Boete vanwege Lesli ketterfontein/kegel

alleen belasting betalen, dat is het enige wat je hier mag en niet verboden is...
kl*te land. dat zelfs de politie hiervan niet op de hoogt is vind ik al helemaal te triest...
ze doen mij maar 100 boetes! ik steek dat spul gewoon af. het is toegestaan! punt uit.

Wat ik zo vreemd vind, is dat je als je vuurwerk afsteekt wat misschien een halve minuut een beetje lawaai maakt je meteen overlast veroorzaakt en mensen gaan klagen, terwijl als je de hele dag aan het klussen bent (zagen, timmeren) vind iedereen het prima. Raar land leven we in...

Dit is nou precies wat de oorzaak is van de hetze, drijfjacht.... Die reslteert in het feit dat wat eerder als niet overlast werd ervaren nu in eens overlast is.
Als je maar lang roept dat vuurwerk overlast geeft gaan mensen het als overlast ervaren.
Dat is met alles zo.

Ik heb even mijn kennis die bij de Aldi werkt gewhattsappt. Zij hebben bij het vuurwerk een document met de wet bij het vuurwerk gekregen. Deze heeft Lesli erbij gedaan om bij een mogelijk bezoek van een ambtenaar te laten zien hoe de wet in elkaar steekt.
Misschien wil Lesli jou dit document ook mailen als je dat aan ze vraagt?

Ik heb even mijn kennis die bij de Aldi werkt gewhattsappt. Zij hebben bij het vuurwerk een document met de wet bij het vuurwerk gekregen. Deze heeft Lesli erbij gedaan om bij een mogelijk bezoek van een ambtenaar te laten zien hoe de wet in elkaar steekt.
Misschien wil Lesli jou dit document ook mailen als je dat aan ze vraagt?

Er is mij helaas niks gevraagd, sterker nog, toen ik wilde laten zien dat het inderdaad categorie 1 betrof, werd ik uitgemaakt voor "bijdehand".

Laatst bewerkt:
Overigens moet de politie jou ook informeren hoe je protest kan indienen.

Is gebeurt, er is mij vertelt dat er bij de boete een instructie zit voor het bezwaar maken.

Iedereen bedankt voor de reactie's trouwens, ik heb hier de verpakking, kassabon ingescand en zowel het vuurwerkbesluit als het AVP uitgeprint voor het bezwaarschrift later.

Overigens ben ik in 2012 op het politiebureau geweest hier met de vraag in hoeverre de politie op de hoogte was van de nieuwe wetgeving. Mevrouw aan de balie wist er in ieder geval niks van af. in 2013 heb ik de volgende mail gestuurd naar gemeente Noordwijk (niet de gemeente waar ik heb afgestoken, ligt echter wel in de buurt.)

Geachte Meneer/Mevrouw,

Ik mail vanwege het vuurwerkbesluit van 15 maart 2012, welke (als ik het goed heb) in Juni 2012 daadwerkelijk rechtsgeldig gemaakt is (Zie dit document, artikel VII ). Er zijn behoorlijk wat wijzigingen doorgevoerd in dit besluit, maar mij gaat het persoonlijk om het vuurwerk wat onder Categorie 1 valt: Fop en schertsvuurwerk. Deze groep is namelijk zeer sterk uitgebreid met onder andere crackling pallets (knetterballen), kleine fonteintjes (tot 7.5 gram kruit, hier een voorbeeldje) en grondbloemen (grondtollen). Voor een volledige lijst van al het zogenaamde "Cat 1" vuurwerk, kunt u kijken naar Bijlage 2 van de Regeling aanwijzing consumenten- en theatervuurwerk.

Categorie 1 vuurwerk is het hele jaar door legaal te kopen en af te steken, dit zou dus moeten betekenen dat ik ook deze nieuwe artikelen het hele jaar legaal mag kopen en af mag steken. In hoeverre zijn de wijkagenten en het politiepersoneel in Noordwijk hiervan op de hoogte gesteld? Helaas lees ik op verschillende vuurwerkfora dat elders nog niet iedere agent hier het fijne van weet.

Verder is het voor veel omwonende in mijn woonwijk, het Vinkenveld, helaas ook nog niet helemaal duidelijk dat de nieuwe regeling nu op landelijk niveau van kracht is. Het zou jammer zijn als agenten uiteindelijk voor niets poolshoogte komen nemen.

Vriendelijke groet,

Roel Berends

PS: Weet u toevallig een geschikte stookplek binnen Noordwijk? Als echte vuurwerkliefhebber probeer ik iedereen het liefst zo min mogelijk overlast te bezorgen.

Ik heb nooit een reactie ontvangen van de gemeente.

Waar gaat het heen met Nederland, dit is niet normaal meer.
Je hoeft maar een scheet te laten en ze bellen de politie all..

