BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Ja gewoon in Spanje. Slap optreden hier. Ook met die 'studenten' pallie demo's of die asfaltwerklozen. Gewoon met de lat erover.

• Like
Waarderingen: Kees
Waarom zouden die werkloos zijn. Werkenden hebben vakantiedagen. Misschien dat het meer zegt over diegenen die ze zo noemen. Zo vroeg ik me bij die protesterende boeren altijd af hoe die hun drukke bedrijf hele dagen konden verlaten om het hele nationale verkeer te verstoren, tot supermarkten aan toe. Maar mss kunnen koeien best een dagje alleen zijn, geen idee.

Waarom zouden die werkloos zijn. Werkenden hebben vakantiedagen. Misschien dat het meer zegt over diegenen die ze zo noemen. Zo vroeg ik me bij die protesterende boeren altijd af hoe die hun drukke bedrijf hele dagen konden verlaten om het hele nationale verkeer te verstoren, tot supermarkten aan toe. Maar mss kunnen koeien best een dagje alleen zijn, geen idee.
Pffff relax man. De zon schijnt!

Het maakt me werkelijk niet uit of het bruine, zwarte, gele, witte of groene mensen zijn die dit doen, maar pak ze verd#mme meteen op!!! Dit is precies wat er tijdens de rellen met oud en nieuw gebeurd. Ipv van die groep op pakken gaan we spullen (vuurwerk) verbieden wat enkele van die “mensen” bij zich hebben.
Helemaal met je eens maar de beelden spraken op dat vlak toch wel voor zichzelf toch, én niemand opgepakt of gearresteerd hé dus vrijbrief voor het volgende feestje voor deze kinderen want dat waren de meeste hé, als je als politie en justitie niet echt maar dan ook echt niet ingrijpt en respect en orde afdwingt dan moet je misschien ook niet piepen, knuppel erover ,ouders mede verantwoordelijk stellen en een hele duidelijke strakke lijn trekken, minimaal taakstraf en financiële consequenties eraan koppelen wat mij betreft

Én ruim van te voren via de sociale media al aangekondigd hé dus de digitale afdeling van het justitiële apparaat zitten of te slapen of worden binnen de organisatie niet serieus geworden? Net zoals de openbare handel in drugs/cobra en aanslagen op de gangbare door die doelgroep gevolgde sociale media

Én ruim van te voren via de sociale media al aangekondigd hé dus de digitale afdeling van het justitiële apparaat zitten of te slapen of worden binnen de organisatie niet serieus geworden? Net zoals de openbare handel in drugs/cobra en aanslagen op de gangbare door die doelgroep gevolgde sociale media

Reken maar dat als er een vuurwerkverbod is de digitale afdeling ineens niet liggen te slapen.

Kreeg vandaag nog antwoord van de VVD op mijn mail van 2 april ... :bonk:

Beste heer

Dank voor uw reactie. Het standpunt op vuurwerk was voor de VVD fractie niet makkelijk. We realiseren ons dat veel mensen op een heel normale manier met vuurwerk omgaan.
Door alle verhalen van de politie en hulpverleners en hun indringende oproep hebben we de beweging naar een verbod ingezet. Maar niet voordat aan een aantal voorwaarden is voldaan:

er moet een handhavingsplan komen van politie met gemeenten
consumentenvuurwerk afsteken in verenigingsverband, door ontheffing van de burgemeester
voor de branche komt een nette compensatieregeling

De voorwaarden voor een verbod zijn voor de VVD cruciaal. Daarom gaat het verbod niet in voordat aan de voorwaarden is voldaan. En daarom kan het verbod dit oudjaar niet ingaan.
Het is nu aan het kabinet, de staatssecretaris van IenW en de minister van JenV, om de voorwaarden uit te werken. Samen met mijn collega op IenW, Martijn Buijsse, volgen we dit nauwgezet.
Zie voor onze uitgebreide toelichting: Standpunt VVD over wetsvoorstel ‘Veilige jaarwisseling’ - VVD

Vriendelijke groet,
Ingrid Michon
Martijn Buijsse

Standaard mailtje dus, ik heb hem ook gekregen als antwoord op een mail van een paar weken geleden....
1000064503.jpg

Tuurlijk, als je met de jaarwisseling een vuurwerkverbod hebt, heb je de rest van het jaar ook minder geweld tegen de politie! Niettemin omdat je dan ook al een vw verbod hebt en je ziet hoe dat...eh, níet helpt...

Maar ja, met een vw verbod heb je straks het hele jaar geen cobra's meer te koop natuurlijk!!! 😖

Hoe groot is de kans dat er niet aan die voorwaarden word voldaan? Geloof er weinig van. Verbod zal volgend wel ingaan ondanks de zogenaamde eisen van de VVD mede door extra druk van politie en ziekenhuizen.

Zou je denken? Laat me niet lachen. Het moet niet helpen. Het gaat niet helpen.
Tuurlijk gaat het niet helpen. Zat naar RTL nieuws te kijken vreselijk. Zag je een klein beetje stenengooiers maar vuurwerk werd nog breder uitgemeten, verslaggever ook een vuurwerkverbod moet de incidenten doen dalen en zou er bij helpen.

Zie toch duidelijk een gedragsprobleem op koningsdag, Scheveningen, dodenherdenking, bevrijdingsdag plus het geweld naast al deze dagen en een vuurwerkverbod erbij laat me niet lachen, sterker nog het is om te janken. NOS nog erger oudjaar is het dieptepunt hoe dan? Word moe van de politie want de rest van het jaar doet niet mee? Geen idee.

Tuurlijk gaat het niet helpen. Zat naar RTL nieuws te kijken vreselijk. Zag je een klein beetje stenengooiers maar vuurwerk werd nog breder uitgemeten, verslaggever ook een vuurwerkverbod moet de incidenten doen dalen en zou er bij helpen.

Zie toch duidelijk een gedragsprobleem op koningsdag, Scheveningen, dodenherdenking, bevrijdingsdag plus het geweld naast al deze dagen en een vuurwerkverbod erbij laat me niet lachen, sterker nog het is om te janken. NOS nog erger oudjaar is het dieptepunt hoe dan? Word moe van de politie want de rest van het jaar doet niet mee? Geen idee.
Als je de media moet geloven ligt alles aan het vuurwerk en is alles straks opgelost met het verbod. Je moet toch wel de hersencapaciteit van een garnaal hebben om daarin te geloven...

Back
Bovenaan