Beschrijf hoe jij je voelt op de 1e vuurwerk verkoopdag.....

Deze dag kom ik net als de 31ste stuiterend m'n bed uit. Dit jaar ga ik denk ik mijn kleine vuurwerk maar vroeg afhalen alleen maar om iets te doen te hebben in de ochtend.

Inderdaad zoals vele anderen het hebben: een soort van onrust in je en toch ook een soort van (adrenaline)kick! Altijd spannend, ook als je in de winkel staat en je gaat beseffen dat je hobby die je in je eigen land maar 1x in het jaar mag/kan uitoefenen, heel snel gaat komen!

Ik weet niet of jullie dat ook wel eens hebben jongens, maar ik heb soms serieus nachtmerries over vuurwerk, dat ik me bijvoorbeeld keihard heb verslapen op 31 december en dat ik pas kan beginnen om 15:00 ofzo... man daar schrik ik toch wel eens van! toch wel raar dat ik dat redelijk vaak heb!

ik ben 41 jaar en heb een ***jaar achter de rug maar, op het moment dat de verkoop begint is alle ellende verdwenen.
Vorig jaar een maat van me meegenomen naar duitsland, en geweldig om iemand te zien die voor het eerst geconfronteerd word met de prijzen en de manier van verkoop bij de duitse grootgrutters.
Ik persoonlijk loop met een soort combi van vlinders in mijn buik en kruitstress 3 dagen rond.

Ik voel me heel erg opgewonden en wil zo snel mogelijk het vuurwerk ophalen. Samen met me vader rijden we naar de winkel waar we de bestelling ophalen. Eenmaal in de winkel sta ik te springen van ongeduld. Als ik dan eindelijk aan de beurt ben wordt ik heel vrolijk. De rit naar huis kan je niet wachten om alles in de schuur te zetten. Wanneer de collectie compleet is veel foto's maken en genieten van al het vuurwerk. Vervolgens alles een beetje uitpakken en kijken hoe het eruit ziet. :D

Vol enthousiasme, waarbij ik als de wiedeweerga naar de winkel wil. Daarom hamer ik er altijd op bij pa dat het vuurwerk op de eerste dag gehaald moet worden! En dan lekker lang naar het vuurwerk kijken!

Ik ga altijd op 29 december halen en dan om 9 uur 's morgens.
Geen oog dicht gedaan maar toch vol met energie en vreugde: de dag der dagen zit er weer aan te komen!
En dan sta je in de vuurwerkwinkel nog wat rond te neuzen tussen de dummy's, en dan is het grote moment aangebroken: je krijgt je vuurwerk!
Bij mij komen er altijd dingen in me op zoals: is het gratis product wel degene die op de site en in de folder stond, zijn ze niks vergeten en zit er alles bij wat je hebt besteld of was er iets niet op vooraad?
Dit jaar ga ik vragen of ik een aantal dummy's van ze over kan nemen, vind ik namelijk bijna net zo leuk als écht vuurwerk! :)

De 1e dag zo snel mogelijk naar de dichtsbijzijnde Vuurwerkwinkel om iets te kopen maakt niet uit wat. Dit is voor mij puur om de sfeer te proeven. Daarna natuurlijk de eerste bestellingen ophalen etc. Een heerlijk gevoel al zeg ik het zelf. Dus ik voel me op de eerste verkoopdag heeerrrlijkkk!!!! En op de 2e en de 3e natuurlijk ook. :D

Ik wordt de 29de wakker om 6:30, en dan ga ik minimaal 5484584985 keer naar de wc door de zenuwen.
Vervolgens als het 8:00 is dan ga lekker vuurwerk halen!!!
Eenmaal daar aangekomen met kriebels in mijn buik die groter zijn dan alle kriebels in je buik!
Lekker wacht wat de spanning helemaal hoog gooit!
En dan lever ik mijn lijstje in en krijg ik mijn vuurwerk.
Kan het altijd niet laten om nog wat ''extra'' nog ''eventjes'' erbij te kopen.
Eenmaal buiten begint mijn 2 maanden lang voorbereide vreugdedans (:D)
Dan naar de volgende winkel en alles begint weer opnieuw!

Derk

Hoe ik me dit jaar ga voelen... moe bezweet hard werkend... ik moet een eindejaars evenement bouwen dus ik ga niet zo heel erg aan vuurwerk denken totdat ik 30dec om 5 uur snachts thuiskom..

Hehe, super-psyched! Half zes opstaan, z.s.m. aankleden en in de auto springen richting vuurwerkwinkel. Alle afhaalbewijzen e.d. liggen dan uiteraard allang klaar :). De hele terugweg zit ik te stuiteren achter het stuur, en eenmaal thuis meteen uitpakken, uitstallen, foto's maken en nagenieten / voorgenieten tot het eindelijk écht gaat gebeuren :D!

Ik denk dat ik erg blij zal zijn, aangezien het waarscheinlijk mijn eerste "officiele" werk dag zal worden!:wink:!

ik ben dan altijd erg vrolijk en blij, kan nu al niet meer wachten xD verder vond ik de post met het nummer Beautiful day van U2 ook de juiste omschrijving! prachtig nummer!

ik kan die dag niet slapen gewoon niet!. En dan komt het je mag het ophalen, Ik sta te trillen als een gek daar in die winkel, Samen met me neef en ooms. Het busje word ingeladen en we gaan naar huis, uiteraard hebben we al wat spul uit het buitenland. Na een korte 5 min ben je thuis en ga je van alles foto´s maken en er naar staan kijken, en uiteraard ook rechtzetten(komish als je er over nadenkt) Nou zo´n gevoel/ervaring heb ik ermee.

IK KAN NIET WACHTEN NOG 32 DAGEN

Zo herkenbaar dit allemaal! Adrenaline giert door je lijf, zo veel stress. Mijn ouders verklaren me voor gek en zeggen af en toe dat het 'kinderachtig' is, met mijn 18 jaar. (ze zeggen het met een lach haha) ik kan er gewoon niks aan doen, en ik heb mijn broertje ook al aangestoken met het kruitvirus :D

nou op deze dag neemt de kruitstres de overhand, en wint het steeds meer terrein .
gelukkig is het hier rustig , maar anders ga je echt kapot .
iedere schittering of ster in de lucht wordt gelijk al aan gezien als vuurwerk .
en als ik een pot zie af gaan is die gelijkt heel mooi .
nee echt jongens ik ben mij zelf niet meer .
op die dagen wil ik ook geen zaken meer regelen , en wel ik mij alleen met vuurwerk gerelateerde dingen bezig zijn :)

Dat is de enige dag in het jaar dat ik bijna met een dubbele salto met schroef het bed uit spring en fluitend " kort " ga douchen. Normaal douche ik lang maar dan kort want ik wil zsm weg. hahah

Back
Bovenaan