Vroeger was het wel even anders.. je kon stoken wat je wou.. en als er wat was werd je gewoon aangesproken door die persoon zelf en niet gelijk als een ..... gelijk de telefoon pakken...

Ik stook regelmatig Cat. 1 vuurwerk samen met mijn zoontje, en ik woon pal tegenover een bejaarde centrum... niemand die klaagt....
Maar ze zitten er wel tussen hoor.. die gelijk de 112 onder de sneltoets hebben....
En snap nog steeds niet dat agenten geen fatsoenlijke voorlichting krijgen...

sjonge jonge zeg, dit geloof je toch niet? :O Als ik dit zo hoor zou het ook kunnen dat je binnenkort een boete krijgt voor het door groen fietsen, je fiets in de stalling parkeren of over de stoep lopen... Dit is toch gewoon lachwekkend!? Succes met de afhandeling!

In besloten ruimte toegestaan, je mag ze dus op je wc afsteken oid, lollll

Maak je geen zorgen.

Ten eerste: die boete betaal je niet. Betaal je 'm wel betekent dat dat je een schikking accepteert en bekent schuldig te zijn. In bezwaar gaan kan dan niet meer.

Hetgeen je wel moet doen is heel simpel: stel een bezwaarschrift op

Ik heb vorig jaar ook een boete gehad , wel voor een ander begrijp maar na het schrijven van een bezwaarschrift zul je wel degelijk de boete moeten betalen, ook al komt de zaak voor de rechter. Dit noemen ze in zekerheidstelling van....
Maar let er wel op : de boete pas betalen na je bezwaarschrift en bevestiging daar van etc etc.

Oei, oei wat erg.
De handhaving is niet op de hoogte!!

De omgekeerde wereld, het kan toch niet zijn dat burgers de handhaving moet voorlichten??

Hallo overheid !!!

Het beste wat je kan doen: 0900 8844 voorprogameren in je telefoon en gelijk bellen op het moment dat je hiervoor word aangehouden. Dit werkt het beste, discussie aangaan helpt zelden.

Wat ik zo vreemd vind, is dat je als je vuurwerk afsteekt wat misschien een halve minuut een beetje lawaai maakt je meteen overlast veroorzaakt en mensen gaan klagen, terwijl als je de hele dag aan het klussen bent (zagen, timmeren) vind iedereen het prima. Raar land leven we in...
Duh, dat zijn noodzakelijkheden die bij het dagelijks leven horen, vuurwerk is dat niet.

0900 8844 is het landelijke telefoonnummer van de politie zonder spoed.

Zojuist gebeld met dit nummer en slecht nieuws.
Zelfs hier hadden ze weinig tot geen kennis van categorie 1 vuurwerk.
Toen ik uitlegde (Ja ik moest het uitleggen) dat dit onder de zelfde categorie valt als sterretjes was het helemaal goed en vertelde de beste man mij dat dit het hele jaar door afgestoken mag worden.

Ik moet wel zeggen dat ze erg behulpzaam en vriendelijk waren, alleen niet zo goed op de hoogte.

In besloten ruimte toegestaan, je mag ze dus op je wc afsteken oid, lollll

Ik heb vorig jaar ook een boete gehad , wel voor een ander begrijp maar na het schrijven van een bezwaarschrift zul je wel degelijk de boete moeten betalen, ook al komt de zaak voor de rechter. Dit noemen ze in zekerheidstelling van....
Maar let er wel op : de boete pas betalen na je bezwaarschrift en bevestiging daar van etc etc.

Dit is exact hoe het bij mij vorig jaar ging met een parkeerboete. Succesvol aangevochten gelukkig, maar moest wel eerst betalen om vervolgens twee jaar te wachten tot er een keer naar gekeken werd. Het geld had ik volgens mij pas een hele tijd na het bezwaar terug.

Er is mij helaas niks gevraagd, sterker nog, toen ik wilde laten zien dat het inderdaad categorie 1 betrof, werd ik uitgemaakt voor "bijdehand".

Vreselijk herkenbaar! In mijn jongere jaren is me dit ook ooit overkomen, was niks tegen in te brengen. De agent vond dat hij gelijk had en ik mocht/kon niks anders dan bevestigen.

Ik heb er niet heel veel kaas van gegeten maar wat nou als je bezwaar indient? Ik bedoel, dan beweer jij dat het cat1 was en wellicht neem je het stuk vuurwerk mee en staat er het inderdaad op, maar dan kan de agent toch juist beweren dat het een knaller of iets dergelijks was?

Ben benieuwd hoe dit afloopt, sterkte ermee..

bij een boete wordt het verweer van de verdachte als het goed is genoteerd op de bon.

Back
Bovenaan