Boete, cat 2 afsteken buiten de toegestane afsteektijden.

Er is alleen een afsteek en verkoop verbod en voor een afsteekboete van cat2 krijg je geen strafblad of huiszoeking. De boete is niet hoger dan 100 dus ook geen aantekening

Spannender maken dan het is vind ik dan weer irritant.

Onjuiste informatie verspreiden vind ik dan weer irritant :wink:

Ik krijg de kriebels van alle zogenaamde liefhebbers die praten alsof ze groenlinks aanhangen. Houd op met dat spannend maken.

Er is alleen een afsteek en verkoop verbod en voor een afsteekboete van cat2 krijg je geen strafblad of huiszoeking. De boete is niet hoger dan 100 dus ook geen aantekening

Er is hier nu vaak genoeg uitgelegd hoe het zit naar aanleiding van jouw vragen.

Neem de proef op de som zou ik zeggen en dan kom je er vanzelf achter.

Spannder maken dan het is doet niemand hier. Zijn gewoon feiten. Of een "strafblad" spannend is zal per persoon en zijn sollicitatie plannen verschillen in de meeste gevallen zal dat niet zo spannend zijn schat ik zo.

Eerder stelde ik de vraag over of je nou met legaal vuurwerk uit het buitenland dit jaar ook over de grens mag.

En ik merk dat er best veel onduidelijkheid over is. Dus ik heb zelf maar even onderzoek gedaan.

Artikel 2.3.2 Vuurwerkbesluit
1 Het is verboden consumentenvuurwerk ter beschikking te stellen aan een particulier.

2 Het verbod geldt niet op 29, 30 en 31 december met dien verstande dat als een van deze dagen een zondag is het verbod eveneens op die zondag geldt, in welk geval het verbod om vuurwerk ter beschikking te stellen dan niet geldt op 28 december.

Website politie:

Hoeveel vuurwerk mag ik bezitten?
U mag maximaal vijfentwintig kilo vuurwerk in uw bezit hebben. Uiteraard alleen legaal verkrijgbaar vuurwerk. Buiten de verkoopdagen ook, maar dan op een veilige, niet voor het publiek toegankelijke plaats.

https://www.politie.nl/themas/vuurwerk.html

Indien art 2.3.1. lid 2 Vuurwerkbesluit in de 'tijdelijke' wet wordt geschrapt dan lijkt het mij wettelijk gezien ook verboden om in Duitsland vuurwerk te kopen en vervolgens Nederland in te rijden...

Buiten de verkoopdagen mag je dus ook vuurwerk bezitten, maar dan op een niet voor het publiek toegankelijke plaats. Als die verkoopdagen worden geschrapt dan mag je heel 2020 (dus ook 29, 30 en 31 december 2020) niet met vuurwerk over straat heen.

Mijn conclusie is dan toch dat het verboden is om met in Nederlands goedgekeurd vuurwerk uit het buitenland Nederland in te rijden. Met inachtneming dat het voornoemde artikel wordt geschrapt he...

Wellicht heeft iemand anders een andere blik hierop? Eventueel juristen hierzo?

Wat doen jullie als je toch je spul tussen 00.00 en 01.00 opstookt en buren komen naar buiten om te zeuren over hun honden of overlast?

Ja een hoofdagent hovj, 25 jaar werkzaam bij de politie zal de regels niet kennen.

En de politie plaatst met opzet onjuiste info op twitter ( dat je 25 kg uit duitsland mag meenemen.

:idea:

Laatst bewerkt:
Het is afhankelijk van de wet. Niet van wat de politie op twitter zet.......
Moet de site van de politie niet aangepast worden??
Het besluit is nog niet opgenomen en e.e.a. dient nog aangepast te worden.

"U mag vuurwerk alleen naar Nederland brengen tijdens de toegestane verkoopdagen"

Die zijn er dit jaar dus niet he. Nouja, afhankelijk van hoe de wet wordt aangepast.. we gaan het zien.

Begrijp mij niet verkeerd, maar ik hoop dat je gelijk hebt!

Wat doen jullie als je toch je spul tussen 00.00 en 01.00 opstookt en buren komen naar buiten om te zeuren over hun honden of overlast?

Heb ik schijt aan, de hele buurt weet dst ik vuurwerk fanaat ben. Komen ook ieder jaar om 00.00 uur kijken wat voor pareltjes ik dat jaar heb weten te scoren.

Buurvrouw klaagt toch al ieder jaar dus daar luister ik al niet meer naar

Afgelopen oud en nieuw genoeg gezeik gehad, alleen anoniem d.m.v. een brief. Persoonlijk durven ze het niet omdat ze weten dat mijn reactie niet al te netjes zal zijn. Ben er wel zeker van dat zodra het lontje is aangestoken de politie wordt gebeld.

Ja een hoofdagent hovj, 25 jaar werkzaam bij de politie zal de regels niet kennen.

En de politie plaatst met opzet onjuiste info op twitter ( dat je 25 kg uit duitsland mag meenemen.

:idea:

Als jij denkt dat dit klopt dan moet je er vooral naar handelen toch? Ik heb er een andere mening over als je alle wetsteksten leest. En ja ik heb daar beroepshalve ook verstand van.
En klein detail, een hoofdagent kan nooit hovj zijn ;)

Afgelopen oud en nieuw genoeg gezeik gehad, alleen anoniem d.m.v. een brief. Persoonlijk durven ze het niet omdat ze weten dat mijn reactie niet al te netjes zal zijn. Ben er wel zeker van dat zodra het lontje is aangestoken de politie wordt gebeld.
En wat ga je nu krijgen? Vriendengroepen die bij ieder thuis wat neerzetten en steeds wat afsteken en daarna verder lopen naar de volgende locatie. De politie kan niet iedere melding af. Ik kan het helaas niet permitteren aangezien ik mijn baan kwijt raak wanneer er een aantekening op mijn strafblad komt....

Wellicht zorgen dat alles om middernacht al klaar staat? 1 x aansteken en dan 15 minuten genieten.

Daarnaast, politie is echt niet direct bij je in de straat hoor. Die hebben met de jaarwisseling wel meer dingen te doen. Naast het feit dat de politie onderbemand is.

6 uue lang op 1 locatie stoken lijkt me niet slim, ff 20 minuten direct om 0.00 uur geen probleem.
Ja, de zeikende buurtgenoten zullen nog meer gaan zeiken, maar die moet je gewoon negeren.

Wellicht zorgen dat alles om middernacht al klaar staat? 1 x aansteken en dan 15 minuten genieten.

Daarnaast, politie is echt niet direct bij je in de straat hoor. Die hebben met de jaarwisseling wel meer dingen te doen. Naast het feit dat de politie onderbemand is.
Rijden hier hele dag en avond rondjes, beruchte wijk. Jaren geweest met een opvallende, jonge stille die rondjes liep. Kunt niet rustig om kwart voor 12 met stapel vw naar buiten lopen en lontjes gaan knutselen. Heb je zo een groepje om je heen, en dat trekt weer de patrouillerende popo's aan.

In onze achterbuurt heeft de illegale stoker nog de mogelijkheid van de achter/binnen plaats wel hopen dat je geen buur snitch hebt.

Interessante link.

Als ik kijk in het menu en boa(zwaarste categorie) en kies voor een atrafblad dan staat vuurwerk er niet tussen.

Back
Bovenaan