan behandelen lijkt het op.Dus de bespreking in de eerste kamer vindt plaats op 13 mei 2025?
Huidige status kan je hier vinden https://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/35386_initiatiefvoorstel_klaver_en
En dit is er op 15 april besloten: https://www.eerstekamer.nl/korteaantekening/20250415_i_w_vro?dossier=vl5xgklysgzt
Dit moet een strikvraag zijninwerkingtreding
Op een bij koninklijk besluit te bepalen tijdstip dat voor de verschillende artikelen verschillend kan worden vastgesteld.
Wat staat daar nou?
Een wetsvoorstel bestaat uit diverse artikelen, er kan dus geregeld worden dat deze artikelen op een ander moment ingaan. Maar gebruikelijk is gewoon heel de wet op 1 moment.inwerkingtreding
Op een bij koninklijk besluit te bepalen tijdstip dat voor de verschillende artikelen verschillend kan worden vastgesteld.
Wat staat daar nou?