Alles over de opleiding vuurwerkdeskundige

ja maar ik ben aan het kijken voor een oplijding tot laborand. er is ook een bepaalde factor in chemie en daar zit dit volgens mij ook bij(het werken van vuurwerk kleuren) maar weet niet helemaal zeker.

ja maar ik ben aan het kijken voor een oplijding tot laborand. er is ook een bepaalde factor in chemie en daar zit dit volgens mij ook bij(het werken van vuurwerk kleuren) maar weet niet helemaal zeker.

Je hebt in Nederland weinig meer met chemie te maken die Chinezen regelen dat allemaal voor je. Er zit geen vast en betrouwbaar inkomen in pyrotechnicus nee

Je hebt in Nederland weinig meer met chemie te maken die Chinezen regelen dat allemaal voor je. Er zit geen vast en betrouwbaar inkomen in pyrotechnicus nee

Hoe bedoel je dat....(Er zit geen vast en betrouwbaar inkomen in)
........???????????

Dat je dit werk niet als vast werk kunt nemen, je doet het meer omdat je het leuk vind:)

eehhhh toch wel??? Ik kan er zo 4-5 opnoemen dei het fulltime doen in Nederland. Oké het is niet gemakkelijk om tot dat punt te komen, je moet immers veel werk hebben. Maar het is wel mogelijk.

eehhhh toch wel??? Ik kan er zo 4-5 opnoemen dei het fulltime doen in Nederland. Oké het is niet gemakkelijk om tot dat punt te komen, je moet immers veel werk hebben. Maar het is wel mogelijk.

ja dat bedoel ik al:shocked: 4 á 5 die het werk vast doen. laten we het er gewoon op houden dat dit werk niet vast te doen is hea:bonk:

In april heeft Kiwa een eerste audit uitgevoerd bij VCM Adviesbureau & Opleidingscentrum B.V. in het kader van de erkenning als opleider voor Vuurwerkdeskundigen.

Na controle van de lesstof en bijwoning van de (theorie- en praktijk)examens is VCM aan de hand van het auditrapport erkend als opleider. De eerste lichting geslaagde examenkandidaten heeft hun persoonscertificaat bij Kiwa aangevraagd en toegewezen gekregen.

Kiwa feliciteert VCM met het behalen van deze erkenning en wenst hen veel succes!

http://www.vuurwerkbedrijven.nl/vuurwerk_page.aspx?id=12918

Kiwa certificering voor VCM bv
VCM bv is als enige branche-onafhankelijke instelling Kiwa gecertificeerd voor het verzorgen van de opleiding "Het Bezigen van groot Vuurwerk en Pyrotechnisch Vuurwerk", tevens is VCM bv bevoegd het vereiste examen af te nemen.
Het doel is een gedegen en praktijkgerichte opleiding te verzorgen welke goed aansluit bij de dagelijkse praktijk. Met deze opleidingen hopen wij de veiligheid tijdens het afsteken van groot vuurwerk te vergroten.

Om aan deze opleiding te mogen deelnemen dient men aan een aantal eisen te voldoen, op verzoek kunnen deze eisen worden verstrekt.

Voor meer informatie kunt u geheel vrijblijvend contact met ons opnemen.

http://www.vcm.nl/algemeen.php?pagina_id=141

Heeft lang geduurd maar ben blij dat het er nu doorheen is bij het VCM.

Kan jij aan ons "niet deskundigen" uitleggen waarom je blij bent Dieter?
Ik heb ondertussen informatie bij het VCM opgevraagd, puur voor de geinteresseerden op dit forum.

Voor de geinteresseerden:

Certificatie-eisen Vuurwerkdeskundige, in het volgende document kan je zien aan welke eisen je moet voldoen om in aanmerking te komen voor het certificaat Groot Vuurwerk

Als volgt te downloaden:

http://www.kiwa.nl/uploadedFiles/Website/Vuurwerkbedrijven/Certificatieschema_Vuurwerkdeskundige[1].pdf

Ik krijg een foutmelding "page cannot be found"...?

Maar bedoelde je deze Moontan? ->
http://diensten.kiwa.nl/educatie/persoonscertificaat-vuurwerkdeskundige en dan rechts de pdf te downloaden!

Het blijft toch bijna ondoenlijk volgens mij zo'n certificaat ooit te behalen als je niet of getrouwd bent met de dochter van de directeur van zo'n bedrijf, of je ernaast woont of zelf genoeg vermogen hebt om zo een bedrijf te beginnen...
Hoe wil je anders werkervaring opdoen (een van de eisen lees ik) voor een certificaat...?

Laatst bewerkt:
Ik krijg een foutmelding "page cannot be found"...?

Maar bedoelde je deze Moontan? ->
http://diensten.kiwa.nl/educatie/persoonscertificaat-vuurwerkdeskundige en dan rechts de pdf te downloaden!

Het blijft toch bijna ondoenlijk volgens mij zo'n certificaat ooit te behalen als je niet of getrouwd bent met de dochter van de directeur van zo'n bedrijf, of je ernaast woont of zelf genoeg vermogen hebt om zo een bedrijf te beginnen...
Hoe wil je anders werkervaring opdoen (een van de eisen lees ik) voor een certificaat...?

Jurrien: alle bezigers en vrijwilligers zijn van vooraf aan begonnen met nul komma nul ervaring. Waar een wil is is ook een weg.
Het is een kwestie van contacten leggen, jezelf aanbieden, veel shows volgen en uiteraard kennis opdoen, want zonder kennis vaart niemand wel.
:bye:

Dat je dit werk niet als vast werk kunt nemen, je doet het meer omdat je het leuk vind:)

Ik eet r elke maand nog steeds lekker van.... en werk maar 4 dagen in de week...
Het gaat er ook om dat je je eigen show kan en mag verkopen dan kan je er van leven.
Tevens vergeten jullie een ding.....Wij doen niet alleen vuurwerk.....
Vergeet niet de confetti shows de vlammenshows een valdoekje en opening en ga maar zo door.

Ik ben niet alleen pyrotechnicus maar ook organisator van evenementen en openingen. dat geld overigens voor elk vuurwerkbedrijf. Wij leven niet alleen van vuurwerk.

Back
Bovenaan