[Bezoek] Marijn Vuurwerk / Witte Tentenverhuur

Ik denk dat er meer bedoeld wordt dat Manon een kanon is en zich overal doorheen slaat!

Geweldig om te horen dat Marijn door gaat. De echte liefhebber zal wel een eindje willen rijden, mochten verkooppunten in de buurt verdwijnen. Ontzettend veel succes gewenst.

Manon, bedankt voor je samenvatting en wens je veel succes in de toekomst wat zeker gaat lukken met je ouders achter je.Heel blij om te horen dat Marijn vuurwerk doorgaat. Nogmaals veel geluk en succes.

Ben blij dat Marijn behouden blijft voor ons.Heb er alle vertrouwen in dat er een hoop nieuwe interessante producten van Marijn zullen komen.De boogschutter ziet er al prima uit.Manon succes met je nieuwe bedrijf!!

Suc6 Manon,
Jammer dat er winkels verdwijnen en jullie verder gaan als keten-winkel. Daar is doorgaans voor liefhebbers zoals ik niets te halen namelijk, terwijl ik Marijn wel goed vuurwerk vind.
Kun je nog wel iets zeggen over bepaalde hardlopers zoals de Vette Marja, en of deze qua kwaliteit weer in ere hersteld gaan worden?

Hartstikke goed nieuws, Marijn Vuurwerk blijft alleen iets anders Marijn Vuurwerk BV.
Maar zoals we gewend zijn, zal de kwaliteit er niet op achter uit gaan.

Hopenlijk een verkooppunt hier in de buurt, anders maar een stukje rijden want dat heb ik er zeker voor over.
Vooral als ik het eerste nieuwe product zie de Boogschutter top cake.

Manon heel veel succes! Maar dat zal wel lukken denk ik zo! :D

Als lezer met eerlijkheidshalve geen buitensporige passie voor de vuurwerklijn van Marijn denk ik persoonlijk dingen te lezen die in mijn ogen niet echt stroken met de realiteit.
De instelling welke Witte Tenten verhuur alias Marijn in lijkt te nemen is er in mijn beleving een van een vuurwerkbedrijf met een grote nationale monopolie positie.

In het jaar 2012 hebben wij dacht ik te maken met een nog steeds groeiende nationale vuurwerkmarkt voor de consument, het geen het aanbod verhoogd en dus de afname doet versprijden in kleinere omzetbedragen per verkooppunt of merk/vuurwerklijn. Niet meegenomen het feit dat Europa in een resessie zit en de consument na de verkiezingen van nazomer 2012 de broekriem moet aan gaan halen.
Om in deze positie je afzetmarkt te verkleinen ofwel afnemers de deur te weizen lijkt, zoals ik het dacht te lezen, meer op ondoordacht je business omlaag helpen.

Maar goed, wie ben ik, of mogelijk dat meer lezers het met mij eens zijn. Anders hoor ik graag wat ik verkeerd zie. In ieder geval succes aan de nieuwe B.V. haar nieuwe directie.

Ja ook gefeliciteerd,van mijn kant! Leuk dat er een doorstart komt,:) Toevallig een cake,met de naam: Nieuwe Hoop? :D

super om te horen, en van harte gefeliciteerd, ben super blij met deze doorstart want marijn heeft vele facineerende producten!

grtz

Fijn dat Marijn blijft bestaand, zoals al is vermeld zullen de echte freaks een eindje rijden voor hun vuurwerk, ben erg benieuwd naar de rest van de nieuwe producten:)

Hartstikke goed en fijn dat Marijn blijft bestaan al is het misschien op een andere manier. Voor een paar hoogmoedjes wil ik wel een eindje rijden. Manon heel veel succes met de overname van het bedrijf van je ouders.
Ik hoop dat we er lang van mogen genieten.

goed nieuws dat marijn in elk geval blijft bestaan.
erg jammer dat er verkooppunten verdwijnen, ben erg benieuwd welke er dan wel blijven?
in elk geval succes met deze verantwoordelijkheid.

Als lezer met eerlijkheidshalve geen buitensporige passie voor de vuurwerklijn van Marijn denk ik persoonlijk dingen te lezen die in mijn ogen niet echt stroken met de realiteit.
De instelling welke Witte Tenten verhuur alias Marijn in lijkt te nemen is er in mijn beleving een van een vuurwerkbedrijf met een grote nationale monopolie positie.

In het jaar 2012 hebben wij dacht ik te maken met een nog steeds groeiende nationale vuurwerkmarkt voor de consument, het geen het aanbod verhoogd en dus de afname doet versprijden in kleinere omzetbedragen per verkooppunt of merk/vuurwerklijn. Niet meegenomen het feit dat Europa in een resessie zit en de consument na de verkiezingen van nazomer 2012 de broekriem moet aan gaan halen.
Om in deze positie je afzetmarkt te verkleinen ofwel afnemers de deur te weizen lijkt, zoals ik het dacht te lezen, meer op ondoordacht je business omlaag helpen.

