Beste Vuurwerk Winkel Nederland

Vuurwerkbieb

VWC lid
Hallo Allemaal,

Wat vinden jullie van het idee een discussie te starten over " De Beste Vuurwerkwinkel van Nederland"

Dit met als achterliggende gedachten de vuurwerkwinkel-eigenaren die vast en zeker ook veel op dit forum te vinden zijn, te stimuleren iets speciaals te doen, op het gebied van prijzen / acties, service, vakbekwaamheid, klantvriendelijkheid enzovoort, zodat vuurwerk niet alleen verkocht wordt om zo snel mogelijk winst te maken, maar ook voor de klant / ons iets leuks opleverd.

Misschien is het zelfs leuk dat de eigenaren van dit forum in december de vuurwerkwinkel met de meeste positieve reacties een soort van prijs geven ofzo.

Dus leden van vuurwerkcrew; bij welke winkel in nederland kopen jullie het liefste vuurwerk en waarom?

Voor mij is dit Mega Vuurwerk Leeuwarden, de eigenaar van deze winkel heeft van zijn hobby zijn werk gemaakt en dat is te merken: hij weet gigantisch veel over vuurwerk in zn algemeen te vertellen en kent al zn producten persoonlijk. Verder is zijn winkel heel overzichtelijk ingedeeld, en heeft ieder jaar veel actieproducten. Wat daarnaast erg leuk is dat hij in december een vuurwerkshow geeft waar je veel van zn producten kunt zien, zodat je weet wat je koopt.

Graag hoor ik jullie reacties......

Gr. Rob

Laatst bewerkt:
Echt een beste vuurwerkwinkel is er niet echt vind ik want er zijn genoeg goede vuurwerkwinkels.

Maar zoals wel meer weten denk ik is Vuurwerk-HOL te Nieuwerkerk a/d IJssel mijn lievelingswinkel :rolleyes:
Dit vanwege de ruime assortiment ze verkochten o.a. deze merken: Black Smith Collection, Brilliant Collection, Crown Collection, High Performance, Magnum Serie, Dynasty Fireworks, Diamond Collection, Dynamic, Pro-Line, Titanium Collection, Pyro Power Fireworks en Jorge Vuurwerk. Behoorlijk veel importeurs dus ook dat is ook de reden waarom ze geen folder maar enkel een goede prijslijst hebben!
Bovendien is het personeel en meneer Hol hartstikke aardig en klantvriendelijk.
Alles wordt in een grote ruimte uitgestald in vitrines dus kan je van te voren al naar de dummy's van je bestelde producten kijken!
Tijdens de verkoopdagen heb ik tot noch toe binnen een kwartier/halfuur mijn vuurwerk gehad. Dit komt omdat er geen rijen staan maar ca. 5 personeel die je lijst willen en dat leveren ze dan achter in zodat je bij de bali kan wachten op je vuurwerk dat meteen gebracht wordt.

Ik hoop dat ik een beetje goed me mening heb gegeven over Vuurwerk-HOL :)

ik denk dat dit moeilijk te zeggen is welke de beste is van nederland, want iedereen heeft een andere persoonlijke ervaring met een winkel wat de ene juist goed vind hoeft voor de andere juist niet goed te zijn.
ook kopen de meeste alleen rond om hun eigen woonplaats dus niet iedereen kan zijn mening geven over een bepaalde winkel in andere delen van het land.

ikzelf vind de vuurwerkland keten erg goed want met andere grote zaken heb ik geen ervaring omdat die te ver hier vandaan zijn.
ook zijn er hier een aantal andere winkels die ook ook goed vind maar dat komt gewoon omdat er uit elke collectie wel producten zijn die ik wil hebben.

Ik denk dat de rijswijkse vuurwerkhal een van de beste is, een groot assortiment, hulp bij de voorverkoop, een groote demo voor alle potten, fonteinen je ziet altijd wel wat goed is, dus een top winkel.

Hollandivani te Beverwijk vond ik altijd een hele goede winkel met een klein maar goed assortiment vuurwerk van Brave en Wichers dat eruit gaat voor iets meer dan de importprijs. Vind alleen dat ze het slecht hebben gedaan de nieuwe Kings Crown Collectie gaan verkopen. Verder ken ik niet echt een hele goede winkel noemen die er echt uitschiet.

Goed en leuk topic Rob.

Ik noem een aantal criteria waar een winkel volgens mij aan moet voldoen om het predikaat "Beste Vuurwerkwinkel" mee te krijgen.

. Ruim assortiment en voldoende voorraad.
. Deskundig personeel
. Klantgericht en klantvriendelijk personeel
. Voldoende personeel aanwezig tijdens verkoopdagen
. Wel of niet een extraatje bij een grote bestelling
. Het naar tevredenheid van een klant omgaan met klachten.
. De serviceverlening
. De algehele uitstraling naar buiten toe

Er zijn wellicht nog meer criteria te noemen.

