Beschrijf hoe jij je voelt op de 1e vuurwerk verkoopdag.....

ik kan het niet laten om nog meer te kopen mja me vrouwtje heeft me pasje afgepakt hahahahahahaha
mja goed geeft niet

Een video zegt meer dan duizend woorden.

+ http://www.youtube.com/watch?v=OZBWfyYtYQY" title="View this video at YouTube in a new window or tab" target="_blank">YouTube Video
http://www.youtube.com/watch?v=OZBWfyYtYQY"> http://www.youtube.com/watch?v=OZBWfyYtYQY" /> ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Zo voel ik me.

Laatst bewerkt:
Voor: Moe, opgelaten, gespannen.
Tijdens: :droolthum
Als de buit binnen is: :wink::D:cool:

Vanaf een paar dagen ervoor tot aan de 29e slaap ik steeds slechter en lig ik in bed te woelen als een blaag wat z'n eerste schoolreisje gaat maken.
's morgens lekker uitslapen (en toch altijd van spanning tegen 6 uur wakker) en dan denk ik STRESS STRESS HAAST SNEL.
Sla ik mezelf ff voor me kop, zet een bakje koffie, eet n broodje en haal ik de bus op. dan lekker rustig alle winkels waar ik besteld heb langs kachelen. Overal ff praatje maken en bijna overal nog iets bij halen. Meestal dan tegen een uur of 2 a 3 's middags weer thuis. het spul allemaal uitpakken, planken op maat zagen, nog wat laatste klusspullen halen.
Tegen etenstijd happie eten en wat aandacht aan de omgeving (vriendin, afwas etc ) en dan 's avonds beginnen met het inrichten van 't pijlenrek, en het begin van de show. Meestal wordt dat wel nachtwerk.

De 30e afmaken van de show en redelijk op tijd naar bed.

De 31e lekker uitslapen, om 10 uur traditioneel een opening, laatste dingetjes voor de show afmaken + nog ff langs de vuurwerkshops in het dorp voor een babbel tegen sluitingstijd en wat aktiespul.

Owja, tussendoor nog met een groep vrienden carbid knallen ;-)

iedere schittering of ster in de lucht wordt gelijk al aan gezien als vuurwerk .
en als ik een pot zie af gaan is die gelijkt heel mooi .
nee echt jongens ik ben mij zelf niet meer .

Wat is dit ongelooflijk herkenbaar! Dit begint overigens ongeveer 2 weken voor de 31e.. Mooi weergegeven, ik had het niet beter kunnen doen :D

Heerlijk voel ik me ! Eindelijk het afwachten weg gewoon tijd voor vuurwerk ! Warme chocomel , praten met de dealer lekker wat knallen ook al mag het niet... (a)
En natuurlijk veel winkels bezoeken overal wat meenemen haha.

Alleen bij mijn broekhoff dealer haal ik niks meer toen ik met een lesli tas aankwam moest ik die wegdoen anders kon ik niks bestellen dat noemen wij mensen hier nou dus een echte een "balhaar. xD

Dat vind ik natuurlijk leuk maar ik ben niet door het dolle heen zoals vroeger. Ook niet meer zenuwachtig en alles. Ik mag immers toch nog niet stoken.
Met oud en nieuw zelf ben ik wel superblij en alles!!

Alsof ik een jaar gevangen heb gezeten en weer los mag...

Nee zonder gekkigheid, na bijna een jaar voorbereiden mag je eindelijk je vuurwerk op gaan halen, als het eenmaal in huis is kan er niks meer mis gaan, dan kan je heerlijk aan de slag, foto's maken, uitstallen, doorlonten etc. Gewoon lekker met vuurwerk bezig zijn, dat is wat wij willen allemaal, nietwaar?

Ook is het heerlijk om gewoon naar een vuurwerkdealer te fietsen en even wat te kopen, alsof je boodschappen doet, heerlijk is dat.