Maar goed, wie ben ik, of mogelijk dat meer lezers het met mij eens zijn. Anders hoor ik graag wat ik verkeerd zie. In ieder geval succes aan de nieuwe B.V. haar nieuwe directie.
...of lekker uitgekleed de recessie zien door te komen... Anyway; een voortbestaan met uitkleding van het aantal aanbieders was precies wat ik viavia al hoorde nog vóór Marijn hier een stoppen officieel aankondigde...dus geen idee hoe nieuw dit allemaal is, misschien dat het destijds enkel nog ideeën waren? Vraag ik me in dat licht ook wel af hoe er dit jaar nog een lijn compleet kan worden gemaakt, nieuwe producten etc, als er (stel) nog maar enkele weken ofzo van een overname sprake is. Vergt allemaal een aardig lange planning. Whatever, leuk voor de liefhebbers met zo'n verkooppunt in de buurt :bye:

Goede kritische noot. Maar is het niet zo dat een bedrijf in afgeslankte vorm verder kan zo lang er maar aan de betalingsverplichting naar crediteuren voldaan wordt?

Met een vaste klantengroep die gegaranderd de betalingsverplichting jegens Marijn nakomt, kan het bedrijf in afgeslankte vorm volgens mij prima verder. Kwestie van juiste keuzes maken om af te slanken en de meest geschikte partners binden.

Manon, laat ik beginnen met zeggen dat ik het heel bijzonder vind om te worden toegesproken door iemand naar wie een cake vernoemd is. Hoeveel mensen kunnen je dat nazeggen! Bij het lezen van je bericht was het alsof ik werd toegesproken door een lid van de Marijn-vuurwerkcollectie.

Ik vind het geweldig om te horen dat Marijn doorgaat. Het is hier geroemd als een vooruitstrevend en innovatief bedrijf, en ik denk dat dat terecht is. Jullie hebben heel bijzondere produkten op de markt gebracht en volgens mij steeds geprobeerd om met iets nieuws en onderscheidends te komen. Ook heeft Marijn een veel persoonlijker aanpak dan veel andere bedrijven. Allebei is prima, maar familiebedrijven roepen een gevoel van medeleven en nostalgie op. Dat heb je vast teruggezien in de reacties na de bekendmaking van het nieuws dat Marijn ging stoppen.

Ik hoop van harte dat je plannen een succes worden. Super dat Marijn vuurwerk blijft bestaan.

nou manon wat dapper van je dat het bedrijf van je ouders wilt over nemen .
zeker in deze moeilijke tijd is dat een zeer gewaagde zet .
mijn zegen heb je maak er wat van . :thumbup::holland:

Leuk te horen dat Marijn Vuurwerk een doorstart zal maken. Echter zet ik wel vraagtekens bij het "Coöperatie/keten" verhaal. De trend van de afgelopen 2/3 jaar is dat steeds meer vuurwerkwinkels meerdere collecties in het assortiment hebben (wat betekend minder productafzet per winkel). Die 8 à 9 winkels die Marijn Vuurwerk op de planken zullen zetten, zijn dat winkels die dan het hele assortiment, of juist met de trend meegaan en een deel van jullie afnemen? Want dat zou betekenen dat je afzet verzadigd in het aantal verkooppunten en ook nog eens in de afname.

Ook worden "zeer scherpe prijzen" genoemd. Betekend dat een winkelier die Marijn dealer is qua inkoop voordeliger uit is, of qua marge er op achteruit gaat?
En natuurlijk niet te vergeten het CE keurmerk!

Wat ik erg tof vind is dat een dame, door haar ouders zo gepassioneerd wordt van vuurwerk en de emotie gaan leggen op het verdere ondernemerschap. Hopelijk zul je veel plezier beleven aan deze uitdaging.

Laatst bewerkt:
Mooi om te horen dat Marijn gewoon door gaat, er zitten namelijk hele leuke producten tussen.
Ik hoop voor jullie dat het maar een succes mag worden en dat wij van mooie producten mogen genieten de komende jaren. Hopelijk wel voor mooie prijzen want sommige prijzen rijzen de pan niet uit waardoor bepaalde producten niet meer zo aantrekkelijk zijn.

Afgelopen jaar heb ik met een winkelier gesproken die mij vertelde dat die in gesprek was geweest om Marijn te verkopen. Er was hem toen verteld dat die de gehele collectie moest opnemen in zijn assortiment en toen is hij afgehaakt.
Dus ik denk dat dit het antwoord is op Dmenrapster zijn vraag die hij hierboven stelt. Waarschijnlijk zullen de winkels dus het gehele assortiment verkopen.

Manon, bedankt voor je bericht hier.
Ook nogmaals bedankt voor de gezellige en informatieve avond gisteren.
Ik zie jullie idee helemaal zitten en snap zeker waarom jullie het zo aan gaan pakken.

Nogmaals gefeliciteerd en enorm veel succes.

Leuk nieuws om te lezen.
Ik ben erg nieuwsgierig welke winkels er met Witte tenten/Marijn doorgaan.
(Ik hoop stiekem op Damen in Zoelen.:) )
Ik wens iedereen bij Marijn veel succes en laat ons (positief) verassen, wat jullie vroeger ook deden.
Keep up the good work!

Back
Bovenaan