BREAKING ! Tweede Kamer is om: er komt een algeheel vuurwerkverbod in Nederland

Ik heb delen gezien van het debat maar welk stuk bedoel je dan ? Wat had Caroline gezegd ?
Dat gaat over onderstaande motie. VVD en NSC maakten zich er tijdens het debat vanaf dat gemaakte afspraak dat geen nationale wetgeving boven Europese wetgeving niet zo zou zijn vastgelegd in het hoofdlijnen akkoord maar wat wel degelijk is overeen gekomen. Het zou zomaar kunnen dat op deze motie de hele handel klapt 😉

"Motie van der Plas - HLA: De Kamer, gehoord de beraadslaging. spreekt uit dat een totaalverbod op vuurwerk in Nederland in strijd is met de afspraken in het Hoofdlijnenakkoord, waarin is afgesproken geen nationale regels bovenop Europese wetgeving te plaatsen; verzoekt de regering niet over te gaan op een totaalverbod op het afsteken van consumentenvuurwerk; en gaan over tot de orde van de dag"

Edit: Je kunt het debat terugkijken via onderstaande link. Het indienen van de betreffende motie met de daaropvolgende discussie is te zien vanaf 2:43:50. Reactie VVD 2:57:35 gericht op H4 i.p.v. H10, Vervolgens uitspraak vak K motie 8; oordeel kamer op 5:01:08.

Debat terugkijken - Voorstel invoering van een vuurwerkverbod voor consumenten wet

greep uit hoofdlijnen akkoord, H10 Solide overheidsfinanciën, economie en vestigingsklimaat 10.1 - Economie en vestigingsklimaat:
Screenshot_20250403_221813_Adobe Acrobat.jpg

Originele documenten toegevoegd aan bericht ter referentie:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Dat gaat over onderstaande motie. VVD en NSC maakten zich er tijdens het debat vanaf dat afspraken over geen nationale wetgeving boven Europese wetgeving niet zou staan in het hoofdlijnen akkoord maar wat wel degelijk is overeen gekomen. Het zou zomaar kunnen dat op deze motie de hele handel klapt 😉

"Motie van der Plas - HLA: De Kamer, gehoord de beraadslaging. spreekt uit dat een totaalverbod op vuurwerk in Nederland in strijd is met de afspraken in het Hoofdlijnenakkoord, waarin is afgesproken geen nationale regels bovenop Europese wetgeving te plaatsen; verzoekt de regering niet over te gaan op een totaalverbod op het afsteken van consumentenvuurwerk; en gaan over tot de orde van de dag"

greep uit hoofdlijnen akkoord, h10.1:
Bekijk bijlage 1809343
Originele documenten toegevoegd aan bericht ter referentie.
En waarom hield dit dan geen stand?

Omdat VVD beweerde dat dit enkel voor de landbouw sector zou zijn overeengekomen wat gewoon gelul en niet waar is als je het akkoord er op naslaat. Het is een algemene overeengekomen regeling binnen het huidige kabinet.
Das vaag, dan zou dat toch vastgelegd moeten zijn...?

Wat ik eigenlijk wel t meest trieste vind is dat uitgerekend een PVV bewindspersoon alles moet gaan regelen....
Sta je gisteren als partij zo hard te roepen dat je tegen bent, en vervolgens mag je t wel gaan regelen.

En ja ik weet zo werkt de politiek nou eenmaal, maar toch t voelt wat wrang...🥴

Wat ik eigenlijk wel t meest trieste vind is dat uitgerekend een PVV bewindspersoon alles moet gaan regelen....
Sta je gisteren als partij zo hard te roepen dat je tegen bent, en vervolgens mag je t wel gaan regelen.

Ik vraag me af of dit niet juist positief is voor ons. Hij zal misschien minder haast hebben dan een linkse minister zou hebben. Met een beetje geluk duurt het langer dan 1,5 jaar. Ja ik weet het, wishful thinking :p

Ik vraag me af of dit juist niet positief is voor ons. Hij zal misschien minder haast hebben dan een linkse minister zou hebben. Met een beetje geluk duurt het langer dan 1,5 jaar. Ja ik weet het, wishful thinking :p
Ik heb van hem eerlijk gezegd niet zo een hele hoge pet op.....

Wat ik eigenlijk het meest triest vind, is dat we nu een nogal rechts kabinet hebben. Veel rechtser dan het een hele tijd geweest is. En dan juist nu, met dit kabinet, weet een linkse partij er een nogal links idee doorheen te drukken. De enige conclusie die je hier toch uit op kan opmaken is dat het geen ene r**t scheelt op wie je stemt? Mijn vertrouwen in de politiek, voor zover ik die nog had, is nu gewoon totaal verdwenen. Te triest voor woorden.

