Alpeco Fireworks [Kapellen]

22.01.08 - VERKOOP AAN PARTICULIEREN !

Wij hebben via verschillende kanalen vernomen dat veel mensen denken dat je bij Alpeco enkel vuurwerk kan kopen wanneer je in het bezit bent van een KVK- en B.T.W.nummer ! Niets is minder waar !!! Het is inderdaad zo dat Alpeco één van de weinige vuurwerkbedrijven is waar nog spektakelvuurwerk, onder bepaalde voorwaarden, verkrijgbaar is. Deze voorwaarden vind je terug in de rubriek "Wetgeving" van onze website. Maar naast dit professioneel vuurwerk is Alpeco ook de marktleider inzake verkoop van feestvuurwerk voor particulieren. Iedereen, vanaf 16 jaar, kan bij ons vrij en het ganse jaar door dit soort vuurwerk aankopen. Indien u twijfelt of wanneer u hierover vragen heeft, aarzel dan niet om ons te contacteren.

Stond op de site.

Ik heb zelf een vraag over de site van ALPECO. Nu wil ik dit jaar een aantal profblokken nemen maar nu ben ik verliefd op een aantakl blokken omdat het plaatje dat er bij stond echt te mooi was. Zijn die plaatjes echt het effect wat er uit komt of is dit niet helemaal zo. Ik bedoel als je bijvoorbeeld een 19sh potje pakt staat er van alles mooi op maar de effecten zijn veel ander... Is dit bij die plaatjes van die profblokken ook het geval?

Laatst bewerkt:
Ja het is echt het effect zoals het op het plaatje staat maar hou er rekening mee dat bij sommige fotos meerdere rijen of schoten doorelkaar staan door de lange sluitertijd.

Helaas Vuurwerkvrienden ik heb slecht nieuws van Bombone gehoord Toen hij alpeco een vraagbericht stuurde, Hij zei het volgende:'' Zijn de Glasfiber mortieren alleen met kvk te koop bij jullie? Antwoord van Alpeco Helaas we zijn gestopt met de verkoop van glasfiber buizen.

Groeten Thundering.:bye:

Tja jongens... nog wel ff wachten tot 2009. Wanneer owrdt mij aanderaden naar Beglia te gaan? En over die KvK regels nog een vraagje; controleren ze echt alles zoals brandblusser? Ik ga dit jaar namelijk naar Alpeco en ja...wel wat info nodig natuurlijk!

Mvg

Dit zijn de regels welke in acht moeten worden genomen.
http://www.alpeco.be/downloads/richtlijnen_vervoer.pdf
Van wat ik van mensen gehoord heb worden deze regels strikt in acht genomen.

Ja en wanneer is de beste tijd om te gaan eigenlijk?
Niemand kan je een garantie geven dat je op bepaalde tijden geen risico zou lopen.
Dat risico blijft altijd aanwezig, of je nu in januari gaat of in december.

Ik weet dat je niet veel aan het antwoord hebt, maar het is niet anders.

:bye:

Helaas Vuurwerkvrienden ik heb slecht nieuws van Bombone gehoord Toen hij alpeco een vraagbericht stuurde, Hij zei het volgende:'' Zijn de Glasfiber mortieren alleen met kvk te koop bij jullie? Antwoord van Alpeco Helaas we zijn gestopt met de verkoop van glasfiber buizen.

Groeten Thundering.:bye:

Zeer ongunstig denk ik.
Ik ben als de dood dat mensen nu bommen scoren en dan er achter komen dat zij geen mortieren kunnen kopen bij Alpeco. Ik houd mijn hart oprecht vast.

Damn! Dit nieuws is voor mij persoonlijk niet belangrijk (al kon ik aan shells komen, dan zou ik dat nog niet willen) maar ik vrees heel wat ongelukken omdat mensen zonder verstand van zaken vanuit pvc gaan schieten. Goede mortieren zijn nu heel wat moeilijker te verkrijgen. Hopen dat de handelaren ze standaard bij (gaan) leveren...

Zeer ongunstig denk ik.
Ik ben als de dood dat mensen nu bommen scoren en dan er achter komen dat zij geen mortieren kunnen kopen bij Alpeco. Ik houd mijn hart oprecht vast.
Ik ben het helemaal met je eens, waarschijnlijk gaan mensen nu ook die dingen met andere buizen afschieten of op een open gebied afsteken.

Eindelijk gaat knal weer vooruit Sinds de steeds verscherpende wetten.

Eindelijk gaat knal weer vooruit Sinds de steeds verscherpende wetten.

Net Re:Bericht van alpeco gehad.

Mijn vraag was:
Ik was zeer tevreden over het knal van jullie, Maar sinds de verscherping zijn de regels van is het knal een beetje achteruit gegaan van jullie.
Zo had ik ooit eens knallers van 2gram en die knalde heerlijk echt iets om voor alpeco te komen, Maar nu is alles naar 0,9gram gegaan en zo ook de knal achteruit. En omdat je die overal kan kopen is het niet echt zo'n must have om naar jullie te gaan..

En ik herinner me dat de Nitrate Thunder van jullie onder feestvuurwerk viel. Waarom nemen jullie dan niet terug en maak je er spektakelvuurwerk van en moet je er kvk hebben. Daar zou ik echt weer voor naar jullie gaan.

