Belgie naar 500 gram 2011

@tresher, dat hoeft zeker niet. Pijlen met 75gram hebben ook maximaal 2 gram flash voor de burst. Lijk mij merkwaardig dat je dan voor maar 25 gram wel meer flash nodig heb.

Volgens mij hebben die big 3 pijlen echt wel meer dan 2 gram, ook andere 75 gr vuurpijlen uit belgie komen rotklappen zoals die bolpijlen van pyrostar dat moet echt wel meer dan 2 gram zijn of extra blackpowder voor de burst.

Volgens mij hebben die big 3 pijlen echt wel meer dan 2 gram, ook andere 75 gr vuurpijlen uit belgie komen rotklappen zoals die bolpijlen van pyrostar dat moet echt wel meer dan 2 gram zijn of extra blackpowder voor de burst.

Er komt zeker weten een rotklap vanaf, en hoe ze dit doen is voor mij ook een vraag. Een super fijne flash misschien?

Er komt zeker weten een rotklap vanaf, en hoe ze dit doen is voor mij ook een vraag. Een super fijne flash misschien?

heb zo een vermoeden dat ze er wat meer flash in stoppen dan toegestaan. Iemand hier op het forum heeft ook een test gedaan met Belgische knallers en kwam tot de conclusie dat veel knallers meer kruit hebben dan is toegestaan.

Maarja, het gaat hier om de Belgische 500 grammers die in aantocht zijn, niet over vuurpijlen:p

heb zo een vermoeden dat ze er wat meer flash in stoppen dan toegestaan. Iemand hier op het forum heeft ook een test gedaan met Belgische knallers en kwam tot de conclusie dat veel knallers meer kruit hebben dan is toegestaan.

Maarja, het gaat hier om de Belgische 500 grammers die in aantocht zijn, niet over vuurpijlen:p

Ja ik begrijp het wel met knallers omdat die massaal gemaakt worden, dan word het 'klakkeloos' erin gegooit ( het flash ).

Maar het gaat inderdaad over belgische 500 grammers..

Het heeft nog niet veel om het lijf, maar wellicht wel leuk om te vermelden hier

Knalgoed (Meer) heeft een drietal 500 grams cake,s van de Kruiterij (ferro collectie) in haar collectie opgenomen:

http://www.knalgoed.be/[/QUOTE

NIEUW 500 gram Cakes

Ferro Select 5151 48 shots
Ferro Select 5164 42 shots Effect
Ferro Select 5155 198shots

Ik ben benieuwd wat ze bij knalgoed gaan kosten.

Laatst bewerkt:
Inderdaad ook benieuwd naar de prijs. Zijn dit sowieso blokken waarvoor ik een stukje om zou rijden in bels?

Naar mijn mening sla je de plank finaal mis door Nederlandse 500 grammers in je assortiment te nemen als je Nederlandse consumenten wil aantrekken.

Wat België nu juist zo mooi maakt dat je met 'kleine' 500 grammers, prof blokken na kunt doen. Je zult ze nu echter meer moeten kopen om hetzelfde aantal schots uit te halen, maar door juist de Nederlandse cakes te verkopen, is er geen verbetering/voordeel ten opzichte van Nederland. Zouden wij daar voor naar België rijden? Of rijden we naar België om unieke cakes te halen, met een groter boeket, meer variatie en een lagere prijs dan in Nederland?
Van dat laatste moeten we nog zien, maar we kunnen voorspellen dat België weer mooier spul heeft dan Nederland.

Het is ook grappig om te zien dat Nederland met België heeft geregeld om de verkoop van KVK producten te stoppen, maar nu krijg je net zo'n leuk spul in België als toen met de KVK regeling. Er zitten er nu enkel minder shots in per cake.

België, here I come, yihaaaaaa

en toch is het principe 500 gram in belgiê beter,
de bombette´s bevatten meer SAS en ook flash.
nu heb je bijvoorbeeld weinig schoten in een salute cake of een waaier.
nu is het mogelijk om meer effecten of meer de zelfde effecten te schieten.
of er een finale achter te plakken die groter uitpakt door de regel geving omtrend meer SAS.
nederland verkoopt 500 grammers met slappe bursts, slappe boeketen, en slappe effecten. in belgie is dit anders daar is het van betere kwaliteit zowel productie als effecten.
en het is betaalbaar.

