Alles over de opleiding vuurwerkdeskundige

Hallo iedereen,

Ik zit tegenwoordig nog op de middelbare school en ben mischien van plan om later een opleiding voor PT ga doen. Ik heb dan ook van die open dagen waar je allerlij vervolgopleidingen kunt bekijken, maar daar zit pyrotechniek niet bij. Ik vind dit wel leuk omdat ik op school goed in natuur/scheikunde ben en verzot ben op vuurwerk. Mij zou het het leukst lijken om zelf vuurwerk te maken. Daardoor had ik een paar vraagjes: (ik heb dit topic al helemaal doorgespit)

In welke dingen ben je bevoegd met zo'n diploma ? zoals zelf vuurwerk maken, of alleen shows geven en vuurwerk inkopen en dan bij nieuwjaar verkopen aan consumenten.

Hoe zit het met opleidingen in het buitenland? is dat beter?

schiet je er veel mee op met zo'n diploma of kun je genoeg op de illegale manier ?

cheers,:bye:

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk niet omdat de animo er klein voor is en daarom maar een * aantal keer per jaar wordt gegeven. En daarnaast dien je ook * aantal shows praktijk ervaring te hebben :)

Waarschijnlijk niet omdat de animo er klein voor is en daarom maar een * aantal keer per jaar wordt gegeven. En daarnaast dien je ook * aantal shows praktijk ervaring te hebben :)

Weet jij hoeveel shows minimaal Gerwin? Ik ben van plan (later) ook een pyrotechnische opleiding volgen.
Ik heb nu namelijk nog maar één show waar o.a. mijn naam ook bij staat en dus één show op mijn naam heb staan.

Er word volgens mij geadviseerd om rond de 25 shows ervaring te hebben alvorens je met de opleiding/cursus begint. Voor het certificaat moet je 10 shows aan kunnen tonen.
En de opleiding heb ik toen 4 of 5 dagen achter elkaar gedaan en 's maandags het examen.

Opleiding Groot Vuurwerk en P.S.E. (Pyrotechnische Speciale Effecten)
met Elementum FX

Henk de Vries van Elementum FX is docent en examinator pyro techniek. Wanneer je graag pyro technicus (vuurwerk deskundige) wilt worden, moet je een diploma en een certificaat behalen.

De opleidingen zijn onderverdeeld in een aantal groepen:

- Pyrotechnische Speciale Effecten (PSE)
- Groot Vuurwerk (GV)
- Modules Nederlandse Wet en regelgeving

Om aansluitend op het behalen van het diploma, tevens het certificaat vuurwerkdeskundige te behalen, moet je meelopen met 10 vuurwerkshows. Hiervoor kun je eventueel terecht bij Elementum FX.

Meer informatie over de opleiding pyro technicus? Neem rechtstreeks contact op met Henk de Vries, telefoon: 0561 61 27 15.

http://www.elementumfx.nl/nl/opleiding-pyrotechniek.html

Nieuwsbericht

In de vergadering van het Centraal College van Deskundigen van 16 september jl. is besloten dat het volgen van bijscholing niet meer verplicht is tot de nieuwe vuurwerkregeling van kracht is.

De reden hiervoor is dat het proces rondom de stelselwijziging bij het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vertraging heeft opgelopen.

http://www.1kiwa.com/vuurwerk_page.aspx?id=11954

Nieuwe regeling persoonscertificatie ..........

Nieuwe regeling persoonscertificatie ..........

Hierbij voor wie geintereseerd is de nieuwe regeling persoon certificatie 2009.
Hiermee komt het regelement 2004 te vervallen.

Best wel interesant dit. Maar hoe zit het dan bij een importeur? Hoe kan je gaan werken bij een importeur? Met welke opleiding etc bedoel ik..

Ik ben wel benieuwd hoe je daar tussen komt .. Iemand die mij dat kan vertellen?

Het ligt er maar net aan wat je daar wil doen, transport en logistiek, commercie of misschien productontwikkeling. Er zullen genoeg verschillende banen zijn bij een importeur alleen is het denk ik niet makkelijk om daar terecht te komen:wink:

kan je pyrotechnische diploma halen met een mbo diploma.
en hoe duur is zo een opleiding in nederland.
ik weet al wel dat zo een cursus niet het helejaar door word gedaan maar zo nu en dan.
weet iemand nog meer info voor mij
alvast bedankt.

ik weet al wel dat zo een cursus niet het helejaar door word gedaan maar zo nu en dan.
alvast bedankt.

tjonge jonge, ben je nou echt zó lui? er staan links naar instanties die dit soort opleidingen verzorgen in dit topic.

ik wordt echt zo moe van mensen die niet even de moeite nemen om een topic door te lezen voor ze met hun onnozele vragen aankomen. luie donders:frusty:

alvast bedankt.

Ja dat kan zeker, hoewel er wel havo niveau geadviseerd word :)

Groeten

Ik heb een simpele vraag, ben gek van vuurwerk , echt gek :P Maar ! Is er later een 40 urig werk weekje aan over te houden ? Of moet je eens in de week meehelpen bij een bedrijf en kun je er niet van leven.
En dan bedoel ik dat je er een opleiding voor doet. Lijkt me geweldig om van me hobby me baan te maken.
Maar je kunt toch geen 8 uur per dag shows opbouwen?

Zou mij geen zak uitmaken al moest ik heel de dag shells pasten :P Alles beter dan magazijnwerk xD

Greeeetz

reken er maar op dat de meeste pyrotechnici dit niet als volledige baan doen. Men heeft er altijd wel een extra baan bij.

Back
Bovenaan