Goed en leuk topic Rob.

Ik noem een aantal criteria waar een winkel volgens mij aan moet voldoen om het predikaat "Beste Vuurwerkwinkel" mee te krijgen.

. Ruim assortiment en voldoende voorraad.
. Deskundig personeel
. Klantgericht en klantvriendelijk personeel
. Voldoende personeel aanwezig tijdens verkoopdagen
. Wel of niet een extraatje bij een grote bestelling
. Het naar tevredenheid van een klant omgaan met klachten.
. De serviceverlening
. De algehele uitstraling naar buiten toe

Er zijn wellicht nog meer criteria te noemen.

Hoi Fred,

Bedankt voor je aanvulling!!!

Nu maar hopen dat er zoveel mogelijk reacties komen! Daar hebben we uiteindelijk allemaal wat aan.

Gr. Rob

ik vind de multimate. bij ons in de buurt een fijne winkel. ze verkopen lesli. verder kan ik de winkel van bert lammers aanbevelen. deze man weet waar hij mee bezig is
en laat dat zien. ze verkopen daar marijn, jorge, diamond , breeschoten. en losse producten van andere collecties.

Bij het uitblijven van reacties plaats ik de mijne dan maar:

Witte Tenten Verhuur Eemnes
dealer van Marijn Vuurwerk en Brave & Wichers.

Reden:

.2 uitstekende vuurwerkcollecties
.Voldoende voorraad
.Voldoende en deskundig personeel
.Vriendelijk personeel
.Maar liefst 15% korting bij voorverkoop
.Service
.Bestellingen bij voorverkoop worden in de winkel samen met de klant gecontroleerd, hier wordt tijd voor uit getrokken.
.Grootse vuurwerkdemonstratie
.Tijdens de verkoopdagen tijd voor elke klant om een praatje te maken
.Tijdens verkoopdagen is er een tent met catering : drank en een broodje voor elke klant.

Bij het uitblijven van reacties plaats ik de mijne dan maar:

Witte Tenten Verhuur Eemnes
dealer van Marijn Vuurwerk en Brave & Wichers.

Reden:

.2 uitstekende vuurwerkcollecties
.Voldoende voorraad
.Voldoende en deskundig personeel
.Vriendelijk personeel
.Maar liefst 15% korting bij voorverkoop
.Service
.Bestellingen bij voorverkoop worden in de winkel samen met de klant gecontroleerd, hier wordt tijd voor uit getrokken.
.Grootse vuurwerkdemonstratie
.Tijdens de verkoopdagen tijd voor elke klant om een praatje te maken
.Tijdens verkoopdagen is er een tent met catering : drank en een broodje voor elke klant.

Ja, als je er zelf werkt ;)

Voor mij is de beste winkel www.vuurwerk-tilburg.nl
Groot assortiment maar toch nog een kleine winkel.

Waardoor de service beter is.

goed nieuws!!!

goed nieuws!!!

Hallo leden van vuurwerkcrew.nl,

zoals ik al had gehoopt zijn hier inderdaad vuurwerk-winkel eigenaren aanwezig, die de forums lezen.

De eigenaar van mega vuurwerk leeuwarden heeft contact met mij opgenomen dat hij dit een goede zet vind. Het stimuleert hem extra na te denken over zijn bedrijfsvoering en heeft mij gevraagd hierover mee te denken.

Het gevolg hiervan is dat ik een hyves-site heb opgezet waarin ik rond november / december met speciale acties mag komen.

mensen die zich aanmelden op: www.megavuurwerk.hyves.nl kunnen op een specifieke avond van de verkoopdagen bijv. een hogere korting dan normaal krijgen!

Zo bedoel ik dus maar: we moeten dit forum goed gebruiken want het levert voordeel op voor zowel de koper als verkoper: hij meer klanten, wij goedkoper vuurwerk, wat willen we nog meer!!!

mijn vraag aan jullie is: kom met ideeen voor speciale acties die jullie zouden willen en ik leg het hem voor, andere vuurwerk-winkel eigenaren zullen dit voorbeeld vast en zeker volgen.

Groetjes Rob

www.megavuurwerk.hyves.nl

Uitstekend werk Rob. Goed initatief van je.
Ik zal zeker met je meedenken. Heb mij inmiddels aangemeld op je Hyves.
Ik wens je vooralsnog veel succes

:bye:

Ik vind het een uitstekend idee, misschien wel wat te vroeg in het jaar om er een serieus topic over te hebben met uitslagen, maar prima op tijd om goed uit te werken en in het seizoen er een mooie wedstrijd van te maken.

