Artikelen die niet binnenkomen of zijn afgekeurd 2023

Hoe langer ik erover nadenk, hoe absurder ik het idee vind dat ze die boel hier pas gaan keuren als alles al binnen is en klaar is om uitgeleverd te worden…

Wanneer moeten ze het dan keuren? Opslag van vuurwerk kost ook hoop geld. Hoe later de importeur het binnen krijgt hoe gunstiger gok ik?

Wat een ellende... 9 boxen besteld van Magnum/Broekhoff waarvan er 7 afgekeurd zijn of niet op tijd binnen komen.
Vroeg bestellen loont dus helaas ook niet meer tegenwoordig...

Inderdaad en het lullige is dat de meeste mooie freak acties voorbij zijn. Sta je dadelijk te kijken en moet je de volle mep betalen, zeker wanneer je je geld terug wilt in plaats van vervangers, want dat wordt nog wat, hoe vind je waardige vervangers voor juist de beste boxen die er te koop waren bij Magnum (of een ander merk natuurlijk).

De Nederlandse ambtenaar in zijn puurste vorm. De branche werkt zich uit de naad om vanuit zichzelf het product vuurwerk nog veiliger en hufter proof te maken. Instabiele potjes weg, ja zeggen op single shots weg, ja zeggen op matjes weg, ja zeggen op pijlen weg…. overal in meegaan ondanks dat de buurlanden alles vrolijk blijven verkopen…. En wat is het resultaat? Een ILT die op de Maasvlakte met windkracht 10 je product gaan afkeuren omdat er vonken wegwaaien en weet ik veel wat. Je geeft ze een vinger en willen je arm…..

Eerst alles in kooien willen stoppen en nu zijn kooien weer gevaarlijk en gaan ze daar weer over lopen mekkeren. Walgelijk land zijn we. Kotsmisselijk word ik er van.

Dat moest er even uit.

Iemand noemde het idee om de keuring in china te laten plaatsvinden, lijkt mij een goed idee

De spullen worden al in China gekeurd. Nederland vind dat uiteraard niet goed genoeg. Die moeten het hier met heren in een intelligente lichtgevende jas, een helm op met een vergrootglas en een db meter in de hand nog eens zelf zien.

Enige nieuwe product dat ik heb besteld is afgekeurd :bonk: hopen dat de omlabeling wel gewoon in handen komt maar dus wel laatste keer dat ik 1e jaar nieuw veelbelovend product koop. Deed ik al zo weinig mogelijk vanwege de ILT idioterie.

De Nederlandse ambtenaar in zijn puurste vorm. De branche werkt zich uit de naad om vanuit zichzelf het product vuurwerk nog veiliger en hufter proof te maken. Instabiele potjes weg, ja zeggen op single shots weg, ja zeggen op matjes weg, ja zeggen op pijlen weg…. overal in meegaan ondanks dat de buurlanden alles vrolijk blijven verkopen…. En wat is het resultaat? Een ILT die op de Maasvlakte met windkracht 10 je product gaan afkeuren omdat er vonken wegwaaien en weet ik veel wat. Je geeft ze een vinger en willen je arm…..

Eerst alles in kooien willen stoppen en nu zijn kooien weer gevaarlijk en gaan ze daar weer over lopen mekkeren. Walgelijk land zijn we. Kotsmisselijk word ik er van.

Dat moest er even uit.
Hearhear, mag op deze pagina ook nog wel even zichtbaar zijn :applause:

Dat moest er even uit.

Het ligt nooit aan de branche zelf he?

Het hoeft niet veel te zijn ze kunnen een paar compound laten afleveren en dan pas de 'rest' laten verschepen. Waarom pas als alles binnen? Ik weet niet hoe het allemaal geregeld word, maar het lijkt me vreemd dat er pas na alle voorbereidingen tot aan december gekeurd moet worden om dan ook nog eens vlak voor oud en nieuw af te keuren.

Ik stap volledig over op DE/prof vanaf volgend jaar ....
klaar met in NL bestellen, laatste dagen het halve land doorrijden, uren wachten op je bestelling en de helft of meer is afgekeurd.

Echt… Je schaamt je toch kapot. We hebben het over cat.1 vuurwerk hier hè. Mijn familie en vrienden bij Napels liggen onder tafel van het lachen als ik ze dit laat zien. Een Nederlander in een notendop.

Maar goed we dwalen af. Sorry.

Echt… Je schaamt je toch kapot. We hebben het over cat.1 vuurwerk hier hè. Mijn familie en vrienden bij Napels liggen onder tafel van het lachen als ik ze dit laat zien. Een Nederlander in een notendop.

Maar goed we dwalen af. Sorry.
Je dwaalt niet af, je hebt gewoon een goed punt.

Het ligt nooit aan de branche zelf he?
Welke bedoel je dan; de importeur die nog probeert gewoon goede kwaliteit op de markt te zetten; zij die rekening houden met de ILT keuringsfetish en vooral op safe alvast vooral 20mm (en 25mm) zonder kooi inbrengen en de traditie te verwateren; zij die elk jaar weer vrijwillig een kootje van de vuurwerk vinger laten afhakken; of zij die zelfs dit jaar nog flirten met grenzen van het illegale bv door knerrrotjes aan te bieden die exact op nitraten lijken?

:frusty: idd, ze doen het allemaal lekker samen. De een uit een soort regelfetish, de ander om z'n financiële hachie te redden, de ander omdat ie op een andere manier schijt heeft aan de traditie.

Over 5 a 10 jaar, als er dan nog vw toegestaan is, kijkt men terug en huh was er toen 30mm?! Met 25gr per shot?! En dat was legaal?! Woooooow, dat was kwaliteit!!! En is de massa tevree met het pruttelpruttel want memorie van een zeekoe.

Het lijkt er op dat ik mazzel heb met mijn producten, de nieuwe producten die ik heb besteld zijn voornamelijk van EVO en Pangu en die staan er (nog) niet bij. Weet iemand of er nog merken gekeurd moeten worden?

Ik vraag me ook af wat de reden is dat deze producten allemaal afgekeurd zijn, een 1.2" compound zal niet zijn omgevallen tijdens de test lijkt me. Gaat het dan alleen om de breedte en/of de hoogte? Dat is allemaal heel erg afhankelijk van de (weers) omstandigheden lijkt me. Diep triest voor iedereen die deze mooie producten heeft besteld, hopelijk krijgen jullie mooie vervangers!

Back
Bovenaan