Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2024/2025

Vuurwerk aan

In het RACT staan de regels waaraan consumentenvuurwerk moet voldoen.
In het Vuurwerkbesluit staat hoe de consument(particulier) met consumentenvuurwerk om dient te gaan.
In het feitenboekje staat de feitcode voor de overtreding.
In de Richtlijn Strafvordering Vuurwerkdelicten staan de straffen op het overtreden van die wetten.
Thabks voor deze indeling, zit nu een beetje rond te zoeken hierin maar xie dus nergens iets over 1.3g staan

*SORRY VOOR HET VERVUILEN VAN DIT TOPIC*

Pfff ontzettend balen dat Noi Z is afgekeurd
Wij hebben inmiddels van Rubro ook minder goed nieuws vernomen.

Op hetzelfde schip van de Funky 3 en de Pyro 5 zit ook de grootste lading Color Hypnose van Rubro...

Wij gaan vandaag onze bestellers daarover informeren.
Pff dikke drama weer maar niet alleen voor de freaks. Winkeliers zijn weer mega druk met communiceren, in overleg iedereen een passend alternatief bieden en of credit nota's maken en geld terug storten. Ik zie de mail wel verschijnen

Ik heb hier al eens wat aandacht aan besteed in onderstaande post:
Thabks voor deze indeling, zit nu een beetje rond te zoeken hierin maar xie dus nergens iets over 1.3g staan

*SORRY VOOR HET VERVUILEN VAN DIT TOPIC*

Heeft iemand nog een kooi over? :p

BUiten dat ik het uitzoekwerk tof vind hebben we weinig aan conclusies, tenzij je rechtsgeleerd bent dan hecht ik er een stuk meer waarde aan. Zelfs in dat topic is iedereen het er onder jouw bericht al niet mee eens dus er is gewoon geen eenduidige regel die bescikbaar die het ons vertelt hoe het zit(of staat)

Even om de kooien en classificatie te verduidelijken. Voor zover ik uit de verschillende wetgevingen kan halen: de gevarenklasse is een ADR aanduiding. ADR is (voornamelijk) gericht op bedrijfsmatig/grootschalig vervoer van gevaarlijke stoffen, waaronder vuurwerk.

Bezit en/of vervoer van 1.3G/1.4G door consumenten is nergens gespecificeerd. De RACT wijst namelijk F2 aan als consumentenvuurwerk, dat bij maximaal benutten van de specificaties, op 1.3G uit zou komen. Als consument mag je dus wél 1.3G opslaan en vervoeren, mits je binnen de rest van de regels blijft, zoals max 25kg en moet legaal zijn.

Er zijn nog een aantal losse cakes afgekeurd uit assortimenten van Wolff. Even uit mijn hoofd: super triple forge en four heroes. Meeste wordt opgelost door bijvoorbeeld four heroes twee keer de king Kong cake uit te leveren. Of een omlabeling van hetzelfde product/cake. Ik post later in ons topic hoe we een en ander oplossen, maar meest zullen we de oplossing van de importeur volgen. Enkel double conquest kunnen wij in zijn geheel niet uitleveren wegens afkeur.

Er zijn (vooralsnog) geen compounds afgekeurd. Tenzij ilt nog eens een bunker bezoek plant natuurlijk hoeven we hier niets meer te verwachten gelukkig. Wat dat betreft lijkt Wolff er behoorlijk genadig van af te komen 👍

Bron is de importeur overigens 🙃

Ik kan ze geen ongelijk geven. Stel dat je voor je werk een grote groep mensen beschikbaar hebt, die gratis voor je testen (forumleden). Ik zou er ook gebruik van maken om mijn werk goed te doen. (In hun oog doen ze hun werk goed want het gevaarlijke vuurwerk wordt niet op de markt gebracht).
Kunnen we het forum niet achter een login zetten 🤪 kan men niet "zo maar" mee lezen

Andere wikkel erom en doorverkopen. Zo werkt dat als jaren.

Of in Duitsland verkopen. Zie je nu al gebeuren. Meeste ligt toch daar in de bunkers.

Vraag me alleen af wat ze met al die producten in kooi doen die te laat binnen gaan komen. Als die wet doorgevoerd wordt kan je het niet meer kwijt in Nederland. Dan moet het wel naar Duitsland/België.

Nope maar dan heb je 1.3G in je bezit en dat mag niet :yes:
Dit was toch 1 van de redenen waarom men van gekooid vuurwerk afwil omdat het met kooi WEL verkocht mag worden in NL en zodra de kooi eraf gaat,dat het dan 1.3G is en dus feitelijk illegaal is geworden ??
Of vergis ik me nu heel sterk ??

Overigens,zag ik nog wat iets,wat te laat zou komen.
Nogmaals ik heb niet alle pagina's hier doorgespit,dus indien dubbel,sorry daarvoor.

Waarschijnlijk te laat voor uitlevering:
Pyro 5 van Rubro,draadje waarin het vermeld staat:

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan