Alpeco Fireworks [Kapellen]

Als iets schaarser wordt dan wordt het over het algemeen duurder...
Want er wordt in dit geval niet voor gekozen om het uit het assortiment te halen omdat het bijvoorbeeld niet goed verkoopt...
Jammer is het wel dat Alpeco en wij daarmee ook de dupe moeten worden van het gedoe met rederijen en dergelijke...

Wat betreft die grote dure blokken. Die gaan er toch uit. Wat ik begrepen heb, is dat China geen blokken meer als zwaarder dan 30Kg brutto meer toelaat voor transport onder de 1.4G klasse.

Gaat het hiet over Totaal gewicht van een blok dus kruit en stopkruit en karton?

of alleen de blokken zoals de 548sh blokken en die blokken?

30kg bruto lijkt me 30kg bruto. vorm/schots/maatvoering is ondergeschikt, dat bijv. die 548 nagenoeg onhandelbaar is is een andere discussie.

Met die absurde prijsstijgingen komt straks niemand meer, ik vond alpeco de laatste jaren toch al achteruitgaan zowel kwa assortiment, service en prijzen.

goed bezig alpeco vooral doorgaan zo:frusty:

goed bezig alpeco vooral doorgaan zo:frusty:

Ja, ik vind die prijsstijgingen ook achterlijk hoog.
Ja, ik vind dat er "vroeger" mooiere blokken waren.

Maar vergeet niet dat Alpeco ook afhankelijk is van haar leveranciers.
Als het aan de andere kant van de oceaan inderdaad een dikke 25% duurder geworden, dan heeft Alpeco zelf ook weinig keus. Zij moeten ook het hoofd boven water houden. Zodra zij niet meer voldoende geld binnenhalen gaan ze gewoon failliet, zo simpel is het.
En als Bonbrdige er bepaalde blokken uithaalt, of als ze niet meer geëxporteerd mogen worden, dan is dat wederom iets waar Alpeco zelf verdomd weinig aan kan doen.

Service en eventuele andere leveranciers (meer merken t.b.v. assortiment) aantrekken hebben ze uiteraard wel zelf in de hand.

Laten we ook even bedenken dat niet alleen alpeco last heeft van deze prijsstijgingen vanuit de leveranciers...
Ook de andere winkels zullen er mee te maken krijgen...
Maar dat is nu misschien nog niet bekend...
Is gewoon even wachten...
Jammer is het zoiezo voor iedereen dus aub geen posts meer met dat dat jammer is of iets dergelijks want dat weten we...!

Prijsstijgingen of niet; Ik denk dat veel mensen al blij zullen zijn als de voorraden weer enigszins op orde zijn. Ik heb trouwens het vermoeden dat Alpeco één of twee rondes aan prijsindexeringen heeft gemist. Sommige artikelen hebben al jaren de prijs die ik tot voor kort zag. Dan is een prijsaanpassing naar een actueel niveau natuurlijk best even slikken, maar wel reeel.

Original houd bijvoorbeeld ieder jaar een indexering en de stijgingen zijn telkens "redelijk aanvaardbaar" voor de meesten. Maar tel je de afgelopen drie indexeringen bij elkaar op, dan schrik je toch ook best.

Het is de realiteit: alles wordt duurder. Alleen is de timing van Alpeco om deze door te voeren wat ongelukkig, vind ik. Laten we afwachten hoe Alpeco reageert na Red Barons' feedback.

Cameo

Alpeco heeft al jaren problemen met de voorraad en van de prijzen word je ook niet vrolijker.

ik hoop dat ze ervanzelf nog een keertje achter komen, ze pakken meer dan genoeg marge op het vuurwerk wat ze verkopen!

maar er zijn meer en goedkopere wegen naar "rome" geen alpeco meer voor mij.

Wet en regelgeving (keuringen) hebben ze ook niet zelf in de hand.

(Uiteindelijk sloot het walhalla ergens in november 1999)

Ik heb inmiddels contact gehad met Alpeco. Helaas het is niet anders. Het is in opdracht en alleen bedacht door Mr Zangh. Het personeel van Alpeco zélf (Xavier en dergelijke) Is hier allerminst blij mee. En hebben dat ook duidelijk kenbaar gemaakt aan Mr Zangh.

Het beruchte blok wat met meer dan 100 Euro in prijs gestegen is. Is helaas geen typ fout. Maar moest echt zo in opdracht van Zangh aangepast worden. Men heeft er ook geen verklaring voor.

Ik heb tevens aangekaart dat de reacties op het Internet inmiddels vollop binnen lopen. Dat was men inmiddels al wel duidelijk (er wordt echt wel meegelezen). Ook E-mails van boze klanten komen vollop bij Alpeco binnen.

Ergens hoop ik dat het Mr Zangh tot nadenken zet deze idiote stap. Hopenlijk misschien door de massale reacties die het teweeg brengt. Ik wil hier nogmaals even benadrukken dat het eprsoneel van Alpeco geen blaam treft. Zei voeren slechts de opdracht uit in deze. En vinden dit echt niet leuk.

tja, de economie zit daar in china in een stroomversnelling, we zullen het wel aan meer dingen naast vuurwerk gaan merken.
zuur voor ons, maar als het van hogerhand komt is er niet veel aan te doen.