Wat Fred en ik wellicht nog kunnen betekenen is om de importeurs zelf hun favoriete winkels voor te leggen n.a.v. een lijstje met belangrijke punten voor een winkel. Op die manier heb je al een grote variatie in de beste winkels. :wink:

We kennen de bekers van Pyromovies, lijkt mij heel leuk om er een prijs van VWC aan vast te hangen als in certificaat of beker of iets wat een ander bedenkt wat leuk is om te geven.

Heel leuk idee. Natuurlijk hebben wij daar met de "pyromovies awards" ook aan gedacht. Wij/ik vond eigenlijk dat er veel te veel winkels in nederland zijn die mee kunnen dingen met de prijs. Zo heb je op veel winkels maar 1 stem, en de winnaar heeft er toevallig 2.(voorbeeld).

Houd er ook rekening mee, met als je er een prijs aan vast hangt, dat je misschien naar de andere kant van het land moet:p

Ik vind zelf dat ik niet kan zeggen wat ik de BESTE vuurwerkwinkel vind, natuurlijk heb ik wel een favoriet hier in lelystad (vuurwerkland aan de appoloweg) maar ik heb helemaal geen ervaring met alle andere winkels en zou dus niet kunnen zeggen wat ik de beste vuurwerk winkel vind.

Heel leuk idee. Natuurlijk hebben wij daar met de "pyromovies awards" ook aan gedacht. Wij/ik vond eigenlijk dat er veel te veel winkels in nederland zijn die mee kunnen dingen met de prijs. Zo heb je op veel winkels maar 1 stem, en de winnaar heeft er toevallig 2.(voorbeeld).

Houd er ook rekening mee, met als je er een prijs aan vast hangt, dat je misschien naar de andere kant van het land moet:p

Dat klopt jeroen, het zal dus ook veel werk worden, mensen bekend maken met het idee, dat ze kunnen stemmen etc. Als je echt een goede lijst met eisen stelt, vallen enorm veel winkels af, het moet wel te doen zijn.

Ja, kan zijn dat ik naar de andere kant van het land moet, maar ben tegenwoordig wel wat gewend haha. :wink:

Dat klopt jeroen, het zal dus ook veel werk worden, mensen bekend maken met het idee, dat ze kunnen stemmen etc. Als je echt een goede lijst met eisen stelt, vallen enorm veel winkels af, het moet wel te doen zijn.

Ja, kan zijn dat ik naar de andere kant van het land moet, maar ben tegenwoordig wel wat gewend haha. :wink:

Of-topic:

jazeker, ben jij wel wat gewend. 28 december 2007. :p:p:p

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het een uitstekend idee, misschien wel wat te vroeg in het jaar om er een serieus topic over te hebben met uitslagen, maar prima op tijd om goed uit te werken en in het seizoen er een mooie wedstrijd van te maken.

Wat Fred en ik wellicht nog kunnen betekenen is om de importeurs zelf hun favoriete winkels voor te leggen n.a.v. een lijstje met belangrijke punten voor een winkel. Op die manier heb je al een grote variatie in de beste winkels. :wink:

We kennen de bekers van Pyromovies, lijkt mij heel leuk om er een prijs van VWC aan vast te hangen als in certificaat of beker of iets wat een ander bedenkt wat leuk is om te geven.

bedankt voor je positieve reactie, vind ik heel leuk te lezen dit.

iedereen moet gewoon inzien dat mooi vuurwerk ondertussen onbetaalbaar begint te worden door alle regeltjes en andere blablabla en dat we elkaar hard nodig hebben om leuk vuurwerk te kunnen kopen, zulke acties dragen daar naar mijn mening zeker een steentje aan mee, daarom extra leuk dat mensen enthousiast reageren.

ik hoop alleen dat het bereik via deze weg groot bereik is.

jou voorstel importeurs erbij te betrekken vind ik trouwens super.

waar ik ook steeds aan denk is een visa - versa werking....

jullie website moet op websites van importeurs / vuurwerkwinkels / vuurwerkfolders etc en andersom .....

tot horens......andere leden van dit forum laat ook jullie stem horen aub.

gr. Rob

oja mattenfreak, waarom ben je nog niet lid van www.megavuurwerk.hyves.nl ;)

de koffie wordt koud :P

We gaan dit tot een geslaagd project brengen, dat weet ik zeker. :) Voor zoiets hebben we nu mooi de tijd, nog een flink aantal weken voor het echt weer gaat leven.

Het kan ook betekenen dat winkels dit lezen zelf meer eisen gaan stellen aan hun winkel, je weet maar nooit. :wink:

En ik heb geen hyves haha, dat verklaart een hoop denk ik? :wink:

Back
Bovenaan