Een lang verslag komt nog, mag morgen weer werken dus mag mijn slaap wel even bijwerken vannacht.
Ik heb genoten, prachtige castillo's, snoeiharde mascletà's op het plein, veel straatmascletà's, en de altijd indrukwekkende crema's. Daarnaast gewoon 5 dagen lang boven de 25 graden, zelfs 31 heb ik op de meter zien staan, toppie!

Wat betreft mijn favorieten, ga ik voor de castillo voor Valenciana en wat de mascletà betreft voor Vincente Caballer, wat een gigantisch geweld wisten deze mannen neer te zetten. Zamorano viel mij zowel bij de castillo als bij de mascletà tegen, heel erg zonde en mocht Ricardo volgend jaar nog terugkomen, geef mij Valenciana in dat geval dan maar voor Zamorano.
Hele leuke momenten gehad, enorm veel vuurwerkgekken tegengekomen, uren met ze gepraat, want ja, het wachten duurt eenmaal lang, maar het is genieten dat iedereen het gezellig heeft met elkaar. Het stoken in de bedding was dit jaar rustiger, maar wanneer het dan zover was, ging het ook wel als een malle tekeer, prachtige showtjes met als hoofdshow degene georganiseerd door Ollie, wat een geweldige timing ook, film komt z.s.m. uiteraard.
Vraag maar aan Mike en Erik, die snelle jongens stonden al aan het hek toen de laatste bos salutes de lucht in gingen. Er zat zo'n 8 seconden tussen. Waarschijnlijk een foutje in de timing.
Dat moet wel een foutje geweest zijn, je ziet op de beelden van TVVI al dat er veel mensen richting het gek gingen, dat had niet gemogen in feite, ergens ook de schuld van het enthousiaste en ongeduldige publiek natuurlijk.

Stond een fanatieke spanjaard naast ons die na de finale het hek direct open smeet, helemaal door het dolle van deze geweldige mascletà heb ik gerend alsof mij leven ervan af hing en ik kwam dan ook erg dicht bij het hek toende salutes de lucht in gingen en de nummertjes 6 (3" ground-salutes) daarbij afgingen. Ik stond ter hoogte van het bankje, dat is een 3-4 meter dus, zonder oordoppen, maar dat was echt absurd!!

Erik (Kruitsnuiver) en Daan (Firespree) liepen vlak achter me, gelukkig allemaal geen schade aan het gehoor of iets dergelijks, de EHBO'er die er liep keek trouwens ook direct naar ons hoe we er aan toe waren na die enorme klap, in een reflex draai je je om, maar direct draai je weer terug en ga je wederom richting het hek haha.
Het was gewoon genieten, ik kijk alweer uit naar de volgende Fallas, laten we hopen dat die net zo goed en gezellig zal zijn!!

Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor de gezelligheid, het was top, het gezamenlijk wachten op de shows, het stoken in de bedding, het bijleggen voor het showtje van Ollie, noem het maar op, iedereen enorm bedankt!!