Laatst bewerkt:
goede reactie redbaron! hoppelijk komen de voorraden wel optijd op orde daar kan namelijk deels wel wat aan gedaan worden, maar dat het duurder wordt en in opdracht van de grote baas daar kan niemand wat aan doen jammer genoeg. de prijzen zijn even slikken maar ik hoop niet dat het nog veel duurder zal gaan worden de komende jaren anders zijn er strak veel gedupeerde met name shows met een bepaald buget.. deze kunnen dan gewoon veel minder groot zijn omdat alles gewoon te duur is, de consument die weining meer kan kopen en besluit niets meer te kopen en gewoon kijkt naar het vuurwerk van anderen die wel zo gek zijn om zo veel te betalen.
zo gaat heel de branche naar de fillesteinen.

bedankt voor je antwoord en alpeco natuurlijk ook!

deze reactie kreeg ene Roland [X] van AVP per mail:
"De prijsstijgingen hebben te maken met de produktiekosten (een verhoging van 20 tot 30%) en de transportkosten (x3) die enorm gestegen zijn. Men mag ook niet vergeten dat Alpeco al jaren dezelfde prijzen hanteert. We hebben de prijsstijgingen van China van afgelopen jaren nooit aangerekend aan de klant. Nu was het echt nodig."

Dat heeft er zeker ook echt wel mee te maken. zonder meer. Maar de marges op vuurwerk zijn ook al enorm hoog. iets minder mag dus heus wel.

NIEUWSBRIEF ALPECO 19 SEPTEMBER 2008

Beste vuurwerkliefhebber,

We starten het vuurwerkszeizoen met een "KNALLER" van een promotie !

Wanneer u op zaterdag 27 september bij Alpeco Fireworks te befaamde Chinese rol "Connector" koopt kost die slechts 58,00 €uro !
(De normale verkoopprijs is 88,00 €uro). EEN KORTING VAN 34 % !

Deze Chinese rol bestaat uit 4 rollen van 3 meter die vlot aan elkaar kunnen gekoppeld worden door een clicksysteem. Zodoende krijgt u eigenlijk een échte Chinese rol van 100000 shots !

Heel belangrijk is dat deze rol vrij te koop is, dus ook voor particulieren. U hoeft dus niet in het bezit te zijn van een KVK-nummer en/of een B.T.W.-nummer.
Let wel op : dit artikel is enkel vrij verkrijgbaar voor personen die in het buitenland wonen en dit ook meenemen naar het buitenland. Belgen moeten eerst een schriftelijke toelating halen bij het politiebureel in hun woonplaats.

In bijlage vindt u een afbeelding van de "Connector" !

Klanten die op 27/9 grote hoeveelheden wensen aan te kopen adviseren wij eerst telefonisch met ons contact op te nemen zodat wij uw bestelling apart kunnen leggen.

Vriendelijke groeten,

Het Alpeco Team

Nog meer nieuws van Alpeco, maar dan rechtstreeks vanaf de website van Alpeco:

18.09.08 - NIEUWE ASSORTIMENTSPAKETTEN !!
De komende maanden worden er in totaal 11 splinternieuwe familiepaketten aangeboden. Deze zullen allemaal te zien zijn op onze website.

18.09.08 - AKTIES EN PROMOTIES 2008
Ook dit vuurwerkseizoen zullen wij op geregelde tijdstippen akties en/of promties houden. Bepaalde artikelen zullen voor een vaste periode worden aangeboden tegen een sterk verlaagde prijs ! Neem geregeld een kijkje op onze website zodat u tijdig op de hoogte bent van deze acties.

18.09.08 - PRIJSSTIJGINGEN !
De wereldwijde economische crisis heeft ook zijn invloed op de prijzen van het vuurwerk. Het grootste gedeelte van ons assortiment is gemiddeld met ca. 10% in prijs gestegen. De voornaamste oorzaken hiervan zijn de verhoogde transportkosten aangerekend door de rederijen, de sterkere Chinese munt t.o.v. de Amerikaanse dollar en de hogere kostprijs van o.a. papier en poeder

http://www.alpeco.be/nieuws_detail.aspx?n=59

Geen dank en de aanbieding van de connector liegt er niet om zou ik zeggen.
Meest positieve nieuws vind ik dat Alpeco weer van zich laat horen.!!!!

Alpeco heeft een nieuwe actie:

Beste vuurwerkfanaten,

In navolging van onze actie "CONNECTOR" op 27 september houden wij een nieuwe actie tijdens week 41 van dit jaar.
Wanneer u tussen 6 en 12 oktober bij Alpeco vuurwerk aankoopt geven wij extra GRATIS vuurwerk !

Voor een bedrag van 100 €uro tot 250 €uro > 10% gratis vuurwerk
Voor een bedrag van 251 €uro tot 500 €uro > 12,5 % gratis vuurwerk
Voor een bedrag van 501 €uro tot 1000 €uro > 15% gratis vuurwerk
Voor een bedrag boven 1.001 €uro > 20% gratis vuurwerk

Deze actie geldt enkel voor particuliere prijzen (prijs 1) en dus niet voor handelaren !

Vriendelijke groeten,

Het ALPECO Team

PROMOTIES
25 SH. MINES

Semi professionele batterij met 25 opeenvolgende mines.
Kaliber 30mm. Enkel verkrijgbaar met KVK !
Normale V.P. : 35,00 €uro Nu : 25,00 €uro.
Bij afname van 3, 6 en 18 stuks extra kortingen ! Foto volgt

Back
Bovenaan