Ik kijk er al erg naar uit. :)

Prachtige beschrijving Teun! Vooral de laatste alinea is bijna ontroerend!:p

Haha, mooi om te lezen. Heb t gevoel totaal niet meer. Toch mag ik nog steeds graag stoken.

Tja het is een apart gevoel maar je voeld je gewoon GEWELDIG!

Van te voren om de 5 minuten naar de wc niet eten lijstjes door nemen, dat probeer ik wel wat te drukken met een paar rotjes die ik dan nog heb van jaar ervoor en zodra het de eerste verkoop dag is liefste sta ik eral op 7 uur, maarja mijn moeder heeft de auto XD

En zodra de buit binnen is begint het juist: uitpakken afsteken nog meer uitpakken alles 3x door je handen laten gaan nog meer afsteken proberen te slapen weer wat afsteken verder slapen etc....

En de 30ste slaap ik bijna helemaal niet 12 uur in slaap 4 uur weer wakker etc.

Maar het is het allemaal waard!

ik heb dan altijd een gemend gevoel. Eerst ben ik nieuwsgierig of ik alle bestelde artikelen ook echt krijg of dat er vervangers bij zitten. En als ik het heb word ik altijd een beetje depressief dat het dan nog 2 nachten duurt voordat er pas mag worden geknald.

Altijd voornemen ik doe rustig aan, en dan is het zover en hoor je her en der al knallen ed, en zie je mensen met tassen rondlopen / fietsen waar de stokken uitsteken... dan gaat het hek open en ga ik toch weer volledig los.

De eerste dag begint altijd rustig. Hoewel voor mij de wekker vroeg gaat daalt er toch een bepaalde rust over me heen. Eindelijk gaan de 3 dol dwaze dagen beginnen. Na maanden langzaam naar een qlimax te hebben geleefd is het zo ver.

Voor mij zijn dit de drukste dagen in het jaar. Ik sta zelf als vuurwerk adviseur in de demo van een vuurwerk winkel. De eerste ochtend is voor de losse verkoop meestal rustig. De voorverkoop is een gekke huis maar de losse verkoop heeft altijd even tijd nodig om los te komen. Zo langzaam gedurende de dag word het steeds drukker en kan ik de mensen van info voorzien. De mooiste vragen zijn toch ik heb 100euro en ik heb geen idee, help me. De uitdaging is dan om precies te vinden wat de klant wil.

De eerste dag staat meestal ook gelijk aan de eerste oliebol. Deze worden gratis verstrekt bij het vuurwerkverkooppunt waar ik werk. Wat mij betreft een pluspunt wat de oudjaarsbelevening extra ondersteund.

Laat maar komen die eerste dag. Ik heb er zin in.

Ik ben voor de verkoop in de bestellingen, en tijdens de 3 verkoopdagen aan het werk bij Magic Vuurwerk. Ik sta er drie dolle dwaze dagen midden in :D.

ik vind het heerlijk om met mijn hobby bezig te zijn en mensen van een goed en passend advies te kunnen voorzien, zodat ze met een mooi stuk vuurwerk naar huis gaan, waar ze echt van kunnen genieten.

Ik neem mijn eigen eerste spullen mee na de eerste verkoopdag (op dag 2 en en 3 neem ik de rest mee. Alles wat ik van andere merken wil hebben, laat ik ophalen).

Dan als ik 's avonds thuis ben maak ik eerst foto's . Stal ik alles op 3 manieren uit en maak ik meer foto's ( het moet er allemaal goed opstaan).

Dan projectjes uitzetten en lonten en dat neemt de nodige tijd in beslag. De eerste dag zit erop, ik ga slapen. Na een paar uur slaap, gaat de wekker en gaan we de 2e verkoopdag in. De 2e avond hetzelfde ritueel( foto's en lonten). en de 31e werk ik tot 18 uur en de avond is voor mij...... :D

HMM ik heb er ontzettend veel zin in, ben nu alweer psyched.

Back
Bovenaan