BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Staat in VVD amendement:

Er wordt een lid toegevoegd, luidende:

2. De voordracht voor een koninklijk besluit als bedoeld in het eerste lid wordt niet eerder gedaan dan vier weken nadat het ontwerp aan beide kamers der Staten-Generaal is overgelegd. Indien een der kamers der Staten-Generaal besluit niet in te stemmen met het ontwerp, wordt er geen voordracht gedaan en kan niet eerder dan zes weken na het besluit van die kamer der Staten-Generaal een nieuw ontwerp aan beide kamers der Staten-Generaal worden overgelegd.

Aha. Dan is het nog niet 100% gelopen. Is wel jammer dat het aardig vrijblijvend is. Als blijkt dat het plan het maximaal realistisch haalbare weerspiegelt, kan het alsnog zijn dat VVD voor de wetswijziging stemt. Lekkere ruimte voor wrikken, drammen en onderhandelen voor hun. Politiek, walgelijk spelletje.

• Like
Waarderingen: GMP
Onderstaand zinnetje lijkt me ook wel belangrijk:
Ook moet de wetgeving getoetst worden aan uitvoerbaarheid, handhaafbaarheid en EU-regelgeving. De PVV’er verwacht dat dit minstens anderhalf jaar zal opslokken.

Anderhalf jaar verder, zitten we in oktober 2026. vuurwerkhandelaren kopen al veel eerder in dus ik denk 26/27 ook nog wel veilig.

Je snapt dat ze het nu in de 2e Kamer al gesteund hébben...? Niet onder voorwaarden of wat, gewoon "ja" gestemd. Nu is een motie niet persé bindend maar wel leidend. Daarom mijn vraag hoe VVD nog een spaak in het wiel kan steken. Het kan enkel nog in 1e Kamer tegengehouden worden volgens mij. Dus pas daar stemming als VVD zekerheid van hun voorwaarden heeft? Of VVD stemt daar tegen zolang ze geen zekerheid hebben? Waarom dan niet in 2e Kamer via een submotie? Want het voorstel tot wetswijziging gaat nu wel door naar 1e Kamer...
We moeten niet vergeten dat de VVD daadwerkelijk een draai heeft gemaakt. Daarom ook ‘gewoon’ voor gestemd. Het is wat het is. Als je het zo bekijkt mogen we nog ‘blij’ zijn met het amendement waardoor invoering van wet nog voorwaardelijk is.

Ook moet de wetgeving getoetst worden aan uitvoerbaarheid, handhaafbaarheid en EU-regelgeving. De PVV’er verwacht dat dit minstens anderhalf jaar zal opslokken.

Anderhalf jaar verder, zitten we in oktober 2026. vuurwerkhandelaren kopen al veel eerder in dus ik denk 26/27 ook nog wel veilig.
Of importeurs al inkopen zal politiek worst wezen hoor, zeker nu er zo'n toekomstbeeld ontstaan iis

ben wel benieuwd naar de 1e kamer fractie van de VVD. Maken die de draai niet, dan gaat het niet door maar zoiets is wel uitzonderlijk.

De laatste keer dat VVD fractie verdeel was tussen 1e en 2e kamer was in 2023....dus dat zou nog kunnen.

zou zeggen klap de freaksite's maar vol en hopelijk houd de branche de prijzen nog een beetje normaal als het mogelijk het laatste jaar is ,beetje dank naar je trouwe consumenten en liefhebbers zou wel op zijn plaats zijn toch of misschien zelfs wel goedkoper dan voorgaande jaren iets minder marge pakken en met gigantische verkoopcijfers en het afsteken nog maar eens duidelijk laten merken dat er een hoop verstandige liefhebbers zijn die de traditie willen doorgeven ,in stand houden en hopelijk laten zien dat het wel gezellig en veilig kan !!!

Maar wie gaat er dat risico nemen is straks wel de vraag.
Straks is dat verbod er tegen alle verwachtingen nog niet in 2026. Maar hebben de importeurs geen vuurwerk 🤔

Hou zouden Belgische en DUitse winkels hier naar kijken????
die zitten net als de ministers van financiën daar ,handen wrijvend te lachen ,lekkere extra inkomsten ,na de boodschappen,brandstof en rookwaren is het voor hun een welkome extra inkomstenbron (nu het daar ook nog kan )

Of ze denken: binnenkort hier ook....
idd zoals ik al aangaf ,belgie is al tijden bezig om de handel naar de klote te helpen ,maar kregen bij de rechters voorlopig nog geen "gelijk"en duitsland begint met oud en nieuw in de grote steden ook steeds grimmiger te worden ,helaas ook vaak dezelfde bevolkingsgroep die het hier in de grote steden nodig vinden om te rellen en ellende te veroorzaken

idd zoals ik al aangaf ,belgie is al tijden bezig om de handel naar de klote te helpen ,maar kregen bij de rechters voorlopig nog geen "gelijk"en duitsland begint met oud en nieuw in de grote steden ook steeds grimmiger te worden ,helaas ook vaak dezelfde bevolkingsgroep die het hier in de grote steden nodig vinden om te rellen en ellende te veroorzaken
?? Waar ik woon zijn het autochtone jongens die het gevecht aangaan met de politie en de boel volledig op stang jagen. En als ik kijk bij supportersrellen en daar heb ik heel goed opgelet dan zie ik zuipende en snuivende blanke jochies. Dus hou effe op!

?? Waar ik woon zijn het autochtone jongens die het gevecht aangaan met de politie en de boel volledig op stang jagen. En als ik kijk bij supportersrellen en daar heb ik heel goed opgelet dan zie ik zuipende en snuivende blanke jochies. Dus hou effe op!
hier in utrecht niet ,zoek gerust de rtv utrecht artikelen erbij kanaleneiland en overvecht ,maar ik wil het ook niet aan afkomst koppelen hoor iedereen die dit soort dingen doet mag van mij gewoon hard geklapt worden !!! heb genoeg vrienden ,collega's ,buren uit elke cultuur zelfs in de familie, dus is niet racistisch gemotiveerd even voor de duidelijkheid !!!

Ja maar wat ik niet begrijpt, waarom hebben ze dan nu voorgestemd ze hadden dan nooit mogen stemmen.
Deze is mij ook niet duidelijk. Maar als ik zo lees steunen ze de wet onder voorbehoud. De initiatiefwet is aangenomen, nu is het aan de rest om de toetsing uit te voeren. Als ze tegen stemmen kan men het niet toetsen was het gewoon klaar.

Maar het fijne weet ik ook niet ervan, over hoe het ruilt en zuilt.

Back
Bovenaan