Beperking afsteektijden Oud & Nieuw 2014

Jongens nu gaan jullie het geloven pas... al veel eerder gemeld dit dat er pas de 27ste van de 12de maamd tijd zou zijn voor een eventuele goedkeuring en samen te komen met betrokken leden.

dit is uiteraard veel te laat waardoor het waarschijnlijk pas in 2015 in gaat..

ik wacht nog even met een vreugde dansje en een ijsfontijn in de woonkamer af te steken om het te vieren, want dan zijn de tijden weer zus en dan zijn de tijden weer zo!

Erg duidelijk is het in ieder geval allemaal niet,straks staan we om 10.00 uur buiten,blijkt het alsnog niet te mogen.....verwarrend allemaal.

Ik wacht de 31e wel rustig af. Volgens mij stond de verandering naar 18 uur al in de Staatscourant. En nu opeens weer terug naar 10 uur? Volgens een facebook melding? Mmmm ik weet het niet hoor, maar ik juich nog niet.

klopt ook hoor...het heeft in de staatscourant gestaan is daarom geldend.
Het staat ook al bij de links van wetstechnische informatie bovenaan de pagina:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/Hoofdstuk2/3/Artikel236/geldigheidsdatum_01-12-2014

dan kom je hier uit:
http://wetten.overheid.nl/BWBR0013360/geldigheidsdatum_01-12-2014/informatie

Als je dan klikt op de wijziging van 29-10-2014 zie je het Besluit van 29 oktober 2014 tot wijziging van het Vuurwerkbesluit (beperking afsteektijden consumentenvuurwerk). Dit is gewoon leidend helaas.

Onderaan staat ook:
Gelet op de wenselijkheid om zo spoedig mogelijk over te gaan tot de inperking van de afsteektijden, is het de bedoeling het besluit vóór 29 december 2014 in werking te laten treden. Daarbij zal derhalve worden afgeweken van de vaste verandermomenten

Men heeft dus tot en met 28 december de tijd om alle wetteksten aan te passen waaronder het vuurwerkbesluit.

Maar ben benieuwd iig!

ik wil wel graag snel kunnen bestellen maar door die verwarring is het een beetje een moeilijke keuze. Meer cat1 vuurwerk of minder cat1 en meer cat2 en 3
Zal ik uitgaan vsn 10:00 of van 18:00-

Wat is het volgende? Van alles --> cat1 vuurwerk en dan een totaalverbod? Waar zijn de acties? Waar is de tegenspraak? Niemand helpt ons.

Het valt toch niet te handhaven dit man...

Belangrijk: Bericht op Twitter van Ronny Vos naar TP: @TPVUURWERKSHOP vandaag bericht gehad van de branche bpn..afsteektijden vanaf dit jaar 18.00 tot 02.00uur

Jammer maar het was te verwachten... Nu weten we het in ieder geval zeker. Toch?

Ik ga zelf niet om 10.00 uur afsteken als dit niet mag, maar ik mag toch hopen dat alle kinderen gewoon lekker om 10.00 gaan stoken. Juist om een signaal af te geven dat dit een belachelijke aanpassing is. Voor kinderen vind ik het prachtig dat ze lekker overdag kunnen rond lopen zoals ik dat vroeger ook deed. Ik ben nu een ouwe *** en ga toch pas savonds wat vuurwerk afsteken en in veel mindere mate dan vroegah, maar toch denk ik terug aan die tijden. Heerlijk was het!

Kunnen we hier mee ophouden? 18:00-02:00 uur helaas pindakaas. Maar ik laat mijn dag hierdoor niet verpesten.:bye:

Je mag het gerust proberen, maar het haalt toch niks uit. Denk dat die gasten daar alleen maar om lachen.

Heb met die Bonte L*L ook al een keer contact gezocht maar nooit wat van terug gehoord

Dat is balen.. Luisteren naar de argumenten van een vuurwerk freak willen ze niet, het enige wat ze willen is zeiken zeuren en kijken naar wat er te zeiken valt.

Back
Bovenaan