Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2024/2025

Ik kan je vertellen dat de 'afgekeurde' producten direct naar belgie en duitsland gaan. Voorbeelden zat te noemen.
Op de website van ILT staat het volgende:

'De importeurs zijn met een last onder dwangsom verplicht om deze artikelen van de markt te halen en te (laten) vernietigen.'

In de praktijk wordt het dus niet altijd vernietigd?

Wij hebben inmiddels van Rubro ook minder goed nieuws vernomen.

Op hetzelfde schip van de Funky 3 en de Pyro 5 zit ook de grootste lading Color Hypnose van Rubro...

Wij gaan vandaag onze bestellers daarover informeren.
Is al bekend dat die boot te laat binnenkomt dan?
Komt deze niet tussen kerst en oud en nieuw aan?

Uit Duitsland mag je geen 1.3G meenemen. Die wordt gewoon in beslag genomen en krijg je de boete "f2 niet in de RACT" voorgeschoteld. Zelfde catergorie straf als F3
Hierover vandewek contact gehad met IPLO dit is wat ze mij hebben verteld.

Goedendag,

Op 6 december heeft u een vraag aan ons gesteld.
In antwoord op uw vraag geven wij de volgende informatie:
De ADR klasse gaat meer over het vervoer en opslaan van vuurwerk door de ondernemer. Voor de 25 kg als particulier is het van belang of het gaat om vuurwerk dat in Nederland is toegestaan.
In Nederland zij sinds 2020 een aantal artikelen verboden (zoals F3 vuurwerk, vuurpijlen en knalvuurwerk).

Hierover vandewek contact gehad met IPLO dit is wat ze mij hebben verteld.

Goedendag,

Op 6 december heeft u een vraag aan ons gesteld.
In antwoord op uw vraag geven wij de volgende informatie:
De ADR klasse gaat meer over het vervoer en opslaan van vuurwerk door de ondernemer. Voor de 25 kg als particulier is het van belang of het gaat om vuurwerk dat in Nederland is toegestaan.
In Nederland zij sinds 2020 een aantal artikelen verboden (zoals F3 vuurwerk, vuurpijlen en knalvuurwerk).

1.3G is als consument NIET toegestaan in Nederland.

1.3G is als consument NIET toegestaan in Nederland.
Niet om jou te bashen maar zou je weten waar dit staat in de wetsbepaling? Onze kooi producten zijn namelijk ook 1.3g, zodra de winkelier je kooi loshaalt is het in feite weer 1.3 ipv 1.4 g dus hebben we als consument beschikking over 1.3g vuurwerk.

En ook gek dat dan iplo foutieve info verstrekt.

Is al bekend dat die boot te laat binnenkomt dan?
Komt deze niet tussen kerst en oud en nieuw aan?
Tussen Kerst en Oud & Nieuw is in ieder geval niet op tijd. Als jij op de 28e jouw bestelling op komt halen dan heb je er niet zoveel aan als het schip op bijv. die dag binnenloopt. Dan moet het schip immers nog gelost worden, de containers geklaard door de Douane, vervoer van de haven naar de Importeurs-opslag in Dld, de container(s) uitpakken en vervolgens alles uitrijden naar de winkeliers. Daar gaat alles tezamen ook nog heel wat tijd inzitten (lees meerdere dagen). Oftewel behoorlijk wat onzekerheid en afhankelijkheden.

Niet om jou te bashen maar zou je weten waar dit staat in de wetsbepaling? Onze kooi producten zijn namelijk ook 1.3g, zodra de winkelier je kooi loshaalt is het in feite weer 1.3 ipv 1.4 g dus hebben we als consument beschikking over 1.3g vuurwerk.

De kooien mogen ook helemaal niet door de winkelier losgehaald worden, dat is het ding. Ze doen het wel, maar in feite mag het niet.