Maar nu heb ik van mijn bron gehoord dat jullie weer 2 grams nitrate en zo ook 2grams vlinders. Is dit waar want dan zou denk heel vuurwerkwerled weer blij zijn.

Antwoord Alpeco:
Volgens de laatste gegevens zullen we dit jaar 2 grams nitraten en vlinders binnenkrijgen.

Ik denk aan nitrate aan Nitrate Thunder en Bij vlinder aan de bsc van alpeco maar in de zwarte doos met 2gram flash. Maar ik denk geen trueno's omdat een no3 al 1.83gram bevat en verboden gaat worden..

Ik weet niet of het in deze topic thuis hoort.
Maar ik zag dat ze 3 nieuwe fonteinen hadden: 20GR Silver Fountain, 20 en 50gr. Crackling Fountain.
En een zak met 1 kg zwarte rookpoeder weet iemand wat dit inhoud?
Hier een foto:
l_product163.jpg

Verder zag ik nog allerlei Batterijen (spektakelvuurwerk).

Laatst bewerkt:
Die zak met rookpoeder is allesbehalve nieuw, deze verkopen ze al jaren. Had volgens mij ooit eens begrepen dat je de rook zelf in een koker of iets moest doen en er dan een lont in doen voordat het werkt. Beetje vaag verhaal, maar je moet in ieder geval zelf aan de slag met dat poeder wil je er een rookbom/staaf/potje van kunnen maken.

Misschien dat iemand hier ervaring mee heeft en er meer over kan vertellen.

Dit stond er op de site van Alpeco:
11.02.08 - NIEUWE OPENINGSUREN

Wij vestigen er uw aandacht op dat de openingsuren voor 2008 enigszins anders zijn (meer en langer open) dan vorig jaar. Raadpleeg zeker deze rubriek alvorens u een bezoek brengt aan Alpeco buiten het seizoen !

Hier het linkje met de tijden: http://www.alpeco.be/openingsuren.aspx

Goed nieuws dus!

LAATSTE NIEUWS

09.05.2008 - Big Spanish Cracker
De "Big Spanish Cracker" zijn vanaf heden vrij te koop voor buitenlandse particulieren !

LAATSTE NIEUWS

09.05.2008 - Big Spanish Cracker
De "Big Spanish Cracker" zijn vanaf heden vrij te koop voor buitenlandse particulieren !

Klopt. Ik was afgelopen week bij Harry Loots (was er toevallig in de buurt op vakantie) en toen kreeg ik een doosje van hem mee "om te proberen". Ik zag op de achterzijde de aanduiding "Spektakelvuurwerk" staan, maar Harry gaf aan dat het keuringsnummer drie weken geleden was afgegeven en deze dus nu vrij voor consumenten verkrijgbaar is. het achteropschrift zal dus aangepast gaan worden.
Ik kende deze knaller dus totaal niet (was altijd gewoon tevreden met de Trueno's toen ze er nog waren), maar ik heb ze inmiddels getest (ik wou ze niet bewaren). Ze knallen naar mijn gevoel net iets harder dan de Chooet Bangers van Original. Alleen vind ik van laatstgenoemde de wikkel natuurlijk veel mooier. :cool:

Aardige kerel trouwens, die Harry. Ik kwam er natuurlijk aanzetten met vier kinderen en mijn vrouw. We verlieten de zaak weer met een zak vol partypoppers die mijn kinderen kado hadden gekregen van 'm. Maar excuus, ik ga offtopic :bonk:

Groetjes,
Cameo

Wikkeltje zegt natuurlijk niks over de Inhoud lijkt me he :p Je kan het nog zo mooi verpakken, als het vuurwerk zélf op niks trekt schiet het als nog niet op.

Maar het klopt inderdaad dat ze goedgekeurd zijn.

... Wikkeltje zegt natuurlijk niks over de Inhoud lijkt me he :p Je kan het nog zo mooi verpakken, als het vuurwerk zélf op niks trekt schiet het als nog niet op.
...

Daar heb je helemaal gelijk in, RedBaron. Al zijn wij Museum-dudes natuurlijk nog wel eens bijzonder gevoelig voor bepaalde artwork. Gelukkig presteert de Chooet Banger ook uitstekend. Een goede balans dus :cool:

Hier nog een foto van de Big Spanish Cracker. Ik vind 'm overigens keurig afgewerkt. Het lontje had wel iets langer gemogen, vind ik.

(meer foto's in het Museum)

Groetjes,
Cameo

Vandaag even een bezoekje gebracht aan Alpeco en Edruco.
Lekker rustig rond deze tijd. :D
Mini Pirats bij Alpeco zijn van een ander merk nu, het zijn nu Batman's Batflash.
10 Pakjes van gehaald om te testen, hier een foto:
IM000224.jpg

Ook bij edruco maar meteen even een doos Petard Hua Liang 873 meegenomen.
IM000221.jpg

Over 2 weekjes weer terug om wat siervuurwerk en matten te halen. :)

Groeten.

Vraagje @ Bong.

Die Batflash strijkers, dat zijn toch hele oude strijkers.

Of zijn dat andere.
Harry Loots, verkocht ze een paar jaar geleden, en die zaten in een geel doosje.

Weet niet of het oude zijn, wat ik wel weet is dat ze heel goed knallen voor hun formaat.
Vind ze een stuk beter dan de meeste mini strijkers.

Gr

Back
Bovenaan