Boete, cat 2 afsteken buiten de toegestane afsteektijden.

Wat grappig, politie wilt een verbod opdat ze minder moeten optreden en dan zegt je baas dat je moet handhaven (lijkt op meer werk)��

Klopt!! Mensen die eerst vrij waren moeten nu ineens komen werken. Hoezo minder belasting op de hulpverleners? Laat die klaplopers daar uit het kabinet ook ff aan het werk gaan oudjaar. Maar die zullen wel met een dure fles bubbels thuis zitten. Wat zal die kater voor hun zwaar zijn als de cijfers van de nieuwjaarsnacht naar buiten worden gebracht

Ach ik laat mij de kop niet gek maken. Ik zit in een nieuwbouwwijk en mijn achtertuin is afgeschermd met een heg en schuttingen. Hierdoor kan ik ongezien mijn project voorbereiden. Als het 0:00 is een lont van 60 cm aansteken, rustig via de voordeur naar het pleintje lopen waar de familie al zit te wachten en lekker genieten van een showtje van ongeveer 9 minuten.

Komt ondertussen de politie kan die nooit aantonen wie het vuurwerk heeft aangestoken. En een boete krijgen omdat er vuurwerk van je eigen grond wordt afgestoken gaat echt niet gebeuren.

Ook langs de grens met Duitsland en België zal worden gecontroleerd op vuurwerksmokkel. „De politie gaat zich net als voorgaande jaren zich daar erg op richten.”

Lachen of huilen soms weet je het even niet meer. Wat zijn die mensen toch naïef!

Net zo 'streng' controleren als voorgaande jaren...dus je kunt gewoon vrijuit de grens over

Ach ik laat mij de kop niet gek maken. Ik zit in een nieuwbouwwijk en mijn achtertuin is afgeschermd met een heg en schuttingen. Hierdoor kan ik ongezien mijn project voorbereiden. Als het 0:00 is een lont van 60 cm aansteken, rustig via de voordeur naar het pleintje lopen waar de familie al zit te wachten en lekker genieten van een showtje van ongeveer 9 minuten.

Komt ondertussen de politie kan die nooit aantonen wie het vuurwerk heeft aangestoken. En een boete krijgen omdat er vuurwerk van je eigen grond wordt afgestoken gaat echt niet gebeuren.

Zo is dat. Lijkt me dat er ook genoeg mogelijkheden overblijven. Maar het zal nooit zo 'relaxed' voelen als voorheen.

Alles wat niet mag is leuk. Vind het ook wel weer wat hebben, dat nerveuse gevoel bij het afsteken:p

Ik was het juist van plan op eigen grond af te steken. niet slim?

Ik neem gewoon een zak stuivers mee van 100,-. Als oom agent dan langs komt kan ik dat direct overhandigen. Ik doe er natuurlijk wel 1 stuiver te weinig in. Als hij dan zegt dat het niet klopt eis ik dat hij opnieuw telt. Een Trumpie noemen we dat!

Het gaat erom of ze je op heterdaad kunnen betrappen. Mijn zoon heeft een vriendin die BOA is en bevestigd dat ook. Ze moeten zien dat je dat lontje aansteekt, en dan maakt het niet uit of het op de openbare weg is of privé terrein

Dus zodra het lontje is aangestoken en niemand heeft dit waargenomen, kun je lekker genieten?

Zodra het lontje aangestoken is en geen boa of agent het het waargenomen, dan kun je genieten denk ik. Dat de buurvrouw het ziet maakt in deze niet veel uit toch? (niet voor een boete in ieder geval, wel voor de relatie met de buren misschien)

Vuurvriendjes,

Voor iedereen die denkt te gaan stoken, hierbij een stukje uit Richtlijn voor strafvordering vuurwerkdelicten. Met behulp van onderstaande tabel kan je misschien een betere inschatting maken of je de sanctie kan dragen mocht je tegen de lamp lopen.
Ik was van plan om gewoon een show te schieten, maar op basis van onderstaande zou de GeldBoete neerkomen op 750,- Dat komt overeen met mijn budget voor het showtje. Zet de boel toch in een ander perspectief.

Deze tabel geldt voor het vuurwerk dat is aangewezen via het RACT als consumentenvuurwerk.

Bekijk bijlage 57372

Kan duur worden als je alles zo door leest.
+ een strafblad en als er wat gebeurd ben je waarschijnlijk niet verzekerd.

Niet slim! Als eigenaar ben je verantwoordelijk over wat er op je erf/grond gebeurd. Grote kans dat een Agent de bewoner/eigenaar (tijdelijk) verantwoordelijk houdt.

Kan duur worden als je alles zo door leest.
+ een strafblad en als er wat gebeurd ben je waarschijnlijk niet verzekerd.

Hou es op met bang maken joh... het moet een heterdaadje zijn willen ze je een boete kunnen geven.. dus genoeg manieren om ongezien af te steken..

Gewoon niet achter elkaar boxen/cakes stoken, telkens kort pauze en als je popo ziet rijden; ze doen altijd direct een 2e rondje in de hoop dat je dom en ongeduldig bent.

Gewoon niet achter elkaar boxen/cakes stoken, telkens kort pauze en als je popo ziet rijden; ze doen altijd direct een 2e rondje in de hoop dat je dom en ongeduldig bent.

Ik zou echt graag willen weten hoe de mensen bij de politie hier echt over denken.. en niet Hoofdpietpolitie die het een "goed idee" vindt

Was hier post van iemand die op intranet had meegelezen en dat veel politie ook met hun handen in haar zitten dat ze het nooit kunnen handhaven en veel meer illegaal vrezen...

Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe ze het met de producten die vanaf 01-12 verboden zijn willen gaan doen. Je mag ze niet meer thuis hebben, kan ze nergens inleveren, je mag er sowieso niet mee over straat. Dus eigenlijk zou dit door een speciaal bedrijf thuis opgehaald moeten worden.
Waarom deze vraag... als ik de 31ste in de verleiding kom om wat af te stelen en ze treffen overgebleven f3 en pijlen aan dan heb je in theorie een serieus probleem

Tijdens dat nepdebat met motie van GL en PvdD op dinsdag werd er over gesproken dat ze nog iets gingen verzinnen voor de verboden single shots, pijlen rotjes en F3 die nog bij de consument zijn. Dus reken op een inleveractie...

Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe ze het met de producten die vanaf 01-12 verboden zijn willen gaan doen. Je mag ze niet meer thuis hebben, kan ze nergens inleveren, je mag er sowieso niet mee over straat. Dus eigenlijk zou dit door een speciaal bedrijf thuis opgehaald moeten worden.
Waarom deze vraag... als ik de 31ste in de verleiding kom om wat af te stelen en ze treffen overgebleven f3 en pijlen aan dan heb je in theorie een serieus probleem

Op basis van wat zouden ze je huis in willen dan?

Zolang het geen cat4 is krijg je überhaupt weinig gezeik.

Back
Bovenaan