Bonn (RIF) 02-05-2009

Het Artikel en thema van dit jaar:

"Rhein in Flammen am Siebengebirge", der traditionelle Auftakt der Bonner Open-Air-Saison, wird in diesem Jahr wieder zur touristischen Attraktion, denn am Samstag, 2. Mai 2009, wird das beeindruckende Lichterspektakel Hunderttausende Besucher an die Rheinufer zwischen Linz und der Bundesstadt locken. Rund 1600 rot leuchtende Bengalfeuer werden Promenaden und Sehenswürdigkeiten in ein magisches Licht tauchen, wenn die rheinanliegenden Städte bunte Feste veranstalten. Mit Beginn der Dämmerung zieht dann auf dem romantischen Rhein eine Flotte von über 60 illuminierten Schiffen mit mehr als 17 000 Fahrgästen stromabwärts - vorbei an fünf Höhenfeuerwerken bis zum festlichen Höhepunkt in der Bonner Rheinaue. Dort wird zum Abschluss ein musiksynchrones Feuerwerk der Superlative abgefeuert.

Das Motto "The royal sky" verbindet britische Feuerwerkskunst mit dem UN-Jahr der Astronomie 2009. Feuerwerker aus England lassen den Himmel über der Bonner Rheinaue am 2. Mai mit bunten Planeten- und Sternbildern erstrahlen. Ebenso wird die musikalische Untermalung des Feuerzaubers von der Astronomie inspiriert.

Außerdem sorgt ein attraktives Musik- und Unterhaltungsprogramm in der Rheinaue bei Jung und Alt für gute Laune. Das ausführliche Programm wird noch bekannt gegeben.

-----------------------------------------

Wat ik er uit begrijp: Het motto is dus The Royal Sky en men refereerd dus naar de britse vuurwerkkunst. Dan komt bij mij direct het stuk van Handel boven drijven: Music for the Royal Fireworks. Een Stuk klassieke muziek wat speciaal geschreven is door G. F. Handel voor de de britse Koning ergens in een ver verleden. Voor een barrok en stuk hoog vuurwerk.

Verder heeft men een brits bedrijf of britse vuurwerker ingeschakeld die naast Weco het vuurwerk gestalte zal gaan geven. Ik ben dus reuze benieuwd wat deze combinatie dus gaat geven.

Als het weer goed weer is ben ik zeker van de partij net zoals vorig jaar. Man man wat een prachtshow. :cool: Of niet dan Fred. :p

PyroTV is er ook bij.
Degene die niet gaan, kunnen het volgen op PyroTV.

lijkt me niet dat zo iets live gestreamd gaat worden.. dat is nogal een dure grap zo in htet buitenland.. nog even los van het opbouwen van zo een infrastructuur.

Anyways ik zal er óók weer zijn. Ik kijk al uit naar de geplande BBQ :D uiteraard heb ik me HD cameras weer bij.

lijkt me niet dat zo iets live gestreamd gaat worden.. dat is nogal een dure grap zo in htet buitenland.. nog even los van het opbouwen van zo een infrastructuur.

Anyways ik zal er óók weer zijn. Ik kijk al uit naar de geplande BBQ :D uiteraard heb ik me HD cameras weer bij.

Het stond op de site..

ik kan het daar nergens terug vinden anders hoor :p Ik denk dat men eerder bedoeld dat men erbij is. Net zoals ik en menig ander freak.

Het is zeker dat ik er ook bij zal zijn...ik rijd na de show wel weer terug naar huis, want heb geen overnachtingsmogelijkheid. Normaal is Bonn een anderhalf uur rijden van bij mij...zal deze nacht wel een beetje meer zijn! ;)

Het is zeker dat ik er ook bij zal zijn...ik rijd na de show wel weer terug naar huis, want heb geen overnachtingsmogelijkheid. Normaal is Bonn een anderhalf uur rijden van bij mij...zal deze nacht wel een beetje meer zijn! ;)

Vorig jaar hebben Jeko, Gerwin, een kameraad van Gerwin en ik 1,5 uur gedaan om Bonn uit te komen. :D Het word echt gigantisch druk. :p

Laatst bewerkt:
Ik ben zeer zeker weer aanwezig dit jaar, ik zie niet zo vaak shows maar dit is toch weer vaste prik.

Lekker vroeg erheen en dan beetje bokworsten kanen en duitse pils proeven. :cool:

Is er iemand die vanuit zuid-holland met de auto gaat en waar ik mee mag rijden, wil hier wel bij zijn maar heb geen zin eerst helemaal naar brabant of wat met de trein te gaan. Stuur maar ff een pmetje mocht ik mee kennen rijden.

PyroTV is er ook bij.
Degene die niet gaan, kunnen het volgen op PyroTV.

Dit lijkt me een beetje teveel van het goede :wink: Ik denk dat je in de war bent met de show van vorig jaar? Die staat inderdaad mee te draaien op PyroTV, maar dat is niet LIVE...

De mogelijkheid is er opzich wel om dit door te streamen, daar ben ik niet zo bang voor maar voor €1,- tot €2,- EXCL. btw PER MB lijkt dit me niet zo'n goed idee als je bedenkt dat er een paar honderd MB doorheen gaat.

Maaarr... we zijn er idd wel bij met wat AVP mods en het zal ook weer gefilmd worden zoals vorig jaar, onderweg in de auto zal dit gerenderd worden en op het moment we de grens overrijden zal de zooi geupload worden zodat het op deze manier z.s.m. online staat...

Back
Bovenaan