Fallas 2008

Die van de 15e en die van vandaag zijn inderdaad heel erg goed. Leuk dat spel van ritme, pure knallen, fluiters en lichteffecten.

Tot dusver ga ik volledig mee met iedereen hier in dit topic die hebben gezegd dat de 15e en vandaag toppers waren.

Fijn om te horen dat jullie het zo naar de zin hebben.
Ik had eigenlijk ook niet anders verwacht.Top.

Helaas voor jullie zit het er vanavond op, maar jullie hebben een top tijd gehad daar.

Voor ons wel mooi, dan krijgen wij de beelden te zien.:p

Zo....
Het is nu bijna 1.00 uur woensdag nacht (eigenlijk donderdag de 20e maart nu.
Ik zit de hele avond al achter de laptop via tvvi alles te volgen.
De eene Ninot naar de andere Ninot zie ik brand gezet worden.
Tranen worden weg geveegt en het vuurwerk is in ruime getallen aanwezig.

Ruiken doe ik hier niets, maar daar zullen de geuren van brandende poppen je er aan herinderen dat het weer is afgelopen voor een jaar.
Af en toe pink ik hier ook wel een traantje weg.
Ik heb het wederom weer live gemist allemaal, maar volgend jaar ben ik er zeker weten bij.

Voor jullie zometeen de laatste avondshow, wat zal die gaan brengen ?
We zullen het allemaal weer zien zodra de filmpjes on line gaan komen.
Mannen, voor nu maak er nog een toppie slot avond van en al vast voor morgen, WELKOM TERUG.

Op naar 2009, en dan ben ik er ook bij.
Groetjes Giron

Laatst bewerkt:
Op de laatste avond is zover ik weet er geen avond show stef :p Antans niet een grote dan wordt er een showtje op het mascaleta plein gegeven :)

Laatst bewerkt:
Op de laatste avond is zover ik weet er geen avond show stef :p Antans niet een grote dan wordt er een showtje op het mascaleta plein gegeven :)

Voordat de pop bij het plein in de fik wordt gezet is er eerst een show op het mascleta plein.
oky, niet te verwarren met avond show op de rivierbedding maar het is wel een show in de avond toch!
Om 1.oo was dus de avond mascleta met veel siervuurwerk geschoten door Vicente Caballer.
Hij was toppie.
:wink: Giron

Voor iedereen die er was, en al weer thuis is, hele koude groeten vanuit Valencia. Het is vandaag zo´n 14 graden kouder dan de afgelopen dagen. Lekker nog even een dagje aan het strand...!?:angry:

Nou, het was mijn eerste Fallas, en ik vermoed dat het niet de laatste zal zijn.
Tenminste, als ik voor die tijd nog ergens een nieuw paar voeten kan krijgen.:bonk:

Ik bedank iedereen die hieraan heeft bijgedragen voor een paar geweldige dagen. Wat een geweld, en wat een vermoeidheid. Niet te beschrijven. Ik heb de stappen geteld en het waren er 124.672. Met mijn benen keer ongeveer een meter, dus reken maar uit.....

Wat mij betreft wordt het zo langzamerhand weer tijd voor een bommetje....

Wij zijn weer terug in het regenachtige Nederland. Wij hebben een TOPweek gehad. Gezellige mensen, goede masleta's, mooie castillo's en een indrukwekkende crema. Het is een droevig moment als de Fallasbeelden in de brand gaan; het brengt veel emotie teweeg bij de Valencianen. Maar volgende week worden de eerste plannen voor de beelden 2009 al weer gemaakt...

Dat noemen ze nouw verrassings effect :p haha nee denk verkeerde timing ingesteld

Vraag maar aan Mike en Erik, die snelle jongens stonden al aan het hek toen de laatste bos salutes de lucht in gingen. Er zat zo'n 8 seconden tussen. Waarschijnlijk een foutje in de timing.

