• BELANGRIJK!

De media maakt graag gebruik van aannames, vaak kloppen feiten niet en worden onderwerpen en stellingen op een andere manier opgesteld waardoor vuurwerk sowieso negatief in de media komt. De media kan flinke ergernissen opleveren, maar alle media mag en zal geplaatst blijven worden, of het nu positief of negatief is m.b.t. vuurwerk.

Er zijn de laatste jaren tal van discussies op het forum ontstaan bij nieuws over verkeerd gebruik, gevaar, vernielingen en overlast waarbij de sfeer onderling ook vaak gespannen werd. Wij zullen vanaf dit jaar ook strenger toezien op de sfeer in de topics en waar nodig waarschuwen en topics sluiten.

BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Met dank aan alle tokkies die zich jarenlang misdragen hebben met vroegtijdig afsteken van achterlijk zwaar vuurwerk en/of aanvallen van hulpverleners met oud en nieuw etc.

Verhuftering in NL is een groot probleem.
Maar die groep gaat net zo hard weer door dus. Daar zal geen verandering in komen denk ik. En wederom worden die niet gestraft.

De dupe zijn "wij". De model burger die zich wel "hield" aan de regels krijgen wederom de rekening

Maar die groep gaat net zo hard weer door dus. Daar zal geen verandering in komen denk ik. En wederom worden die niet gestraft.
Grote vraag is wat ze DAN willen verbieden. Das immers de magische oplossing voor ALLES.

Ik kan wel janken. Het is 'pas' april maar die bijna €400,- euro die ik tot nu toe voor dit jaar alweer bij elkaar had gesprokkeld in mijn 'potje oudejaar' kan ik aan wat anders gaan uitgeven als ik het zo lees. Niks geen uitloopjaar melden meerdere nieuwssites.

Moeten maar zien of de soep écht zo heet gegeten gaat worden. Maar het lijkt erop dat ik het laatste lontje 1 januari al heb aangestoken, zonder het te weten... :sad:

"Bovendien is er al informele consensus om het verbod al dit jaar in te laten gaan. Het idee daarachter is: als we dat níet doen grijpen tal van Nederlanders de komende jaarwisseling aan om zich nog één keer te buiten te gaan aan een record-lading vuurwerk. Plus: welke agent gaat nog willen werken die gevaarlijke nacht, wetende dat het de laatste is?"

Ook al staan de zaken er slecht voor, ik zou nog wachten met het klakkeloos aannemen wat de nieuwssites ons vertellen. Die willen gewoon zo veel mogelijk clicks en zullen dus op de feiten vooruit gaan lopen met sensatiemakende koppen
Lol als je nu nog denkt dat het verbod er niet komt heb je echt een bord voor je kop. Dit is allang besloten man, word nu ingemasseerd aan de bevolking.

Realistisch gezien zat her er wel in. Maar nog realistischer is dit gaan mensen niet pikken met het verbod. De mensen zijn al grillig op de overheid en hebben simpelweg geen vertrouwen in ze.

Ik hoop zelf ook op een uitloopjaar maar verwacht zeker heel veel ongeregeldheden tijdens de jaarwisseling. Hoop voor de politie dat ze mankracht genoeg hebben anders kunnen ze net zo goed kaarten op het bureau, succes politie heb het te doen met jullie. Weer een traditie om zeep door klootviolen en let op jaarwisseling word niet veiliger maar nog erger aan problemen. Het verbod zou geen handige zet zijn geweest zou blijken. Maar het zat eraan te komen.

Met dank aan leo groeneveld die meer bezig was met de hoogte van de compensatie dan het komen met tegenargumenten
geen fan, maar dit is echt een domme opmerking.. wellicht weet hij al langer dat het onhoudbaar was, dan redden wat je redden kan.

Lol als je nu nog denkt dat het verbod er niet komt heb je echt een bord voor je kop. Dit is allang besloten man, word nu ingemasseerd aan de bevolking.
Oh ik denk dat het verbod er wel komt, maar niet op het tempo dat de nieuwssites nu lijken te suggereren. Tenminste, dat lijkt me sterk als de VVD de rug recht houdt wat betreft die voorwaarden. En de VVD, daar kunnen we blind op vertrouwen toch?

geen fan, maar dit is echt een domme opmerking.. wellicht weet hij al langer dat het onhoudbaar was, dan redden wat je redden kan.
Haha, besef je niet dat al die compromissen al sinds 2015 bezig zijn? Het accepteren van 18:00 ipv 10:00 , babypijltjes uit de handel halen om maar hun eigen handeltje te redden. Het vechten voor het feit dat dat spul gewoon veilig is was niet belangrijk. Al meer dan 10 jaar!

Wat een grap dit allemaal. Ik hoop echt dat het pas volgend jaar zal worden ingevoerd. Maar ik hou mijn hart vast.

Back
Bovenaan