Ben je iemand die het liefst zijn vuurwerk filmt of ben je iemand die zonder filmen zijn vuurwerk afsteekt?

pyro2002

VWC lid
Soms kan het fijn zijn om gewoon lekker af te steken zonder bezig te zijn met je camera, maar aan de andere kant is het ook altijd leuk om video’s terug te zien, en deze eventueel te delen met mede liefhebbers. Wat vind jij zelf fijn?

Ik neem elk jaar het voornemen om te filmen zelfs speciaal een stabilisator gekocht. Maar uiteindelijk om 00.00 vergeet ik het altijd weer.

Maar heb wel wat video's vind het wel leuk om terug te kijken en op YT te zetten.

Voor zij die het leuk vinden ps verwacht niet teveel.

Film zelf nooit iets en dat zal ik ook nooit gaan doen. Wil echt optimaal van het vuurwerk kunnen genieten en met niks anders bezig zijn dan dat🙈.

Mijn vader filmt het eigenlijk uit zichzelf altijd, wat ik zeker kan waarderen. Zijn film skills laten wel erg te wensen over🤣, maar vind het alsnog er leuk om de filmpjes terug te kijken.

Heb er wel over nagedacht om mijn tel in een statief te zetten, een opname te starten en dan later te editen, maar ook dan ga ik daar toch in mijn hoofd mee bezig zijn wat ik niet wil. Ga mezelf dan toch heel de tijd afvragen of het product er goed opstaat en het beeld scherpgesteld is/blijft.

Doe altijd alles zelf afsteken ,maar film ook tegelijk voor mijn youtube kanaal om leuke video's te maken en natuurlijk om ze terug te bekijken.

Film het meeste ook altijd met mijn telefoon. Altijd wel leuk om het weer terug te zien allemaal. Ooit 1 jaartje niet gedaan onder het mom van alleen genieten. Maar nu nog spijt van dat ik van dat jaar 0 beelden heb. Kijk wel altijd 'live' naar mijn vuurwerk, dus niet via mijn scherm, beelden hoeven niet perfect!

Bepaalde stukken vuurwerk waar ik naar uitkijk film ik vanuit het handje met mn galaxy a52.
Maar genieten gaat voor. Filmen is een 2e en moet zeer zeker niet ten koste gaan van het 'moment'.
Ik kijk ook naar de lucht en niet door mn scherm.

Ik maak niet eens foto's van wat ik waar ook doe. Gewoon m'n eigen ogen, ervaring en geheugen, ongefilterd door gedoe met/door een apparaatje. Als je niet meer weet wat wat deed en hoe het was, dan heb je teveel gekocht en afgestoken :D

Zelf film ik niet. Wil maximaal genieten van wat ik afsteek.
Meestal een van de kinderen die wel het een en ander op zijn/haar mobiel vastlegd.
Krijg ook vd omstanders regelmatig filmpjes in de week na O&N via de app binnen.

Maak een foto van mn collectie en dat is het. Ben in het algemeen niet zo van het vastleggen..

Ondanks dat ik ieder jaar weer het plan heb om meer te filmen komt het er nooit van. Ik ben veel te veel bezig met het genieten van het vuurwerk om aan filmen te denken. Er zijn altijd wel wat filmpjes van telefoons door omstanders gemaakt maar de kwaliteit daarvan valt altijd tegen.

Ik probeer tegenwoordig zelf meer "live" te kijken, maar laat wel verzoekje vallen bij publiek (vooral bij 'projectjes'l. Ben je wel overgeleverd aan hun filmkunsten, maar dat is dan maar zo.

Gelukkig genoeg anderen die hier filmen.

Ik leg het altijd zoveel mogelijk vast, meestal lukt het me om iemand te vinden die achter de camera en statief staat zo ben ik zelf daar eigenlijk niet of nauwelijks mee bezig. Vind het fijn om terug te kunnen kijken (binnenkort weer zelf de compilatie aanzetten als ik binnen aan het sporten ben) en leuk om met andere mensen te delen. Komend jaar zal ik waarschijnlijk meer zelf moeten filmen, maar denk dat ik gewoon de camera op de goede hoek zet en dat wel prima vind verder.

Ik leg het altijd zoveel mogelijk vast, meestal lukt het me om iemand te vinden die achter de camera en statief staat zo ben ik zelf daar eigenlijk niet of nauwelijks mee bezig. Vind het fijn om terug te kunnen kijken (binnenkort weer zelf de compilatie aanzetten als ik binnen aan het sporten ben) en leuk om met andere mensen te delen. Komend jaar zal ik waarschijnlijk meer zelf moeten filmen, maar denk dat ik gewoon de camera op de goede hoek zet en dat wel prima vind verder.
Wat ik bij jouw beeldmateriaal erg sfeervol vind dat is het nonstop doorfilmen en zo ook alle commentaar meekrijgen van de mensen eromheen. Als freak/besteller weet je toch vaak wat komen gaat en de mensen die staan te kijken niet. Dit zijn dus echt de ongefilterde reacties. Ook locatie doet erg veel. Gewoon in de straat geeft veel meer sfeer dan een industrieterrein, ook omdat (bijna) iedereen het in de straat afsteekt en je zo een goede impressie krijgt van hoe het op straat presteert. Dank voor al je werk, ik bekijk je video's door het hele jaar heen! 🤩

Vroegaahh filmde ik alles. Om vervolgens nog 2 weken bezig te zijn met het editten van de video’s. Om daarna weer tegen de upload restricties van Vimeo aan te lopen (die waren uitgebreider dan van YT en zonder reclame).

Die problemen ken ik niet meer.
Tegenwoordig film ik bijna niets, doordat je toch een stukje beleving mist. Zelfs wanneer je filmt “op de gok” dus zonder continu op je scherm te kijken.

Dan hoop ik dat er soms iemand anders filmt. Maar die zijn niet gewend aan vuurwerk filmen, dus die bewegen met de schoten of waaiers mee bijvoorbeeld. En sturen het dan via whatsapp, waardoor er niets van de kwaliteit overblijft.

Zo nu en dan film ik met de telefoon in de hand een paar producten of projectjes.

Een statief neerzetten om alles mee te filmen gaat mij net te ver. En met draaiende wind etc verplaatsen wij regelmatig zodat we uit de wind staan.

Ik film met mn telefoon wel. IK heb wel eens nagedacht om een statief neer te zetten maar dat werkt uiteindelijk toch allemaal niet

Geen tijd om te filmen.. Veel te druk met andere dingen, zoals vuurwerk neerzetten, aansteken en van genieten.
Als ik de filmpjes zie denk ik gaaf, er zijn er een paar die er echt uit springen in mijn ogen. Flutsjah en Pyroblom zijn toch wel lekker om naar te kijken ivm de reacties erbij idd.. Daar beleef je de sfeer echt mee..

Ik vindt het wel leuk om te filmen dus ik laat mijn vriendin vaak filmen en dan kan ik zelf me focus op het vuurwerk houden.

Back
Bovenaan