Betreft die slappe boeketten ben ik het absoluut niet mee eens.
Heb je de afgelopen tijd gezien wat Rubro, Royal, Wolff, Bonfireworks en zo noem ik even een paar wel niet op de markt gezet hebben qua effecten, bursts?
Voorheen was België duidelijk de meest baggere in siervuurwerk, dit krijgen ze nu weer terug en nu is het aan de Nederlandse overheid om te beslissen om mee te gaan met deze 'vuurwerkwedloop'

Betreft die slappe boeketten ben ik het absoluut niet mee eens.
Heb je de afgelopen tijd gezien wat Rubro, Royal, Wolff, Bonfireworks en zo noem ik even een paar wel niet op de markt gezet hebben qua effecten, bursts?
Voorheen was België duidelijk de meest baggere in siervuurwerk, dit krijgen ze nu weer terug en nu is het aan de Nederlandse overheid om te beslissen om mee te gaan met deze 'vuurwerkwedloop'

Het zou helemaal top zijn als België de prijzen van hun producten goed laag houd. Zo creëer je misschien een prijzen oorlog met Nederland. Wat weer extra gunstig is voor onze portemonnee.

Ik ben benieuwd hoe Nederland met de 500 grams regeling in België omspringt.
Misschien krijgen we straks wel weer leuke krantenkoppen.
Levensgevaarlijk vuurwerk in de Belgische winkels!
Of misschien gaat Nederland wel naar de 1000 gram om weer een voorsprong op België te nemen.
Ik denk dat het voor ons alleen maar nog gunstiger gaat worden de komende tijd.

Ik denk dat het merendeel van de verkooppunten kiest voor een product uit NL vanwege de kosten die het CE met zich mee brengt.

Ik denk dat de verkopers niets hoeven te vrezen met slechtere verkoop.
De beide landen hebben immers 500 gram.
Of dat je nu 15 of 25 gram hebt, dat ziet de doorsnee consument niet.
De liefhebbers zien dat wel en zullen wellicht naar België trekken om mooier spul te halen, velen zullen ook in het land blijven om te genieten van de hoge kortingen, de goede service en het niet te hoeven riskeren van een boete.

Ik mag inderdaad hopen dat de prijzen laag gehouden worden, dat we nu niet omdat we juist zwaarder vuurwerk gaan treffen in België, meer gaan betalen.
Dat we geen praktijken krijgen waar we 50 euro moeten betalen voor een 20 shots 500 gram cake.
Essentieel is nu dat België de prijzen laag blijft houden, we blijven allemaal Nederlanders en of je nu veel geld te besteden hebt of weinig, hoe minder hoe beter. En dat laat de kortingsacties van verschillende vuurwerkwinkels wel zien in ons land.

Misschien treffen we wel weer die krantenkoppen aan, maar dat maakt niet zoveel uit.
Er is een uitspraak in het Engels 'Bad publicity is good publicity'
Dat zou best nog wel weer eens kunnen, want hoe meer ze er een hype van maken, des te meer deze winkels in beeld zijn, des te meer reclame, des te meer mensen uiteindelijk toch naar België gaan, het risico aangaan en Nederland misschien wel meegaat om geen belasting te missen.

Duurste 500grammer zal net zo duur zijn als de goedkoopste in Nederland!!
Een quote van Tony die een paar dagen geleden in België was. Ik weet niet of ik dit helemaal moet geloven maar als dit echt zo is dan heeft de nederlandse overheid een probleem denk ik. Iedereen gaat massaal naar belgië:devil:.

Ja, dat is een mooie uitspraak om een ieder warm te maken voor België.
Maar daar geloof ik helemaal niets van, dat is te mooi om waard te zijn.
Eerst zien dan geloven.

Dat belgie naar 500 gram gaat en hierdoor meer mensen de grens over gaan om vuurwerk te halen, kan betekenen dat er meer controles komen. De politie
heeft immers geld te kort en boetes zou goed voor de kas zijn.

De 500 grammers die nu al verkocht worden, zijn al veel duurder dan de goedkoopste 500 grammer uit nederland, dus deze uitspraak gaat helaas niet op.

Back
Bovenaan