Wat ik eigenlijk het meest triest vind, is dat we nu een nogal rechts kabinet hebben. Veel rechtser dan het een hele tijd geweest is. En dan juist nu, met dit kabinet, weet een linkse partij er een nogal links idee doorheen te drukken. De enige conclusie die je hier toch uit op kan opmaken is dat het geen ene r**t scheelt op wie je stemt? Mijn vertrouwen in de politiek, voor zover ik die nog had, is nu gewoon totaal verdwenen. Te triest voor woorden.
Nogal rechts??? Mix van rechts-radicaalrecht en extreemrechts. Rechtser kan het bijna niet worden. Maar ga het lijstje van beloftes van de PVV eens even af om te zien hoeveel ze hebben laten vallen al. Valt nog mee dat dit niet voor vuurwerk geldt.
Wat veel mensen niet schijnen te weten is dat rechtse partijen veel meer dan linkse partijen wat hebben met autoriteiten. Ze zijn heel erg voor de poltiie en voor het leger en allerlei andere zaken die lekker kunnen onderdrukken. Ik verzin dit niet dit blijkt uit studies. Precies die troefkaart, namelijk dat de politie er zoveel last van heeft verboden met "raddraaiers" speelt ons parten. Als VVD en co. niet zo vaak hadden geroepen dat "je van de politie afblijft/Yesilgoz" dan hadden ze zich er van kunnen distancieren. Maar na die grote mond over respect, gezagsdragers etcetc gaat dat dus niet meer. Klink je heel ongeloofwaaridg. Dus gebruik je precies dat om je draai te verklaren.
Natuurlijk zijn de starters linkse partijen, maar degene die hier munitie geeft is een club die vooral door rechts wordt aanbeden "de politiie". Maar dat is misschien het punt: de linkse partijen zeggen dat het een trauma is voor burgers (PvdA en co) dan wel dieren (PvdD) en dat gaat dan hand in hand met rechtse redenen (poltiie) waar GroenRechts (Klaver en co) ook handig misbruik van maken.

Heb meelij met de agenten die dit moeten handhaven, vooral diegenen die echt geloven dat ze het de komende jaren beter gaan krijgen. Dat gaat beslist niet gebeuren want de onderliggende redenen voor de onvrede en daarmee uitwassen neemt men niet weg. Men doet net alsof rellende geweldsplegers die de politie uitzoeken als doelwit gestoorde lui zijn. Het gedrag is onacceptabel, maar je moet je willen verdiepen in hun redenen om dit gedrag te verminderen.

Weet iemand of ik als vereneging een vergunning moet aanvragen ? En waar kan inkopen als er straks geen vuurwerk winkel meer is !

Weet iemand of ik als vereneging een vergunning moet aanvragen ? En waar kan inkopen als er straks geen vuurwerk winkel meer is !
Je zou met een KVK inschrijving naar Duitsland kunnen gaan, daar is het jaarrond te koop. Voor het vervoer naar Nederland dien je dan bij ILenT een melding te doen. Die regels zullen wel veranderen maar voor de aanschaf in Duitsland met KVK zal er voorlopig niets veranderen.

De KvK maas in de wet in in Duitsland lijkt óf gedicht te zijn (ik kan er zo snel geen Duitse wetten van vinden), óf er zijn een hoop winkels mee gestopt.
Langenberg en Heron accepteren nog wel 365dgn verkoop volgens hun websites. Vele anderen niet meer. Maar Langenberg heeft vorig jaar op hun socials gedeeld dat dit vanwege aangescherpte wetgeving niet meer mogelijk is. Dan zouden de websites dus verouderde info tonen....

Iemand die hier meer informatie over heeft. Dat mag ook in DIT topic ofcourse.

Laatst bewerkt:
Ik roep al 15 jaar dat we in een schijndemocratie wonen en dat "stemmen" in het leven is geroepen om het gepeupel bezig te houden. Meestal wordt ik dan voor complottheorieën figuur e.d. uitgemaakt. Maar ik heb helaas weer gelijk. Talloze voorbeelden, de euro, het referendum, etc etc. De bevolking is tegen, maar ze drukken gewoon hun zin door of er wordt iets doorgedrukt op bewezen foutieve feiten en informatie. De media is in handen van 2 bedrijven en dat is levensgevaarlijk. Misselijkmakend om te zien hoe een complete bevolking van een land in de maling wordt genomen en dat het grootste gedeelte ervan het niet eens door heeft.

De KvK maas in de wet in in Duitsland lijkt óf gedicht te zijn (ik kan er zo snel geen Duitse wetten van vinden), óf er zijn een hoop winkels mee gestopt.
Langenberg en Heron accepteren nog wel 365dgn verkoop volgens hun websites. Vele anderen niet meer. Maar Langenberg heeft vorig jaar op hun socials gedeeld dat dit vanwege aangescherpte wetgeving niet meer mogelijk is. Dan zouden de websites dus verouderde info tonen....

Iemand die hier meer informatie over heeft. Dat mag ook in DIT topic ofcourse.
Langenberg heeft nog steeds de mogelijkheid om met KvK te kopen. Dit was eind vorig jaar van de site afgehaald, maar staat er nu weer op.
IMG_0920.jpeg

Back
Bovenaan