Vanuit het topic Freakacties,vuurwerkpap,had vuurwerk Pap nog het volgende te melden:

Vandaag even wat minder nieuws te melden helaas! Zoals jullie weten is er wat afkeur geweest van Broekhoff en ook vandaag iets van Rubro, maar dat heeft gelukkig voor iedereen GEEN impact in het uitleveren van de artikelen. Voor de Head Hunter leveren we een 100% omlabeling uit (Double Defense).

Echter hebben we ook bericht gehad dat een aantal artikelen waarschijnlijk te laat gaan komen. Zeker te laat zijn deze drie artikelen:

Funky 3
Pyro 5
Silver Ice

Ik heb niet alle pagina's gelezen hier,dus weet niet of het al bekend was hier.
Indien dubbel,mag iemand dit bericht wissen.
Hopelijk is er nog wat oude voorraad van de silver ice. Was er wel benieuwd naar

En ook gek dat dan iplo foutieve info verstrekt.
Iplo is heel kort door de bocht maar feitelijk wel juist.

Zodra er op een doos “1.3G” staat mag het in Nederland niet.
Niet ingevoerd, vervoerd, voor handen, verkocht, opgeslagen of afgestoken.
Het mag niet.

De kooien mogen ook helemaal niet door de winkelier losgehaald worden, dat is het ding. Ze doen het wel, maar in feite mag het niet.
Is er een topic met meer info hierover ik zoek me al weken suf naar info over dit soorr dingen maar kan ten eerste in de wetten en regels vrij weinig vinden en ook op ibternet is het maar wazig.

Tussen Kerst en Oud & Nieuw is in ieder geval niet op tijd. Als jij op de 28e jouw bestelling op komt halen dan heb je er niet zoveel aan als het schip op bijv. die dag binnenloopt. Dan moet het schip immers nog gelost worden, de containers geklaard door de Douane, vervoer van de haven naar de Importeurs-opslag in Dld, de container(s) uitpakken en vervolgens alles uitrijden naar de winkeliers. Daar gaat alles tezamen ook nog heel wat tijd inzitten (lees meerdere dagen). Oftewel behoorlijk wat onzekerheid en afhankelijkheden.
Helder, was gewoon oprecht benieuwd of het niet alsnog haalbaar zou kunnen zijn als het schip bijvoorbeeld de 26e ingeklaard word.
Ik ga er maar vanuit dat ik voor een aantal artikelen vervangers uit moet zoeken, dan valt het ook niet tegen tijdens de afhaaldagen.

Is er een topic met meer info hierover ik zoek me al weken suf naar info over dit soorr dingen maar kan ten eerste in de wetten en regels vrij weinig vinden en ook op ibternet is het maar wazig.

Meeste info kan je verkrijgen bij de winkeliers, die weten meestal al weer. Ik geef je wel groot gelijk dat het een wir war aan chaos in qua regels.

Op de website van ILT staat het volgende:

'De importeurs zijn met een last onder dwangsom verplicht om deze artikelen van de markt te halen en te (laten) vernietigen.'

In de praktijk wordt het dus niet altijd vernietigd?
Andere wikkel erom en doorverkopen. Zo werkt dat als jaren.

Vuurwerk aan
Niet om jou te bashen maar zou je weten waar dit staat in de wetsbepaling?
In het RACT staan de regels waaraan consumentenvuurwerk moet voldoen.
In het Vuurwerkbesluit staat hoe de consument(particulier) met consumentenvuurwerk om dient te gaan.
In het feitenboekje staat de feitcode voor de overtreding.
In de Richtlijn Strafvordering Vuurwerkdelicten staan de straffen op het overtreden van die wetten.

Heel vervelend deze bak ellende aan afkeur.
Zelf bestelde ik al amper nieuwe producten omdat ik moeilijk met teleurstelling kan omgaan🤌 en voor bewezen kwaliteit ga.

Na het lezen van deze topic maar besloten om bij mijn huidige plan te blijven.

Back
Bovenaan