Ook ik ben weer terug...kort verslag
De absolute nummer 1 qua castillo en Mascleta is voor mij Valenciana!!!!
Bij bijde shows heb ik geen fout kunnen ontdekken op 2 Shells na die boven de buis klapte...puur kippevel!!
De Nit del foq was een drama....nou ja drama...dit was absoluut geen Nit Del Foq show!
Veels te kort! dit was ook duidelijk merkbaar aan het fluitende en tierende publiek.
De show van Zamarano, deed mij weinig en de show van Turis vondt ik persoonlijk beter dan de voorgaande jaren, al worden die groot kaliber fluitbommen steeds minder geschoten, die ik persoonlijk erg mis en eigenlijk een soort vissite kaartje van Turis is

Een lang verslag komt nog, mag morgen weer werken dus mag mijn slaap wel even bijwerken vannacht. :wink:

Ik heb genoten, prachtige castillo's, snoeiharde mascletà's op het plein, veel straatmascletà's, en de altijd indrukwekkende crema's. Daarnaast gewoon 5 dagen lang boven de 25 graden, zelfs 31 heb ik op de meter zien staan, toppie! :)
Wat betreft mijn favorieten, ga ik voor de castillo voor Valenciana en wat de mascletà betreft voor Vincente Caballer, wat een gigantisch geweld wisten deze mannen neer te zetten. Zamorano viel mij zowel bij de castillo als bij de mascletà tegen, heel erg zonde en mocht Ricardo volgend jaar nog terugkomen, geef mij Valenciana in dat geval dan maar voor Zamorano. :wink:

Hele leuke momenten gehad, enorm veel vuurwerkgekken tegengekomen, uren met ze gepraat, want ja, het wachten duurt eenmaal lang, maar het is genieten dat iedereen het gezellig heeft met elkaar. Het stoken in de bedding was dit jaar rustiger, maar wanneer het dan zover was, ging het ook wel als een malle tekeer, prachtige showtjes met als hoofdshow degene georganiseerd door Ollie, wat een geweldige timing ook, film komt z.s.m. uiteraard. :wink:

Vraag maar aan Mike en Erik, die snelle jongens stonden al aan het hek toen de laatste bos salutes de lucht in gingen. Er zat zo'n 8 seconden tussen. Waarschijnlijk een foutje in de timing.

Dat moet wel een foutje geweest zijn, je ziet op de beelden van TVVI al dat er veel mensen richting het gek gingen, dat had niet gemogen in feite, ergens ook de schuld van het enthousiaste en ongeduldige publiek natuurlijk. :wink: Stond een fanatieke spanjaard naast ons die na de finale het hek direct open smeet, helemaal door het dolle van deze geweldige mascletà heb ik gerend alsof mij leven ervan af hing en ik kwam dan ook erg dicht bij het hek toende salutes de lucht in gingen en de nummertjes 6 (3" ground-salutes) daarbij afgingen. Ik stond ter hoogte van het bankje, dat is een 3-4 meter dus, zonder oordoppen, maar dat was echt absurd!! :bonk::D Erik (Kruitsnuiver) en Daan (Firespree) liepen vlak achter me, gelukkig allemaal geen schade aan het gehoor of iets dergelijks, de EHBO'er die er liep keek trouwens ook direct naar ons hoe we er aan toe waren na die enorme klap, in een reflex draai je je om, maar direct draai je weer terug en ga je wederom richting het hek haha. :wink:

Het was gewoon genieten, ik kijk alweer uit naar de volgende Fallas, laten we hopen dat die net zo goed en gezellig zal zijn!! :D
Via deze weg wil ik iedereen bedanken voor de gezelligheid, het was top, het gezamenlijk wachten op de shows, het stoken in de bedding, het bijleggen voor het showtje van Ollie, noem het maar op, iedereen enorm bedankt!! :D:thumbsup::applause:

:bye:

Het is een fout die Vicente vaker maakt. Het staat ook in de regels dat dit niet mag gebeuren. Het publiek in Valencia reageert zo al 100 jaar en daar houden ze rekening mee bij de organisatie. Het is ondanks het hek erg gevaarlijk!

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat betreft mijn favorieten, ga ik voor de castillo voor Valenciana en wat de mascletà betreft voor Vincente Caballer, wat een gigantisch geweld wisten deze mannen neer te zetten.

