• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Wat er nou wordt doorgedramd; fietshelmen... Zorg ns dat mensen weer richting aangeven, mobieltje uit de klauwen slaan en koptelefoon van de kop, heb je meer dan de helft van de ongelukken al voorkomen. Heb ik het nog niet over de fatbikejeugd. Maar ze laten ze liever pleuren zodat er weer een regeltje bij kan en een nieuwe markt aangeboord. Fucklandje geworden.

Laatst bewerkt:
Wat er nou wordt doorgedramd; fietshelmen... Zorg ns dat mensen weer richting aangeven, mobieltje uit de klauwen slaan en koptelefoon van de kop, heb je meer dan de helft van de ongelukken al voorkomen. Heb ik het nog uit over de fatbikejeugd. Maar ze laten ze liever pleuren zodat er weer een regeltje bij kan en een nieuwe markt aangeboord. Fucklandje geworden.
Paar jaartjes en dan fietsen we allemaal met zijwieltjes. 😅

Wat er nou wordt doorgedramd; fietshelmen... Zorg ns dat mensen weer richting aangeven, mobieltje uit de klauwen slaan en koptelefoon van de kop, heb je meer dan de helft van de ongelukken al voorkomen. Heb ik het nog niet over de fatbikejeugd. Maar ze laten ze liever pleuren zodat er weer een regeltje bij kan en een nieuwe markt aangeboord. Fucklandje geworden.
Ach de huidige jeugd vindt het ook normaal om bij hun "examenstunt" zwaar knalvuurwerk af te steken. Hebben ze toch niet al teveel geleerd in de voorgaande jaren...

Onderstaand zinnetje lijkt me ook wel belangrijk:
Ook moet de wetgeving getoetst worden aan uitvoerbaarheid, handhaafbaarheid en EU-regelgeving. De PVV’er verwacht dat dit minstens anderhalf jaar zal opslokken.

Anderhalf jaar verder, zitten we in oktober 2026. vuurwerkhandelaren kopen al veel eerder in dus ik denk 26/27 ook nog wel veilig.
Denk je dat vuurwerkhandelaren nog wel gaan importeren volgend jaar?
Heb het gevoel dat hoe dan ook vuurwerk wel schaars zal zijn na komende jaarwisseling, mocht er volgend jaar ook nog geen verbod komen dan is het te laat om nog vuurwerk over te laten komen uit China mocht er inderdaad pas in oktober duidelijkheid zijn
Denk niet dat importeurs de gok gaan nemen en toch de normale hoeveelheid uit China laten komen, wellicht alleen voor de Duitse markt

VVD is ook lekker duidelijk over hun voorwaarden, maar niet heus. Blijven ze daar nu strikt aan vasthouden of niet?
Ik denk een wassen neus, sinds wanneer kun je de politiek nou 100% vertrouwen
Misschien alleen om naar vuurwerk liefhebbend Nederland het signaal af te geven: We hebben er alles aan gedaan maar....

Denk je dat vuurwerkhandelaren nog wel gaan importeren volgend jaar?
Heb het gevoel dat hoe dan ook vuurwerk wel schaars zal zijn na komende jaarwisseling, mocht er volgend jaar ook nog geen verbod komen dan is het te laat om nog vuurwerk over te laten komen uit China mocht er inderdaad pas in oktober duidelijkheid zijn
Denk niet dat importeurs de gok gaan nemen en toch de normale hoeveelheid uit China laten komen, wellicht alleen voor de Duitse markt
Ik denk dat er in Europa altijd wel vuurwerk te halen valt. Dat zag je toen met cat 1 ook dat kwam echt overal vandaan.

Er zullen wel een paar importeurs verdwijnen die de aansluiting in het buitenland niet goed genoeg kunnen vinden. Ik denk zelf dat Lesli en Broekhoff nog wel actief zullen blijven maar de rest niet meer op ten duur.

Back
Bovenaan