Hier ben ik het helemaal mee eens. De grootste vuurwerkrush had ik bij de castillo van Valenciana, die gasten hebben zichzelf wel even goed bewezen!:)
Bij het einde van de mascleta van Vincente Caballer stond ik (gelukkig) niet gelijk vooraan bij het hek, wij gingen gelijk door naar falla 99 die ook zeker hard was!

Voor mij weer een geweldige week. Hoop gezien en hoop gelopen.
helaas dit jaar weer een aantal mensen die hun spullen kwijt zijn geraakt.
ongelooflijk dat ze gewoon je camera van je schouders aftrekken als je met een klein kind in je armen op straat loopt. Ik heb dit jaar weer een hoop foto's gemaakt. vorig jaar vanaf het dak van het stadhuis en nu direkt naast de kooi.
de eerste had ik geen oordoppen in , maardan sta ik toch echt niet lekker. de rest van de shows heb ik met oordoppen ingestaan. de laaste mascleta van Vicente heb ik op ruimere afstand gestaan. omdat ik die dikke jongens aan de ontstekers zag hangen. en die wilde ik niet gaan mee maken zo dichtbij.
De crema heb ik samen met de rest van de jongens en dame gezien bij het plein.
ik had de keuze omdicht bij te gaan staan. dit heb ik niet gedaan omdat ik het gezelliger vond om bij de groep te blijven.
Het was voor een fantastische week die ik volgend jaar gewoon weer gaat meemaken.

Heerlijk om al deze geweldige verslagen te horen.:cool: Ik kan me niet voorstellen wat voor spectakel het moet zijn geweest. Vooral als het overdag gewoon rond de 30 graden zit. Lekker zomer gewoon! Hier is het erg slecht weer geweest.

Moontan, die Engelsen toch altijd met hun humor.:cool: Tja, laat ze fijn lomp doen met vuurwerk. Als ze het zo grappig vinden. (te horen aan het filmpje)

In de rivierbedding was het elke avond stoken.
We hadden Engels gezelschap in ons midden.
Bob en Simon.
Dit kleine filmpje is van hun.
Dwazen.

http://youtube.com/watch?v=yeLOE6fpC1A

Ja, die twee waren wel vaker gekke dingen aan het doen. En die engelsen bij de black sheep waren ook wel uitdagend richting de politie.

Maar Fred hoe gaat het nu? Alweer een beetje bijgekomen van de vermoeide week? En hoe staat het met de rest van de groep (lees: mike, tako, erik, daan en rick). Is wel weer even balen he in dit ***** weer!:mad:

Ja, die twee waren wel vaker gekke dingen aan het doen. En die engelsen bij de black sheep waren ook wel uitdagend richting de politie.

Maar Fred hoe gaat het nu? Alweer een beetje bijgekomen van de vermoeide week? En hoe staat het met de rest van de groep (lees: mike, tako, erik, daan en rick). Is wel weer even balen he in dit ***** weer!:mad:

Het gaat bij mij niet beter haha, wel 10 uur slaap gehad vannacht, maar mocht gewoon weer aan het werk (constant lopen, orderpicker...) en morgen mag ik ook weer om 6.10 op. :bonk: Weer is ook echt slecht inderdaad, geef mij dat weer maar wat we hadden ja. :wink:

De films zijn overigens prima gelukt, zitten érg leuke fragmenten tussen en het mooiste vind ik nog de reacties die je op film vastlegt, de emoties die loskomen tijdens en na de shows, prachtig gewoon! Ook het rennen door de straten had ik op film gezet, al die dingen zijn top geworden. De borrachos van dichtbij hebben mij dit jaar wederom een groothoeklens gekost, maarja, het was de eerste dag per ongeluk al raak, dan kan je net zo goed de hele lens verknallen en nog gavere films maken toch. :wink:

Dit jaar overigens ook een shows-DVD erbij kan ik al melden, er bleek veel vraag naar te zijn, wellicht dat we die van vorig jaar ook als extra nog uitbrengen. :wink: Onze eigengemaakte shirts zullen we komend jaar ook op bestelling laten maken voor leden, de Spanjaarden en Valencianen (het is Valenciaanse grammatica blijkt haha) gaven allemaal complimenten en je hebt enorm veel bekijks met die shirts. :wink::D

Back
Bovenaan